וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות הכלבים של הדרום

עמר סלע

7.8.2007 / 15:57

זה אולי לא הבית הכי אטרקטיבי, אבל כמעט בכל שנה יש קבוצה אחת שמגיעה ממנו לסופרבול או מתקרבת לשם. עמר סלע עם ה-NFC דרום

תחושה גדולה של אכזבה נושבת מבית ה-NFC דרום. אנחנו לא מצליחים לקבל יריבויות גדולות כמו בבתים אחרים, אין דרמות אדירות ואין קרבות עקובים מדם. יחד עם זאת, הבית מנפק כמעט בכל שנה קבוצה אחת שמצליחה להגיע עד הסוף או מתקרבת לשם. טמפה ביי זכתה בסופרבול בשנת 2002, שנת ההקמה של הבית, קרוליינה הגיעה לשם בשנה שאחרי ואטלנטה וניו אורלינס הגיעו לגמר ה-NFC, כל אחת בזמנה הפנוי. קבוצות טובות מיוצרת מפה, אבל מה עם קצת אקשן? מה כבר ביקשנו?

אז מה צפוי לנו השנה? האוף סיזן היתה מרתקת, יותר כמעט מכל בית אחר ב-NFL. החתמות מעניינות, פעילויות מרות מחוץ לכותלי האצטדיון, קבוצה שנראית שעולה על דרך המלך, אחרת שמחפשת כיוון ועוד שתיים שנראות מדשדשות בביצת חוסר המזל וההצלחה. לכולן תקוות גדולות ואופטימיות גדולה, אבל מי באמת תעמוד בציפיות?

ניו אורלינס סיינטס

מאזן העונה שעברה: 6:10, הפסד בגמר ה-NFC לשיקגו

מאמן: שון פייטון

הגעות בולטות: בריאן סימונס (ליינבקר, סינסינטי), דאני ג'ונס (ליינבקר, פילדלפיה), אריק ג'ונסון (טייט אנד, סן פרנסיסקו), דייוויד פאטן (תופס, וושינגטון), אולינדו מארי (בועט, מיאמי), רוברט מיצ'ם (תופס, בחירה ראשונה), אנטוניו פיטמן (רץ אחורי, בחירה שלישית), אוסאמה יאנג (מגן פינה, בחירה שנייה).

עזיבות בולטות: ג'ו הורן (תופס, אטלנטה), ג'ון קארני (בועט, ללא קבוצה), עומאר סטודמאייר (סייפטי, וושינגטון).

ציפיות: אליפות. הסיינטס נראים מאוד טוב. היתה להם שנה נפלאה, הטובה בתולדותיהם, הקהל רוצה לראות אותם הולכים עד הסוף אחרי אסון קטרינה (האמריקאים צריכים תירוצים מרגשים לסימפטיה), שון פייטון נראה כמו המאמן הגדול הבא, רג'י בוש מחכה לפריצה ודרו בריס הוכיח שהוא אחד הקוורטרבקים הכי טובים שיש. ביחד עם חוליית הגנה שממשיכה כמעט ללא שינוי ועשתה יופי של עבודה, וקו התקפה שכמעט ולא אפשר הפלות קוורטרבק, מדובר באחת הקבוצות היותר שלמות בליגה.

למה שיצליחו? פייטון עשה את כל הצעדים הנכונים באוף סיזן. הוא שיחרר את הורן וקארני הזקנים, בנה חוליית רסיברים צעירים ורעבים, חיזק את חולית הרצים האחוריים, המשובחת גם כך, עם רוקי טוב והביא עומק לחולית ההגנה.

למה שלא יצליחו? כי זו קבוצה צעירה וחסרת ניסיון (פרט לשני השחקנים החשובים ביותר אמנם – בריס ומקאליסטר), כי אין מסורת פוטבול בעיר הזאת והפעם היחידה בהיסטוריה שהקבוצה הצליחה להעמיד שתי עונות מנצחות ברצף היתה בשנת 1992 (והקבוצה קיימת כבר 40 שנה).

תחזית: סופרבול.

אטלנטה פאלקונס

מאזן העונה שעברה: 7:9

מאמן: בובי פטרינו

הגעות בולטות: ג'ואי הרינגטון (קוורטרבק, מיאמי), ג'ו הורן (תופס, ניו אורלינס), בילי קאנדיף (בועט, ניו אורלינס), ג'מאל אנדרסון (קיצוני הגנתי, בחירה ראשונה), ג'אסטין בליילוק (טאקל התקפי, בחירה שנייה), כריס יוסטון (מגן פינה, בחירה שלישית).

עזיבות בולטות: מאט שאוב (קווטרבק, יוסטון), אשלי לאלי (תופס, סן פרנסיסקו), ג'אסטין גריפית' (פולבק, אוקלנד), ג'ייסון וובסטר (מגן פינה, בפאלו), פטריק קארני (קיצוני הגנתי, סיאטל), מאט ליר (סנטר, טמפה ביי).

הציפיות: הישרדות. הכל הלך הפוך בשביל הפאלקונס. הם נתקעו עם החוזה המפלצתי של המתעלל בכלבים, לכאורה, מייקל ויק, ומנסים כבר שנים לבנות קבוצה מעוותת סביב קוורטרבק שלא יודע למסור. הביאו את ג'ו הורן הקשיש לתמוך בילד ומאמן מכללות לחנך אותו והשקיעו את מיטב הכספים בחיזוק ההגנה ברוקים. מה הסוף? ויק בינתיים לא מתחיל את העונה והמחליף שלו הוא ג'ואי הרינגטון.

למה שיצליחו? כי אולי הסיכוי היחיד שיש לקבוצה הזאת הוא היעדרותו של ויק. הרינגטון לא כזה גרוע, חולית הרסיברים עמוקה, טובה ומתה כבר חמש שנים לקבל כדור, ווריק דאן הוא עדיין אחד הרצים היותר טובים והבלתי מוערכים בליגה ופטרינו הוא מוח פוטבול חריף וחד. וההגנה, עם ג'ון אברמס בריא, קית' ברוקינס וג'מאל אנדרסון יכולה להיות ממש טובה.

למה שלא יצליחו? כי הם פשוט מטומטמים, או חסרי מזל – זה אותו הדבר. מאט שאוב התייבש על הספסל שלוש שנים וכשסוף סוף יש סיכוי לראות מה הוא שווה הם שולחים אותו למדבר וג'ואי הרינגטון, אופטימי ככל שיהיו, הוא עדיין ג'ואי הרינגטון. וכי חוליית ההגנה שלהם תהיה טובה אבל זה ייקח כמה שנים לייצב אותה.

ציפיות: ארבעה או חמישה ניצחונות. פלייאוף? אל תצחיקו.

טמפה ביי באקנירס

מאזן העונה שעברה: 12:4

מאמן: ג'ון גרודן

הגעות בולטות: ג'ף גארסיה (קווטרבק, פילדלפיה), ג'רמי סטיבנס (טייט אנד, סיאטל), קייטו ג'ון (ליינבקר, אינדיאנפוליס), קווין קארטר (קיצוני הגנתי, מיאמי), מאט ליר (סנטר, אטלנטה), לוק פטיגרו (טאקל התקפי, ניו יורק ג'איינטס), גיינס אדאמס (קיצוני הגנתי, בחירה ראשונה), ארון סירס (גארד התקפי, בחירה שנייה).

עזיבות בולטות: סימיון רייס (קיצוני הגנתי, ללא קבוצה),

ציפיות: להשתפר ולהגיע לפלייאוף. גרודן והבאקנירס השקיעו הרבה משאבים באוף סיזן בחיזוק קו ההתקפה, חוליית הקוורטרבקים ומרכז ההגנה. העומס בעמדת הקוורטרבק (גרסיה, סימס וגרדקווסקי) יכול להיות חיובי אבל גם ליצור חוסר נוחות, כשלגרודן נמאס לשחק בלי מנהיג אמיתי. גיינס אדאמס אמור להחליף את רייס, שנחלש מאוד בשנים האחרונות, בקו ההגנה וקווין קארטר יוסיף עומק ועוצמה.

למה שיצליחו? כי אנחנו אוהבים את שימי עסיס וכי זו היתה עונת החמוצים הטובה ביותר של הקבוצה כבר הרבה שנים. כי גארסיה מביא ניסיון וביטחון ואם הוא לא ישניא את הקבוצה והאוהדים על עצמו הוא יכול להיות קו מפתח וכי ההגנה חוזרת להיות מאריות הליגה.

למה שלא יצליחו? כי גרודן הוא מאמן בינוני שלקח אליפות עם קבוצה שלא הוא בנה ומאז אותה עונה נהדרת הוא לא מצליח להביא את הקבוצה קדימה. כי קאדילק ויליאמס הוא סימן שאלה גדול וחוץ מג'ואי גאלוויי אין לקבוצה רסיבר בקנה מידה רציני.

ציפיות: זו השנה בה הבאקס יכולים לחזור לפלייאוף. 9-7 וסיבוב ראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

קרוליינה פנת'רס

מאזן העונה שעברה: 8:8

מאמן: ג'ון פוקס

הגעות בולטות: דייוויד קאר (קווטרבק, יוסטון), כריס האריס (מגן פינה, שיקגו), ג'ו ביזון (ליינבקר, בחירה ראשונה), דוויין ג'ארת (תופס, בחירה שנייה), ראיין קליל (סנטר, בחירה שלישית), צ'ארלס ג'ונסון (קיצוני הגנתי, בחירה רביעית).

עזיבות בולטות: קישון ג'ונסון (תופס, פרש), כריס וינקי (קווטרבק, שוחרר), כריס דראפט (ליינבקר, סנט לואיס).

ציפיות: על הנייר מדובר בהרכב מצוין. עם הרסיבר הטוב בליגה, רץ אחורי צעיר ופעלתן, הגנה נפלאה ומספר בחירות דראפט טובות הקבוצה אמורה להיות הרבה יותר טובה ממאזן ה-8:8 של השנה שעברה אבל שתי עמדות המפתח של הקבוצה, המאמן והקוורטרבק, לא משכנעות. ג'ייק דלהום, שהיה נפלא בעונת הסופרבול, נראה עייף וזקן וג'ון פוקס לא מביא תוצאות. הרכש החדש, דייוויד קאר, לא נראה כמו הפתרון הטוב ביותר.

למה שיצליחו? ראינו מה קורה בקרוליינה כשכל החלקים יוצרים שלם. עונת סופרבול. עם ג'ארת, שיכול להיות משלים טוב לסמית' ומחליף ראוי לקישון המעצבן ועם קוורטרבק צעיר שכבר מת להצליח ואף פעם לא היה לו תופס בקליבר כזה רציני למסור לו, אולי השנה הם יחזרו לעצמם.

למה שלא יצליחו? כי בשנה שעברה הדברים לא הסתדרו, במיוחד בחצי השני של העונה, ובלי קוורטרבק סטיב סמית' חסר חשיבות. אז נכון שקאר טוב יותר מווינקי האומלל, שסולק סוף סוף, אבל אם זה הפתרון הכי יצירתי לדלהום העייף שפוקס מצא בפגרה הוא באמת גמר את הסוס.

ציפיות: עונה כושלת עם 6 ניצחונות מקסימום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully