וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם בית"ר תעבור את קופנהאגן, בנפיקה מחכה

אסף שקד, לי בוץ ואריק רחמיאן

3.8.2007 / 20:00

הפורטוגלית תהיה יריבת האלופה במידה ותעבור את קופנהאגן. אופ"א: נתניה מול לרייה, הפועל ת"א מול שירוקי, מכבי ת"א מול ארצ'יאספור

במשרדי אופ"א בעיר ניון שבשוויץ נערכה היום (שישי) הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות וסיבוב המוקדמות השני בגביע אופ"א. בית"ר ירושלים, שכזכור עדיין צריכה למחוק פיגור של 1:0 ממשחקה הראשון מול פ.צ קופנהאגן בסיבוב המוקדמות השני בגומלין שיתקיים ביום שלישי הקרוב בטדי, תפגוש במידה ותצליח לעבור את הדנים את בנפיקה ליסבון בסיבוב המוקדמות השלישי.

המשחק הראשון יתקיים ב-14 או ב-15 באוגוסט באיצטדיון האור בליסבון, והגומלין ב-28 או ב-29 באוגוסט בטדי (או בפארקן פארק בקופנהאגן). המנצחת במפגש הכפול תזכה בכרטיס הנכסף לשלב הבתים של ליגת האלופות.

המאמן יצחק שום התייחס להגרלה: "יכלה להיות הגרלה יותר טובה, באותה מידה יכלה להיות גם פחות טובה. ברור שזו קבוצה טובה, אבל כרגע אנחנו מרוכזים אך ורק במשחק מול קופנהאגן ואם נצליח לעבור אז אני אתייחס באופן מלא לקבוצה מפורטוגל".

הבלם שמעון גרשון אמר: "נחמד לשמוע את ההגרלה הבאה, אבל עומד לפנינו ביום שלישי משחק מאוד מאוד קשה. חייבים לעבור אותו ואם זה יקרה, נתפנה לדמיין את מה שנרצה לדמיין בהמשך".

נציג הקבוצה בהגרלה, המנכ"ל איציק קורנפיין: "בנפיקה זה מועדון פאר בכדורגל העולמי. יש לנו זיכרונות לא כל כך נעימים מהם במוקדמות ליגת האלופות, אבל קודם אנחנו צריכים לעבור את קופנהאגן. בסך הכל וביחס לקבוצות שהיו כאן בהגרלה, זו הגרלה סבירה. כבר נתחיל בתיאומים מול אנשי בנפיקה. ההתמודדות הזו פתוחה. ראינו במשחק האחרון שההבדלים בין הקבוצות לא גדולים, למרות שהיה מדובר עבורנו במשחק חוץ ושיחקנו בחלקו עם עשרה שחקנים. זה נותן לנו סיבה לאופטימיות לקראת הגומלין".

יתר המשחקים:

סלטיק - ספרטק מוסקבה
ורדר ברמן - דומז'אלה/דינמו זאגרב
ולנסיה - דברצ'ן/אלפסבורג
פנרבחצ'ה - אנדרלכט
טולוז - ליברפול
לאציו - דינמו בוקרשט
ספרטה פראג - ארסנל
ציריך - בשיקטאש/שריף
סביליה - אא"ק אתונה

בסיבוב המוקדמות השני של גביע אופ"א יהיו לישראל שלוש נציגות, והמשחקים יתקיימו ב-16 וב-30 באוגוסט. המנצחות בסיכום שני המשחקים יעלו לסיבוב הראשון של גביע אופ"א, בו יתמודדו על הזכות להעפיל לשלב הבתים של המפעל השני בחשיבותו ביבשת.

מחזיקת הגביע, הפועל תל אביב, תפגוש את שירוקי הבוסנית, כשהמשחק הראשון ייערך בבוסניה. סגנית האלופה מכבי נתניה הוגרלה מול לרייה הפורטוגלית, וגם היא תשחק את המשחק הראשון במפגש חוץ. מכבי תל אביב, שרק אתמול חלפה על פני סנטה קולומה הזערורית, תשחק מול ארצ'יאספור הטורקית, ותארח את המשחק הראשון מבין השניים.

מאמן מכבי תל אביב, אלי כהן, התייחס להגרלה באתר הרשמי של הקבוצה: "קבוצה שמגיעה לגמר הגביע הטורקי ומצליחה לכפות על בשיקטאש, שהיא קבוצת צמרת, 120 דקות, היא קבוצה חזקה וקשה. למרות שהיא ירדה ליגה. בגביע אופ"א אין קבוצת קלות. ראינו בעבר קבוצות שזכו בגביע וירדו ליגה, אך זה לא שיקף את יכולתן. למשחקי אופ"א יש חוקים משלהם".

הקפטן והג'נרל מנג'ר של הקבוצה, אבי נמני, אמר: "אני לא מכיר את היריבה, אבל קבוצה שהגיעה לגמר הגביע הטורקי צריכה להיות קבוצה טובה, בטח טובה יותר מהקבוצה מאנדורה. נתייחס ברצינות ונעשה את המקסימום כדי לעלות לשלב הבא. אני האמת מעדיף לשחק משחק ראשון בחוץ, אבל אם זאת ההגרלה, זאת ההגרלה".

נמני הוסיף לגבי השחקנים המועמדים להצטרף לקבוצה: "אנחנו במו"מ מתקדם עם חלוץ נבחרת קמרון, שהיה מלך השערים בליגה הפורטוגלית. אחננו עושים מאמץ עילאי כדי שיגיע. אנחנו גם מדברים עם קשר אחורי מנבחרת קמרון, שיחק בנאנט ובגלאטסריי, גם שחקן טוב מאוד. השחקנים האלה יתנו לנו שידרוג יוצא מהכלל. בנוסף יש לנו את רודי חדד, יניב עזרן ושחקנים נוספים שישדרגו אותנו מאוד".

מאמן הפועל תל אביב, גיא לוזון, היה יותר תמציתי בהתייחסו להגרלה של האדומים: "בימים הקרובים אלמד את הקבוצה הבוסנית, ובכל מקרה הפועל ת"א תעשה כל מאמץ כדי לעבור את המשימה ולעלות לשלב הבא".

עבור מכבי נתניה זו תהיה ההופעה בגביע אופ"א הראשונה בהיסטוריה הארוכה של המועדון. הבעלים דניאל יאמר, נשיא המועדון עו"ד גיל לב ונשיא הכבוד מוטל'ה שפיגלר ייצגו את הקבוצה בהגרלה. יאמר אמר לאחר היוודע התוצאות: "אני מקווה שהקהל שלנו ימלא את האצטדיון ויצבע אותו בצהוב אצלנו בארץ. אני בטוח שרבים מהאוהדים שלנו ילוו אותנו לאירופה ויתנו לנו אווירה ביתית ברגע ההיסטורי הזה בתולדות המועדון".

המאמן ראובן עטר אמר: "מרוצה מהעובדה שהמשחק הראשון בחוץ. אצפה במשחקי היריבה בעונה שעברה. בגדול יש לי הרבה שיעורי בית לעשות לקראת המפגש".

קפטן הקבוצה, לירן שטראובר, הוסיף: "אני מאוד מרוצה שלא יצאנו מול האריות, גלרטסריי ופרטיזן, כי יש להם איצטדיונים ביתיים מאוד. מאחר ומדובר בקבוצה שאנחנו לא מכירים, אני בטוח שראובן עטר יעשה את כל ההכנות הדרושות ונהיה מוכנים לקראת המפגש".

גם החלוץ איתי שכטר אינו מזלזל ביריבה: "פורטוגל היא מדינה של כדורגל, לכן זו צריכה להיות קבוצה חזקה מאוד, במיוחד אם היא הגיעה לאופ"א. נתכונן היטב, ולדעתי הכל פתוח".

בנתניה צופים כי במשחק הגומלין, שייערך בקרית אליעזר, ימלאו האוהדים את האיצטדיון.

מי את בנפיקה?

בנפיקה ליסבון היא הקבוצה המפוארת ביותר בפורטוגל. היא הוקמה בשנת 1904, ומאז הספיקה לזכות ב-31 אליפויות פורטוגל וב- 24 גביעים מקומיים. בשנות השישים היא נחשבה לאחת הקבוצות הטובות באירופה, ורשמה לעצמה חמש הופעות בגמר גביע אירופה לאלופות, מתוכן שתי זכיות (1961 ו-1962). איצטדיונה הביתי, איצטדיון ה"לוז" (האור) מכיל 65,647 מקומות, והקבוצה מחזיקה בממוצע האוהדים הגדול ביותר בליגה הפורטוגלית עם ממוצע של קרוב ל-40 אלף צופים למשחק.

בשנים האחרונות ראתה בנפיקה את פורטו יורשת את מקומה כנציגה הפורטוגלית הבכירה באירופה, אך לפני כשנתיים הם שוב זכו לעדנה כשהדיחו במפתיע את מנצ'סטר יונייטד בשלב הבתים של ליגת האלופות, תחת שרביטו של רונלד קומאן. בעונה שעברה, אחרי עזיבתו של קומאן והגעתו של פרננדו סנטוס, הודחה בנפיקה בשלב הבתים על ידי אותה יונייטד.

את העונה שעברה סיימה בנפיקה במקום השלישי בטבלה, שתי נקודות בלבד מתחת לאלופה פורטו ואחת מתחת ליריבתה העירונית ספורטינג. בפגרה הנוכחית היא ביצעה שינויים משמעותיים בסגל, עם מכירתו של הכוכב הגדול של הקבוצה, סימאו סברוסה, לאתלטיקו מדריד, והחתמתו של הכישרון האמריקאי הצעיר פרדי אדו וכמובן של רוי קושטה הוותיק, שהגיע ממילאן הגדולה.

בנפיקה היתה גם יריבתה של בית"ר במוקדמות ליגת האלופות בפעם הקודמת בה השתתפו הצהובים-שחורים במפעל, ב-1998. אז הסתיים המשחק הראשון בין הקבוצות בליסבון בתבוסה צורבת 6:0 לאלופה הישראלית, וגם הניצחון 2:4 בגומלין בטדי לא ניחם אף אחד.

מי את לרייה?

יריבת מכבי נתניה באופ"א, לרייה, בניגוד לבנפיקה, היא לא שם מוכר מחוץ לגבולות פורטוגל. הקבוצה הוקמה רק ב-1966, מה שהופך אותה לקבוצה החדשה ביותר בליגה הפורטוגלית הראשונה.

העיר לרייה עצמה לא גדולה במיוחד ומאכלסת 50 אלף איש בלבד. לקבוצה יש איצטדיון חדש שהוקם רק לפני ארבע שנים, ומסוגל להכיל 24,771 צופים. פרסומה העיקרי של הקבוצה ברחבי אירופה הגיע לה בזכות העובדה שז'וזה מוריניו אימן אותה בעונת 2001-2002, לפני שנחת בפורטו.

בעונה שעברה סיימה הקבוצה במקום השביעי בליגה הפורטוגלית וזכתה בכרטיס לגביע אופ"א. היא מעולם לא סיימה גבוה יותר מהמקום החמישי בליגה המקומית, והישג השיא שלה בגביע היה הגעה לגמר ב-2003. בשנה לאחר מכן היא העפילה לסיבוב הראשון בגביע אופ"א, הישג אותו תנסה לשחזר השנה מול נתניה.

מי את ארצ'יאספור?

נוכחותה של קבוצה מהליגה השנייה בטורקיה בהגרלת מוקדמות הסיבוב השני בגביע אופ"א היא לא דבר שכיח, אבל ארצ'יאספור הוכיחה השנה שזה אפשרי. הקבוצה השנייה של העיר קייסרי נשרה אומנם בעונה שעברה מהליגה הבכירה, אך הגיעה למפעל האירופי בזכות העפלתה לגמר הגביע הטורקי, בו הפסידה לבשיקטאש.

היא הוקמה בשנת 1996 תחת השם קייסריספור, ולפני שלוש שנים החליפה שמות עם הקבוצה השנייה של העיר, וזכתה לשם אריצ'יאספור. בכל שם שהיא לא תגיע לתל אביב, לצהובים של אלי כהן לא צריכה להיות שום בעיה לדלג מעליהם.

מי את שירוקי?

שירוקי ברייג היא קבוצה ותיקה יחסית, שהוקמה ב-1948, אך החלה לקצור הצלחות רק עם הקמת הליגה הבוסנית אחרי פירוק יוגוסלביה. לקבוצה יש חמש אליפויות בוסניה (1994, 1995, 1996, 1998, 2004, 2006), ואת העונה האחרונה היא סיימה במקום הרביעי בליגה.

האיצטדיון הביתי של הקבוצה מכיל 8,000 מקומות בלבד, אך הוא עומד בקריטריונים של אופ"א לאירוח משחקים בינלאומיים. בקבוצה משחקים ארבעה זרים ברזילאים, אחד יותר מיריבתם הפועל תל אביב.

פרסום ראשון: 3.8, 13:04
עדכון אחרון: 3.8, 18:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully