וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום של ראסמוסן

25.7.2007 / 18:28

מיכאל ראסמוסן נתן פיניש מדהים בהרי הפירנאים, כדי לנצח בקטע ה-16 של הטור דה פראנס. מורני האיטלקי הוא המורחק השני מהטור

בכירי הפרשנים בעולם טענו כי בדיקת הסמים החיובית של אלכסנדר וינוקורוב והחשדות במיכאל ראסמוסן, גרמנו להם לאבד לגמרי עניין בטור דה פראנס. אולי יש בזה משהו, אבל אף אחד לא יכול להתווכח עם העובדה שהקטע ה-16 היום (רביעי) היה מותחן אדיר של יותר משש שעות.

זה התחיל בזינוק באורטז, כשצופים מקומיים קיבלו את המוביל הכללי מיכאל ראסמוסן הדני בשריקות בוז, בגלל החשדות שהועלו נגדו אחרי שהתחמק מבדיקות סמים לפני הטור דה פראנס. במקביל, שמונה רוכבים הפגינו נגד סמים בספורט ודחו את הזינוק בעשר דקות. קצת אחרי שהרוכבים חצו את גבול ספרד ודיוושו במעלה הרי הפירנאים, הגיע דיווח על מטען חבלה שהונח במסלול הרכיבה על ידי המחתרת הבאסקית. למרבה המזל, הרוכבים כבר חצו את איזור הפיצוץ ואיש לא נפגע.

האקשן האמיתי הגיע בקילומטרים האחרונים. על העלייה שמסכמת את הקטעים ההריים ומובילה לגורט קול אוביסק (בסך הכל קטע של 218 קילומטרים), התחרו ארבעת המובילים בדירוג הכללי על הניצחון בקטע: מיכאל ראסמוסן, אלברטו קונטאדור, קאדל אוואנס ולוי ליפהיימר. הם היו צמודים והחליפו אחד את השני בהובלה, אלא שבדיוק קילומטר לקו הסיום, ראסמוסן פתח בספרינט אדיר ולא הותיר סיכוי לאף אחד מהמתחרים שלו, ובמיוחד לקונטאדור שהיה שני בדירוג הכללי. ראסמוסן הגיע לקו הסיום, הסתכל אחורה ולא ראה שום רוכב אחר, והירשה לעצמו להרים את הידיים. הרוכב מדנמרק עשה צעד משמעותי ביותר בדרך לתואר. לוי ליפהיימר סיים את הקטע במקום השני וקונטאדור הגיע שלישי.

קצת אחרי סיום קטע 16, פירסמה מארגני המירוץ את שמו של הרוכב השני שנפסל בעקבות שימוש בחומרים אסורים. מדובר בכריסטיאן מורני האיטלקי, הרוכב של קבוצת קופידיס. האבסורד הוא שרוכבי קבוצת קופידיס נמנו בין אלה שעיכבו את הזינוק לקטע ה-16, כמחאה על שימוש של רוכבים בחומרים אסורים.

דירוג הקטע ה-16:

1. מיכאל ראסמוסן (דנמרק, ראבובנק) 6:23:21 שע'
2. לוי ליפהיימר (ארה"ב, ערוץ דיסקברי) 26 שנ'
3. אלברטו קונטאדור (ספרד, ערוץ דיסקברי) 35 שנ'
4. קאדל אוואנס (אוסטרליה, פרדיקטור-לוטו) 43 שנ'
5. חואן מאוריסיו סולר הרננדז (קולומביה, בארלוורלד) 1:25 דק'

הדירוג הכללי:

1. מיכאל ראסמוסן (דנמרק, ראבובנק) 76:15:15 שע'
2. אלברטו קונטאדור (ספרד, ערוץ דיסקברי) 3:10 דק'
3. קאדל אוואנס (אוסטרליה, פרדיקטור-לוטו) 5:03 דק'
4. לוי ליפהיימר (ארה"ב, ערוץ דיסקברי) 5:59 דק'
5. קרלוס ססטרה (ספרד, סי.אס.סי) 9:12 דק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully