וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיוך העיראקי רק מתרחב

25.7.2007 / 17:59

עיראק בגמר אליפות אסיה לאחר 3:4 בפנדלים על דרום קוריאה. מכונית תופת התפוצצה בחגיגות. גם סעודיה בגמר אחרי 2:3 על יפן

נבחרת הכדורגל של עיראק הגיעה היום (רביעי) בפעם הראשונה אי פעם לגמר אליפות אסיה במלזיה, בזכות ניצחון 3:4 בפנדלים על דרום קוריאה, אחרי תוצאה מאופסת בסיום הזמן החוקי של המשחק. נור סברי אבאס, שוערם של העיראקים, יהפוך ודאי לגיבור האומה בזכות ההצלה של הפנדל הרביעי של הקוריאנים. עיראק תפגוש בגמר את המנצחת את הנבחרת הסעודית בגמר שייערך בג'קארטה. "זה היה משחק נהדר", סיפר בהתרגשות מאמן הפיינליסטים, גו'בראן ויירה. "המשחק היה שקול, אבל לנו היו יותר החמצות. היינו עייפים מאוד, אך גם הקוריאנים".

בזכות הריצה המפתיעה שלהם באליפות, הופכת הנבחרת העיראקית לפייבוריטית של קהל רב באליפות וכמובן לגאוותם של העיראקים המוכים במדינתם. העיראקים הציגו משחק נהדר ובמחצית הראשונה שלטו במשחק, אך הקוריאנים, שכזכור הגיעו לחצי גמר המונדיאל ב-2002, הציגו משחק קשוח בשנייה, אך כאמור, נכשלו להבקיע את שערו של אבאס.

העיראקים יצאו לרחובות בהמוניהם, הנשים חילקו סוכריות, חנויות הגלידה והמיצים פיזרו את שללן לקהל הרחב, חיילים כיוונו את נשקם לשמיים ופיזרו צרורות אושר. אך במחוז מנסור שבבגדד, פיצוץ קטע את החגיגות. בהמשך התברר כי מדובר במכונית תופת שהתפוצצה באיזורם של אוהדי הכדורגל העירקיים. עד כה ידוע על 10 הרוגים ו-61 פצועים.

גם בסעודיה חוגגים

בגמר, שייערך ביום ראשון , יפגשו העיראקים את נבחרת סעודיה, שניצחה את הנבחרת היפנית 2:3. מאלק מאאז הבקיע צמד, שהעלה את הסעודים לגמר שישי מתוך שבעת הטורנירים האחרונים. שערו האחרון של מאאז היה המרהיב ביותר, בו עקף שלושה יפנים בדרך לשער. הסעודים לא ניצחו את יריביהם מחצי הגמר מעולם, גם לא בגמרים של האליפות ב-1992 וב-2000.

הקפטן הסעודי, יאסר אל קטאני, העלה את הסעודים ליתרון ראשון, אך היפנים התעשתו תוך שתי דקות והשוו. מאלק מאאז, כוכב המשחק, הסדיר את נשימותיהם של הסעודים כשהחזיר את היתרון בזכות שער בנגיחה, שתי דקות בתוך המחצית השניה, רק כדי שהיפנים יוכלו להשוות שוב, בזכות בעיטת וולה של יוקי בדקה ה-53. בהמשך כאמור, הבקיע מאאז שוב בדרך למפגש פיקנטי עם העיראקים בגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully