וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום: "הריח של הצ'מפיונס הוא נפלא"

אסף שקד

29.7.2007 / 21:38

כדי להגיע לאלופות, שום ובית"ר צריכים לעבור את קופנהאגן. תמוז יעלה בודד בחוד, אבל אמסלם אופטימי: "אנחנו טובים מהעונה שעברה"

רגע האמת מתקרב. מחר (שני) תתייצב בית"ר ירושלים באצטדיון הפארקן בדנמרק, להתמודדות הראשונה מבין שתיים נגד פ.צ קופנהאגן, במסגרת מוקדמות ליגת האלופות .

למאמן יצחק שום ישנן שני מפתחות איתם ינסה לנצח את הדנים. הראשון הוא שחקני האגף, ברק יצחקי ומיכאל זנדברג, שינסו לנצל את הזריזות והשליטה בכדור כדי להפתיע את הסקנדינבים הגבוהים והכבדים. המפתח השני הוא עידן טל, שמביא לבית"ר משהו שלא היה לה בשנה שעברה - בעיטות מחוץ לרחבה. שום יודע שלבית"ר לא יהיו יותר מדי התקפות מסוכנות, בעיקר לאור העובדה שהאלופה הישראלית תפתח עם חלוץ בודד, וגם בגלל ההגנה הדנית הקשוחה. כאן נכנס לסיפור עידן טל, שיכול להפתיע מרחוק, כפי שעשה לא מעט פעמים במדי מכבי חיפה.

שום תירגל בשבועות האחרונים את ההרכב הפותח, ולכן לא היו הפתעות ב-11 שפירסם. טברקטו קאלה והמגן הימני כריסטיאן אלברז יערכו הופעות בכורה במדים הצהובים-שחורים, יואב זיו יעשה הסבה לעמדת המגן השמאלי, ואת חוליית ההגנה ישלימו אריק בנאדו, שישמש כקפטן, ושמעון גרשון.

בחוליית הקישור יפתח שום עם חמישה קשרים. עידן טל יערוך גם הוא בכורה בית"רית במרכז הקישור, כשמאחוריו דרק בואטנג וגל אלברמן, שיחפש את שער החוץ היקר.

על הספסל ימתינו צמד הזרים הנוספים של הקבוצה - מילובאן מירוסביץ' ואנטונלי רומולו. השניים החלו להתאמן עם הקבוצה רק לפני שבוע, ועדיין לא נמצאים בכושר משחק מלא, אולם עשויים לעלות במחצית השנייה.

"אין קבוצה שאי אפשר לנצח"

שום התייחס דיבר הערב במסיבת העיתונאים לציפיות שלו מהמשחק. "אם נבקיע שערים, אז כל תוצאה היא טובה", הבהיר. "אנחנו צריכים לשחק את הכדורגל שלנו, ואם נצליח - אני בטוח שנעשה תוצאה טובה. הקבוצה שלנו מגובשת, עם שחקני נבחרת ששיחקו מספיק משחקים קשים בחייהם. נכון שהפעם הם משחקים במסגרת שבית"ר עוד לא הייתה בה, אבל אנחנו מייצגים את הכדורגל הישראלי".

"ראיתי אותם משחקים, וגם לפני זה ידעתי שזו קבוצה טובה, אבל אין קבוצה שאי אפשר לנצח. אני יכול לאחל לארזי ולגאידמק שיגיעו לרגע דומה לזה שיענקל'ה שחר הגיע אליו עם מכבי חיפה, כי הריח של הצ'מפיונס הוא נפלא".

שום יודע שקבוצות ישראליות לא הצליחו להתמודד כראוי עם יריבות סקנדינביות, אבל שומר על אופטימיות. "העובדות הן שהכדורגל הישראלי לא ניצח קבוצות ונבחרות סקנדינביות, אבל אנחנו פה בשביל לשנות את המגמה הזו", אמר. "זהו רגע האמת, ונצטרך לתת את כל כולנו".

דוד אמסלם, לו זכרונות לא מוצלחים מדנמרק, רוצה להצליח בביקור השני שלו יותר. "טוב שיש פעם שנייה בה אפשר לתקן", אמר. "בית"ר קבוצה טובה יותר מבית"ר של השנים הקודמות באירופה, אנחנו מרגישים מצוין. נכון שזה משחק רשמי ראשון, אבל היו לנו משחקי אימון, ולמדנו את קופנהאגן לא מעט בשבועות האחרונים".

"גם לנו יש שחקנים פיזיים, למרות שאולי זה לא נראה כך. יש להם יתרונות בכדורי גובה, אבל נעשה הכל כדי להתגבר על זה. אנחנו טובים יותר מאשר בעונה שעברה, ולמרות שאנחנו מכבדים את היריבה, אנחנו לא חוששים".


הרכב משוער: טברקטו קאלה; כריסטיאן אלברז, יואב זיו
בלמים: אריק בנאדו, שמעון גרשון; גל אלברמן, דרק בואטנג, עידן טל, מיכאל זנדברג, ברק יצחקי; טוטו תמוז.

גרונקיאר: "אם לא נעבור, זה יהיה כישלון"

יספר גרונקיאר, כוכבה של פ.צ קופנהאגן, אמר לקראת המשחק: "אנחנו מצפים למשחק הזה, זו תהיה משימה קשה עבורנו. אנחנו יודעים שבית"ר ירושלים היא קבוצה טובה שהתקדמה בשנים האחרונות ואין ספק שיהיה לנו קשה. אני יודע שהליגה הישראלית לא רעה ושיש לבית"ר ירושלים תקציב גדול. אם לא נצליח לעבור את בית"ר ירושלים, כמובן שזה יהיה כישלון".

המאמן סטאלה סולבאקן חושש בעיקר מהחוליה האחורית של בית"ר: "היתרון של בית"ר ירושלים הוא שהם קבוצה הגנתית. הם לא סופגים הרבה שערים ובגלל זה הם גם זכו באליפות בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully