וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטניסאי הישראלי ומאבקו בירדנים

9.8.2007 / 12:05

פאהום פאהום בן ה-16 רצה להשתתף בטורניר בעמאן, הירדנים התעקשו "לטשטש את זהותו הישראלית", בסוף זה נגמר רק בחצי הגמר

אם פאהום פאהום יפגין על משטח הטניס את אותה נחישות שהפגין במאבקו, יש לו בהחלט סיכוי סביר להיכנס למאייה הראשונה.

הכל החל כשהטניסאי הישראלי-ערבי, בן 16, לא הורשה להשתתף בטורניר בירדן. בתחילה פאהום שלח באופן רגיל את טופס ההרשמה למארגני התחרות בעמאן, אך הירדנים טענו שהם לא קיבלו את הטופס בגלל תקלה במחשבים. רק לאחר מכן נמסרה לפאהום הסיבה האמיתית להתעלמות מהישראלי - האיגוד הירדני הודיע שהוא אינו יכול לערוב לשלומו של הנער.

משפחת פאהום סירבה לוותר, והחלה לפעול בעניין. איגוד הטניס הישראלי שלח מחאה, שלא עזרה. גם הפדרציה העולמית, שכללה את יו"ר ועדת הנוער העולמית, לוקה סנטילי, ניסתה להתערב, אבל רק אחרי מאבקים קשים והתערבותו של שר הספורט, גאלב מג'אדלה, הסכימו הירדנים לרשום את פאהום. הבעיה היחידה: בירדן ביקשו "לטשטש את ישראליותו" של הטניסאי, ואף דרשו ממנו להירשם תחת אזרחות אחרת לתחרות.

משפחת פאהום המשיכה להתעקש, והטניסאי נרשם תחת שמו ואף הגיע לחצי הגמר בתחרות, לאחר שהוא מנצח שני יריבים ממצרים ויריב מסוריה, מבלי שהוא שומט מערכה. בטורניר הזוגות שיתף פאהום פעולה יחד עם שחקן פקיסטאני, איתו הוא הגיע עד לשלב רבע הגמר.

בסיום התחרות התנצל האיגוד הירדני על אי הנעימות שנגרמה למשפחה וביקש לממן את שהות המשפחה והמאמן בירדן.

בנוסף, בשבוע הבא יפתח פאהום את דרכו בטורניר ITF שיתקיים בקהיר, מצרים, שם לא הערימו קשיים וכבר קיבלו את השתתפותו בברכה. אגב, הפעם האחרונה שבה טניסאים ישראלים היו אמורים להשתתף בתחרות במצרים הייתה ב-1979, קצת אחרי הסכם השלום, לשם נסעו עמוס מנסדורף ושי פוני. לטניסאינו נמסר כי התחרויות המוקדמות מתחילות בשבת, אך המשחקים הוזזו ליום שישי, בלי להודיע לישראלים, שלא שיחקו לבסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully