וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפי: "ברצלונה ואינטר יהיו בגמר האלופות"

6.8.2007 / 15:06

אלוף העולם עם נבחרת איטליה לוקח הימור על המשחק הגדול וגם על שאר קבוצות אירופה. פלאטיני שוב יוצא למלחמה נגד הגזענות

מאמן איטליה לשעבר, מרצ'לו ליפי, מאמין כי צמד הפיינליסטיות של משחק גמר ליגת האלופות השנה יהיו ברצלונה ואינטר: "כרגע, אלו שתי הקבוצות שמשחקות כדורגל של פנטזיות. שתיהן מחזיקות את אירופה בכף ידן", תיאר ליפי את מצבן של שתי הקבוצות שהועפו מהמפעל בשלב יחסית מוקדם בעונה שעברה, "תיירי הנרי הוא אחד מאותם אלופים שעושים את ההבדל. לראות את החלק הקדמי של ברסה, עם הנרי, מסי, רונאלדיניו ואטו זה פשוט עוצר נשימה. זה לא נורמאלי. עם זאת, דויד סואזו הוא החתמה טובה לאינטר בדיוק כמו הנרי. הוא חלוץ שבדיוק משלים את ההתקפה של הכחולים- שחורים", הביע ליפי את דעתו על חלוץ המריבה של המילאנזיות, שלבסוף הגיע לאינטר.

ליפי סקר גם את שאר המועדונים הגדולים של אירופה. על מנצ'סטר יונייטד אמר: "חברי, אלכס פרגוסון, למד את הלקח מחצי הגמר המאכזב מול מילאן וחיזק את מנצ'סטר יונייטד. הוא הביא את הרגריבס, אנדרסון, טבז ומעל כולם קרלוס נאני, שלדעתי הוא שחקן פנטסטי". על יריבתה העירונית, מנצ'סטר סיטי והשינוי שעוברת בזכות הגעתו של סוון גוראן אריקסון, תקסין וארנקו המלא, אמר ליפי: "שיתוף הפעולה בהתקפה, של רולאנדו ביאנקי וואלרי בוז'ינוב, עוד ישאיר את חותמו בליגה האנגלית השנה".

לסיום, התייחס המאמן המעוטר לליגה האיטלקית ותחילה לקבוצה שהפסידה את כריסטיאן קיבו לאינטר, רומא: "מבחינת תועלת, אין שום שינוי בקבוצה. הם צירפו את ז'ולי, אספוסיטו ואחמד ברוסו, שהשאיר אותי עם הפה פעור כשראיתי אותו ברימיני בליגה השנייה באיטליה. אהיה מעוניין לראות גם את השוער קאריזו של לאציו ואת מדיניות הצעירים של פיורנטינה". את קבוצותו לשעבר, יובנטוס, ליפי גם לא שכח: "השחקנים הכי טובים שיובה הביאה הם בופון, דל פיירו, נדבד וקמורנסי. אם ארבעת הפרצופים הללו ייתנו עונה טובה, גם השחקנים החדשים של יובה יצליחו, אי אפשר לעשות זאת אחרת". למרות הכל, ליפי העלה שם אחד של שחקן אותו היה משדך ליובה: "הפייבוריט שלי הוא ריקרדו קווארסמה. ביום שאחזור לאמן הוא יהיה הראשון שאלך עליו. קווארסמה יכול להביא כל מועדון צעד אחד קדימה".

פלאטיני מודאג

נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, הביע את דאגתו מהשתלטותם של אנשי עסקים זרים על קבוצות אנגליות. רכישתה של מנצ'סטר סיטי על ידי הטייקון התאילנדי טאקסין שיאנווטרה הפכה אותה לקבוצה השמינית בפרמייר ליג המוחזקת בבעלות לא-אנגלית, ופלאטיני לא סבור שמדובר בתופעה רצויה.

בראיון ל"סקיי ספורט" אמר פלאטיני: "אם הייתי אנגלי, הייתי מאוד מודאג מכך. האנשים הללו עשויים להיות עשירים שיתרמו רבות לפיתוח הכדורגל האנגלי, אבל באותה מידה הם גם עשויים להיות כאלה שמגיעים לכדורגל רק למטרות רווח. אני חרד שהקבוצות יאבדו את הזהות שלהן. אם זה היה קורה בצרפת, הייתי נאבק בזה".

לפלאטיני היה גם מסר ברור בנוגע ליחסו לגזענות: "אנחנו נהיה חזקים בעניינים הללו. לא נאמר יותר 'בבקשה אל תעשו את זה', ולא נותיר יותר מקום לגזענות בכדורגל, בדיוק כפי שאין מקום לאלימות". בתשובה לשאלה האם קבוצות עשויות להיות מורחקות מהשתתפות במפעלים האירופים כתוצאה מגילויי גזענות ענה פלאטיני: "מדוע לא?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully