וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסאר ניצח קטע ראשון לקבוצה צרפתית בטור דה פראנס

27.7.2007 / 18:53

הרוכב הצרפתי ניצח בקטע ה-18 וסיפק לקהל המקומי רגע של נחת. בצמרת, אוואנס קיצץ את הפיגור מקונטאדור בשלוש שניות

אחרי שסיים במקום השני בשלושה קטעים, סאנדי קסאר הצרפתי החליט לתת את הכל ושרד אפילו תאונה בדרך לזכייה בקטע ה-18 של הטור דה פראנס, מקאור לאנגולם (211 ק"מ).

15 קילומטרים לסיום הקטע, פרצו ארבעה רוכבים קדימה וברחו לדבוקה. קסאר היה אחד הרוכבים כשמי שנלחם איתו עד לקו הסיום היה אקסל מרקס הבלגי, בנו של הרוכב האגדי אדי מרקס. בפינישים האחרונים, קסאר ברח לחבריו להובלה פעמיים, בפעם הראשונה הוא פתח מבערים שלושה קילומטרים לסיום, ולמרות שמרקס צימצם את הפער, הוא לא הצליח לעקוף את קסאר בסיום.

קסאר היה קרוב מאוד לפרישה מהמירוץ, אחרי שפגע עם אופניו בכלב שפרץ לכביש. "לא ראיתי אותו, חשבתי שהיום שלי נגמר. הרגשתי כאבים בגב ובמתניים", סיכם קסאר את החוויה המפחידה.

בצמרת הדירוג הכללי לא נרשמו שינויים בולטים, מלבד קיצוץ של שלוש שניות של קאדל אוואנס מהמוליך אלברטו קונטאדור. יום לפני המירוץ המכריע נגד השעון בקטע ה-19, קונטאדור מוביל על האוסטרלי בפער של 1:50 דק'.

בשבת יתקיים כאמור הקטע הלפני אחרון והמכריע נגד השעון. אורכו יהיה 55 קילומטרים, כאשר הזינוק יהיה בקוניאק וקו הסיום באנגולם, העיירה שאליה הגיעו הרוכבים היום.

אחרי פירשתן של הקבוצות אסטאנה וקופידיס בגלל סמים אסורים ופציעתם של רוכבים אחרים, נותרו בטור דה פראנס 141 רוכבים מתוך 189 שהתחילו את המירוץ. התקשורת האירופה פירסמה היום ידיעות לפיהן ספונסרים רבים איבדו עניין להמשיך ולהשקיע בטור דה פראנס, ששמו כל כך נפגע. הספונסרים שהוזכרו כאלה שעלולים לפרוש בעתיד הם קופידיס וראבובנק.

במקביל, יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי ז'ק רוג התייחס היום לפרשות הסמים בטור דה פראנס הנוכחי, ואמר שזה לא יפגע במעמדו של ענף רכיבת האופניים באולימפיאדה. רוג אמר כי צריך להסתכל על הצד החיובי בעניין והתייחס לעובדה שהרוכבים שפשעו נתפסו על חם.

דירוג הקטע ה-18:

1. סאנדי קסאר (צרפת, פראנסייס דה ז'ו) 5:13:31 שע'
2. אקסל מרקס (בלגיה, טי מובייל) 1 שנ'
3. לורן לפברה (צרפת, בויז'ואה טלקום) 1 שנ'
4. מיכאל בוגרד (הולנד, ראבובנק) 1 שנ'
5. טום בונן (בלגיה, קוויקסטפ) 8:34 דק'

הדירוג הכללי:

1. אלברטו קונטאדור (ספרד, ערוץ דיסקברי) 86:04:16 שע'
2. קאדל אוואנס (אוסטרליה, פרדיקטור-לוטו) 1:50 דק'
3. לוי ליפהיימר (ארה"ב, ערוץ דיסקברי) 2:49 דק'
4. קרלוס ססטרה (ספרד, סי.אס.סי) 6:02 דק'
5. היימאר זובלדיה (ספרד, אוסקלטל) 6:29 דק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully