וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראסמוסן סולק מהטור דה פראנס

26.7.2007 / 2:05

הרוכב הדני, שהוביל בתחרות והיה המועמד לניצחון, סולק לאחר שהתחמק מ-4 בדיקות לגילוי סמים בשנה וחצי האחרונות, ושיקר לקבוצתו

שערוריה בטור דה פראנס: מוביל התחרות והמועמד לניצחון מיכאל ראסמוסן, סולק. רוכב האופניים הדני בן ה-33, התחמק מארבע בדיקות לגילוי סמים בשנה וחצי האחרונות, ושיקר לקבוצתו כאשר סיפר כי בקיץ שעבר שהה במקסיקו, בעוד היה באיטליה. "מיכאל ראסמוסן נשלח הביתה משום הפרת חוקי הקבוצה", בישרה ההודעה הרשמית של ראבובנק. "דיווחתי לארגון האופניים על הבדיקות החסרות של ראסמונן", אמר תיאו דה רוי, מנהל קבוצת ראבובנק, "אבל נשיא הארגון פט מקוויד אמר שהם לא יכולים למנוע ממנו להתחרות בטור. ואני שואל מדוע הם לא נקטו בצעד כבר בסוף יוני, כשידעו על זה?".

כשנודע לדה רוי כי "הטעות הטכנית" אותה הגדיר ראסמונן, היא הטעיה של הקבוצה, החליט על צעד החריף. "הקבוצה החליטה להשעותו. זו מדיניות של אפס סובלנות וזה גם לקח לעתיד".

ראסמוסן היכה על חטא על כך שטעה בהתנהלותו לגבי בדיקות הסמים. "חבל לי מאוד שזו הסיטואציה שנוצרה, בזמן שאני לובש את החלוצה הצהובה. זה פוגע בספורט שאני כה אוהב", אמר ראסמוסן לאחר ההדחה, "אני רוצה להבהיר שעשיתי בדיקות שלא לתחרות לפני הטור, 14 בדיקות במהלך הטור, ובכולן קיבלתי תוצאה שלילית. אני תומך בחברי למאבק נגד הסמים ולמען ספורט נקי".

ההדחה גרמה לשינוי הדירוג בטור. את הקטע ה-17 של התחרות יפתח אלברטו קונטאדור (ערוץ דיסקברי) כמוביל, ביתרון של דקה ו-57 שניות על פני השני, קאדל אוואנס מאוסטרליה (פרדיקטור-לוטו). את השלישייה המובילה סוגר חברו של קונטאדור לקבוצה, האמריקאי לוי ליפהיימר.

חבריו לקבוצה של ראסמוסן תוארו על ידי דובר הקבוצה כ"מבולבלים, כועסים ועצובים". היום לפני פתיחת הקטע ה-15 בטור הם נפגשו לישיבת חירום בה נקבע כי ההחלטה הסופית שלהם האם לפרוש כקבוצה מהמירוץ תתקיים רק בסמוך ליציאה לקטע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully