וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה מנצחים דנים

8.8.2007 / 21:50

למרות מחצית ראשונה רעה מאוד, נבחרת ישראל פתחה בהצלחה את טורניר ההזדמנות האחרונה עם ניצחון 60:72 על דנמרק. שרף: "ידענו שהם לא הכי טובים בבית, אבל היה חשוב לפתוח עם ניצחון"

אם לשפוט לפי המחצית הראשונה של המשחק בארהוס, נבחרת ישראל נראית רחוקה מאוד מזו שלקחה לפני שנתיים את טורניר ההזדמנות האחרונה עד הסוף, והתברגה לאליפות אירופה ברגע האחרון. אבל במצבים כאלה אומרים שצריך קודם כל להסתכל על מבחן התוצאה, נבחרת ישראל פתחה את הקמפיין הנוכחי בניצחון 60:72 על דנמרק ולפחות מהבחינה הזאת, היא בדרך הנכונה.

מה שאמור להטריד יותר את המאמן הלאומי צביקה שרף הוא לא המשחק השני מול דנמרק, אלא שני המשחקים מול בלגיה, נבחרת שמאז ומתמיד עשתה צרות לישראל, גם כשזו הייתה במצב הרבה יותר טוב. אם זה לא מספיק, יש גם את אוקראינה. ביכולת כמו זו של המחצית הראשונה בדנמרק, אין לנבחרת סיכוי לסיים את הבית במקום הראשון ולהמשיך לטורניר משולש בספרד.

זה התחיל רע מאוד. ההתקפה של צביקה שרף נעצרה פעם אחר פעם מול הגבוהים הדנים, שנעזרו בחנן קולמן מאליצור אשקלון, כדי לפתוח יתרון מפתיע. במשך כל המחצית היו אלה הישראלים שרדפו אחרי הדנים וסבלו בדרך מאחוזים נוראים מהשדה ומהעונשין. יותם הלפרין היה היחיד שייצר את הנקודות בנבחרת, אבל גם הוא ביצע לא מעט טעויות בדרך. הרוטציה של צביקה שרף הזכירה את זו של נוון ספאחיה בימים הקשים של מכבי תל אביב, ואיזה מזל שעמדה מולו נבחרת חצי-חובבנית, שפשוט התפרקה החל מאמצע הרבע השלישי.

ברגעים האלה, אפשר לומר ששרף מצא סוף סוף את ההרכב הנכון לעמוד מול הדנים, חמישיה שכללה את: דרור חג'ג', עמית תמיר, ליאור אליהו וגם הלפרין. הסוף היה טוב וזה מה שחשוב, אבל אין ספק שיש עוד המון עבודה, כדי שיהיה לנו סוף טוב בתחילת ספטמבר.

מהלך המשחק

ישראל פתחה בחמישיה עם: יותם הלפרין, ג'רון רוברטס, מאיר טפירו, עידו קוז'יקרו ויניב גרין. הנבחרת קיוותה לפתוח פער משמעותי בדקות הראשונות, אבל קלרנס ויוהנסן ניצלו משחק מבולבל שלה, והעלו את הדנים ליתרון מפתיע של 4:9. המהלכים של ישראל בהתקפה התנהלו בקושי רב, אפילו הכדורים מהעונשין לא נכנסו, וחנן קולמן, שחקן אליצור אשקלון, ניצל את זה כדי להעלות את הדנים ל-9:13. ליאור אליהו ומורן רוט הצליחו לצמק לקראת סיום הרבע, אבל קולמן קלע עם הבאזר וקבע 16:19 לדנים.

מספר פעולות חיוביות של יותם הלפרין הובילו את הנבחרת למהפך וליתרון 23:25 בתחילת הרבע השני. זה נראה כמו סוג של מומנטום עבור הנבחרת, אלא שקולמן חשב אחרת והחזיר את דנמרק ליתרון בשלשה מטורפת. בחלקו השני של הרבע, חנן קולמן נכנס לבעיית עבירות. עמית תמיר ניצל את זה כדי להחזיר את היתרון לנבחרת, 31:32. תמיר היה גם זה שהציל את הנבחרת מפיגור בהפסקה, כשהישווה עם הבאזר ל-34:34.

הצעקות של שרף בהפסקה לא עזרו וההגנה הישראלית המשיכה לחשוף ליקויים חמורים גם בתחילת הרבע השלישי, כשאיברסן העלה את הדנים ל-38:42. הדנים שמרו על היתרון במשך יותר משש דקות, אלא שעמית תמיר מחק אותו בזריקה מחצי מרחק והישווה ל-45:45. קצת יותר משתי דקות לסיום הרבע, הלפרין העלה את ישראל בפעם הראשונה ליתרון של יותר מנקודה וקבע 46:48. דקות טובות של דרור חג'ג' גרמנו לנבחרת להפגין ניצוצות של כדורסל ולפתוח יתרון של 4 נקודות. יוהנסן צימק בשלשה וישראל סיימה את הרבע השלישי ביתרון 49:50.

שתי דקות בתוך הרבע הרביעי, ג'רון רוברטס סיים את אחת המתפרצות היחידות במשחק בהצלחה והעלה את הנבחרת ליתרון שיא של 49:54. עמית תמיר הוסיף שלשה וקבע יתרון של 7 נקודות. ההתקפות החלו לרוץ וגם ליאור אליהו השתתף בחגיגה, כשהעלה ל-52:63 אחרי 5:30 דקות, סוף סוף אפשר היה לזהות את הבדלי הרמות בין הנבחרות. מכאן המשחק כבר הפך לגארבאג' טיים, הדנים פשוט התפרקו ואיפשרו לשחקני הנבחרת להגדיל את ההפרש ולשחק כדורסל רגוע עד לסיום.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: יותם הלפרין 19, ליאור אליהו 14 (6 ריבאונדים, 2 אסיסטים), ג'רון רוברטס 13 -4 ריבאונדים, עמית תמיר 9 ו-6 ריבאונדים, דרור חג'ג' 8 (3 ריבאונדים, 6 אסיסטים), מאיר טפירו 4 (3 ריבאונדים, 3 אסיסטים), יניב גרין ועידו קוז'יקרו 2 כ"א, ארז מרקוביץ' 1.

הרבו לדנמרק: פטר יוהאנסון 17 ו-5 ריבאונדים, בילאל קלרנס 14, חנן קולמן 11 ו-5 ריבאונדים.

"הקרב יהיה בינינו לבין הבלגים"

המאמן הלאומי, צביקה שרף, אמר לוואלה! ספורט בסיום המשחק כי "היה לנו חשוב לפתוח עם ניצחון. ידענו שהדנים הם לא הקבוצה הכי טובה בבית, אבל זה היה משחק ראשון, ועוד בחוץ, אחרי שלא שיחקנו שבועיים וחצי ורק ערכנו אימונים. היו סימני שאלה לגבי הכושר שלנו, וידענו שבהתחלה נהיה פחות טובים. מצפייה במשחקים קודמים של הדנים יכולנו להתרשם שבמהלך הרבע השלישי יש להם בדרך כלל ירידה, ועד אז מצאנו גם את הנוסחה הנכונה לעצור אותם ואת ההרכב הנכון שינצח לנו את המשחק הזה.

"מהמשחק הערב אני יכול לקחת את השיפור בהגנה בדקות מסוימות, לוקח הרכבים מסוימים, למרות שאני בטוח שגם השחקנים שהיו פחות טובים הערב, נעשה בהם שימוש בהמשך", הוסיף שרף. "כשמדובר בטורניר כזה ארוך ומורכב, היינו צריכים לשתף את כל 12 השחקנים שלנו ויכולנו להרשות לעצמנו ששחקנים מסויימים יקריבו פאולים בשביל לעצור את הקבוצה השנייה. לא נלחצנו בהתחלה, אפילו שעידו קוז'יקרו, ארז מרקוביץ' ויניב גרין נכנסו למשחק רק בשלב כזה או אחר".

באשר למשחק במוצ"ש הקרוב, מול נבחרת אוקראינה (הובסה הערב 45:70 בידי בלגיה), אמר המאמן: "אני קצת מופתע מההפסד של האוקראינים. נלמד אותם, אבל לנו אסור לזלזל ואסור ליפול בשום מכשול. מה שכן, אנחנו צריכים לנצח אותם. ברור שזה הולך להיות קרב בינינו לבין הבלגים, ואסור לנו להפסיד בבית. אולי המשחק הבא יכניס אותנו לכושר טוב יותר לקראת בלגיה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully