וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה ראשון בלי לוזון

13.8.2007 / 19:30

אבי הלך להתאחדות, גיא עזב לאדומים, אבל עם מזרחי על הקווים וגולן וקדוסי בהתקפה, במכבי פתח תקווה מקווים לעונה יציבה יותר מהקיץ הסוער

עבר, הווה, עתיד

היסטוריה: זכיה אחת בגביע המדינה (1951/52), שלוש זכיות בגביע הטוטו (1994/95, 1999/00, 2003/04).

שימו לב: יוסי מזרחי, המאמן האחרון שהצליח בקבוצה לפני גיא לוזון (הביא אותה לגמר הגביע ב-2000/01) מגיע לאחר עונת אליפות עם בית"ר ירושלים, ויפתח את העידן שאחרי גיא לוזון. מעניין יהיה לראות איך המהפך הזה ישפיע על מזרחי ועל הקבוצה עצמה.

באו: פליקס אובוקה (קשר), אוהד קדוסי (חלוץ, חזר מהשאלה), ננאד סאביץ' (קשר).

עזב: אסי משיח (קשר)

הרכב מסתמן: אוהד כהן, עיסמאיל עמאר, ניצן דמארי, מראד מגמאדוב, קובי גנון, לירן כהן, בלסינג קאקו, פליקס אובוקה, ננאד סאביץ', עומר גולן, אוהד קדוסי.

הדובדבן

העובדה כי את מיטב שעריו השיג אוהד קדוסי מול הגנות הליגה השנייה לא אמורה להמעיט מערכו של הסקורר המחונן. כדי לאמוד באמת את איכותו, מוטב לשים לב לדרך שבה הוא הכניע את שוערי הלאומית - מיקום נכון, קור רוח מול השער, וסיומת מחושבת ובטוחה בעצמה - תכונות נדירות בימינו שיפרנסו אותו מצוין גם מול שוערי ליגת העל.

עם מעט מזל, קדוסי יכול העונה להפוך לליאור אסולין משופר. פחות מפוזר, אבל לא פחות כובש. כמו אסולין בעבר, קדוסי הבשיל בליגה השנייה והגיע בדיוק בטמפרטורה הנכונה לליגת העל. לאסולין לקח זמן להתאפס על עצמו (לא מעט באשמת שיימן, כמובן) ורק עכשיו הגיע לקבוצה ששואפת להיאבק על תואר ממשי. קדוסי יכול לעשות את זה בדרך קצרה יותר. הסגל של מכבי פתח תקווה כמעט לא השתנה, אבל היריבות הגדולות שלה בליגה לא ממש השתדרגו. קדוסי, במלוא הפוטנציאל, יכול להיות ההבדל בין עונה טובה של מכבי פתח תקווה (מקום רביעי פלוס) לבין עוד עונה אפורה (מקום שישי מינוס). במקרה כזה, הלוזונים שוב יהיו הכוכבים הלוהטים של עונת המלפפונים עם החלוץ החדש למכירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המוקש

עם כל האופטימיות מהסעיף הקודם, מישהו צריך לתת לקדוסי את הכדורים הנכונים. קשר חכם שיבין אותו, שאפשר יהיה לבטוח בו לאורך עונה שלמה (כן, לירן כהן, הכוונה גם אליך). הקשרים הזרים שיוסי מזרחי הביא הם עדיין בגדר תעלומה, ורק תגלית יוצאת דופן תמנע מאיתנו לראות שוב קישור אפור וסיזיפי מצד הקבוצה הלוזונית, קישור שלא עומד בקנה המידה של איכות החלוצים ואיכות ההגנה היציבה מאחור.

קאקו המתבגר כבר נתן את כל מה שיש לו לליגה הישראלית, ואובוקה הבעייתי כבר הוכיח שלא כדי לבנות עליו יותר מדי. למזרחי יהיה קשה להעניק אופי אחר לקבוצה שזה עתה איבדה את מאמנה בשש השנים האחרונות. דירסאו, אם יחתום באמת, אמור לפתור חלק מהבעיה הזאת כשייתן להרכב הטלאים הזה גב מאחור, אבל לבטח לא יהיה זה פתרון מוחלט לחסרונות בקישור.

זימון מפתיע לנבחרת

מבין השחקנים הצעירים שאמורים לבוא העונה מאחור ולהכניס רעב ורוח חדשה בסגל של מכבי פתח תקווה, מותר וצריך לצפות כבר מנאור פסר. ליגת העל משוועת למגנים דוגמת פסר. ראינו את הכישרון הגדול בנבחרת הצעירה, התפעלנו מהמהירות, מהטכניקה, מהכוח, אבל גם מחוסר האחריות וחוסר תכליתיות. יוסי מזרחי יכול לתת לפסר את הכלים לעבור את הגשר משחקן מבטיח לשחקן אמיתי.

הראשון שיקללו אותו

עומר גולן חייב לתת עונה חלומית במיוחד כדי להוכיח בעיקר לעצמו כי התמחור המכוער והבוטה שלו הקיץ לא השפיע עליו בכלל. יותר מכל ספין של הלוזונים בפרשה, בלטה במיוחד הכניעות שבה עומר גולן נשאר קרוב לבית ולא אמר את דעתו, כמו גם החשש מפני הציפיות הגדולות. לגולן היה חשוב יותר לישון בשקט בלילה, ובפתח תקווה הוא ישן טוב מאוד. גולן צריך לעבוד קשה במיוחד העונה כדי להשכיח מאיתנו את התחושות הקשות מהקיץ. אם זה לא יקרה, יכול להיות שאחד מאוהדי מכבי פתח תקווה ידאג להזכיר לו את זה. תסריט אפשרי גם אם הוא יגמור במכבי חיפה ויעזוב את אוהד קדוסי לבדו.

מעמד המאמן

יוסי מזרחי הוא המאמן הכי טוב שמכבי פתח תקווה יכולה היתה להחתים, כולל גיא לוזון. אל תתפלאו אם בסוף העונה הירידה שלו מבית"ר ירושלים למכבי פ"ת היתה רק לצורך עלייה. בקרוב מאוד, מקסימום בעונה הבאה, צפוי סבב מאמנים מחודש בקבוצות הגדולות, בעיקר בשתי התל אביביות. אם מזרחי יצליח למצוא את הרעב והאתגר המחודש אחרי האליפות בעונה שעברה, לצלוח במינימום נזק את חילופי המשמרות במכבי פתח תקווה ולייצב קבוצה בדמותו לקראת סוף הסיבוב הראשון - אז אולי גם בקיץ הבא הוא יחליף את גיא לוזון בתפקיד. השאלה היא האם לעמוס לוזון תהיה סבלנות לכך.

מהווי היציע

למרות היציעים השקטים, בעונה שעברה היו לא מעט סערות ברשת של אוהדי מכבי פתח תקווה. מאמרי מחאה על היכולת ועל התוצאות עלו והורדו, עלו והורדו, בקצב שהיה מפרנס עיתונים במשך חודשים לו רק היו מתרחשים בקבוצה יותר מעניינת. מערכת היחסים החדשה בין חלק מאוהדי הקבוצה ששם המשפחה שלהם לא מתחיל בלמ"ד למשפחה הלוחמת נולדה לא מעט מעצם העובדה כי מאמן הקבוצה היה גם בשר מבשרה של ההנהלה. כל מחאה כנגד המאמן היתה הופכת מיד, גם שלא בכוונה, לקריאת תיגר אישית כנגד הלוזונים, ויצרה מתיחויות רבות. העונה, למזלם של הלוזונים, למאמן קוראים מזרחי. אם הוא ייכשל, מעניין יהיה לראות האם האוהדים ברשת יכוונו את חציהם רק אליו מתוך חשש מבעל המאה, או שמא יניפו את האצבע המאשימה גבוה יותר.

הקלישאה של העונה

"אבי לוזון היה ונשאר אוהד מכבי פתח תקווה, וזכותו להעדיף את משחקיה על פני השאר"

איפה נראה אותה בסוף העונה

מקום טוב באמצע, כרגיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully