וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט ערבי

28.7.2007 / 18:05

אליפות אסיה מגיעה לסיומה, עם מפגש סופר צבעוני בגמר, בין ההגנה המוצלחת של עיראק להתקפה המשובחת של סעודיה. עלא כיפאק

אליפות אסיה, שמשחקיה עוררו עד כה הפתעות, מגיעה בראשון הקרוב (15:35) לשלב הסיום שלה, עם משחק לא צפוי שיפגיש את עיראק ואת סעודיה בגמר. הסעודים נחשבים לפייבוריטים הברורים לנצח את המשחק בג'אקרטה, אך עיראק, שנישאת על גל ההתלהבות של מדינתה המוכה ונחשבת לסיפור הטורניר עד כה, לא תאפשר לסעודים לדלג בדרך לגביע. מעט מאוד סיכויים ניתנו לעיראק טרם הטורניר לעבור את שלב הבתים ובמיוחד לאחר התיקו מול תאילנד במשחק הפתיחה, אך העיראקים הצליחו, בזכות עבודה קשה, יכולת ואפילו מעט מזל להגיע עד יומה האחרון של האליפות.

בדרכם לגמר חלפו טורפי הסביח על פני הפייבוריטית של האליפות, אוסטרליה, בדרך לראשות בית א'. גם את רבע הגמר, מול הויאטנמים, עברו העיראקים בשלום וכשפגשו את דרום קוריאה בחצי הגמר, נזקקו לטיפת המזל המפורסמת, ועלו לגמר בזכות ניצחון בפנדלים. "כשהתחלתי לאמן פה, הבטחתי להביא שמחה לעם העיראקי", סיפר בהתרגשות מאמנה הברזילאי של נבחרת עיראק, ג'ורבאן ווירה במסיבת עיתונאים לקראת הגמר, "ונראה לי שאכן עשיתי זאת. ידענו מה אנחנו רוצים לעשות מההתחלה ועכשיו, כשאנחנו כבר בגמר, יהיה מאוד קשה לעצור אותנו".

הסעודים לא פראיירים

הסעודים עבדו גם הם בדרך אל הגמר, כשהצליחו להעיף את אוזבקיסטן ברבע הגמר ואת מחזיקת התואר, יפן, בחצי הגמר, בזכות מהפך ברבעו האחרון של המשחק. ההתקפה הסעודית, בראשותם של החלוצים יאסר אל קאטני ומאלק מאאז, שחולקים שישה שערים עד כה באליפות, תפגוש את העיראקים, שמחזיקים את ההגנה הטובה ביותר בטורניר.

"הרבה אנשים עשויים להיות מופתעים לראות את סעודיה ועיראק בגמר, אך שתי הנבחרות ראויות להיות שם, מכיוון ששתיהן שיחקו את הכדורגל הטוב ביותר באליפות", הצהיר, דרך מתורגמן, מאמנה של סעודיה חליו סזאר דוס אנחוס, הברזילאי גם הוא. "לנבחרת העיראקית יש חלום נהדר, אך לנו מותר לחלום גם". קפטן עיראק, יוניס מוחמד, השיב לדבריו של הברזילאי: "אנחנו אוהבים כדורגל, אוהבים את מדינתינו ואנחנו מוכנים לצאת ולהגן עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully