וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאר: "אני מרגיש מופלה ומאוכזב"

שגיא ניר

30.7.2007 / 17:00

שופטי בג"צ דחו את עתירת קורי קאר לקבלת אזרחות בהליך מקוצר, והעבירו עליה ביקורת. הכדורסלן: "עזבתי את ביהמ"ש פסימי"

בג"צ דן היום (שני) את עתירתו של הכדורסל קורי קאר לקבלת אזרחות לאלתר, בשווה לכדורגלנים טוטו תמוז ורוברטו קולאוטי תידחה.

הרכב של שלושה שופטי בג"צ, בראשות אליקים רובינשטיין, דן הבוקר בעתירתו של קאר לקיצור הליך האזרחות, והביע ביקורת על הגעתו של תיק איזרוח של ספורטאי לבית המשפט. מרוח הדברים הסתמן כי החלטת בג"צ תדחה את בקשתו של קאר, שיאלץ להמתין את התקופה הקבועה בחוק לפני שיזכה בתעודת הזהות הכחולה. וכך אכן קרה.

אשתו של קאר, אילנה, סיפרה הבוקר: "כבר בתחילת הדיון הורדתי את הראש, כשהשופט אמר שהוא לא מבין איך זה הגיע לדיון בבג"צ כי קורי יקבל בסופו של דבר אזרחות ותמה מה העניין בקיצור ההליך. השופט התבטא בצורה ברורה שקיצור הליך לא צריך להינתן לספורטאים, ולא התייחס לכך שהיו תקדימים בעבר".

קאר עצמו, שנחת הלילה בארץ מחופשה קצרה בחיק משפחתו בארצות הברית, נשמע מאוכזב: "עזבתי את בית המשפט פסימי. השופטים היו שמרניים, והבהירו שאף ספורטאי לא צריך לקבל אזרחות. משרד הפנים אמר שאני לא יכול לתרום לחברה הישראלית, אבל שיחקתי כאן רוב הקריירה, הכדורסל זה העבודה שלי והמשפחה והבית שלי הם כאן. עורכי הדין שלנו לא הדגישו את זה מספיק".

"אני מרגיש מופלה ומאוכזב ממשרד הפנים, שלא עשה בעיות לאחרים (טוטו תמוז, רוברטו קולאוטי, ג'יימי ארנולד וג'ון רוברטס, ש.נ.) שהיו פה פחות זמן ממני. לאחרים היה ארגון גדול מאחוריהם, אם זה מכבי או הפועל תל אביב, אבל כאן זה הייתי רק אני והמשפחה שלי שנלחמה בממשלה בלי עזרה מגוף אחר. יש לי תמיכה גדולה מעולם הכדורסל, וגם צביקה שרף היה בבית המשפט ותמך בי, אבל כנראה שהכדורגל, שחזק בכל אירופה, משפיע יותר גם בישראל. אם אני הייתי בנבחרת ישראל יכולתי לעזור לה, ואת זה אמר גם צביקה שרף".

אחד מטיעוני משרד הפנים לדחות את קיצור תהליך האיזרוח של קאר הוא העובדה ששיחק בעונה שעברה באיטליה. המשרד בחר להתעלם מתקדימי עבר כמו זה של ארנולד, שזכה לקיצור תהליך האיזרוח שלו למרות שלא שיחק בארץ מספר שנים. "עזבתי את ישראל בשנה שעברה כי לא רצו להחתים אותי, לא כי רציתי לעזוב. איפה הצדק בטיעון הזה אני לא מבין. שיחקתי בארץ בלא מעט קבוצות, לקחתי קבוצות בינוניות לצמרת אבל עכשיו בגיל 31 אני רוצה להיות חלק מהפאזל בקבוצה מנצחת. ובארץ, רק מכבי תל אביב וירושלים הן ברמה הזו".

עדכון ראשון: 30.7.07 11:20
עדכון אחרון: 30.7.07 17:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully