וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקיסר הגאה הפך מעורער ותלותי"

גיל קדרון

25.7.2007 / 16:58

בתקשורת האמריקאית הופתעו לגלות שטרן אחר במסיבת העיתונאים בנושא דונהי. חלקם גם מצאו את החורים בספינים שייצר

וידאו: רויטרס
עריכת וידאו: בת גולן

העיתונאים האמריקאים לא רגילים לראות את קומישינר ה-NBA דייויד שטרן בפנים נפולות, מגמגם, ולא משכנע, ורובם ככולם ציינו את שפת גופו המדכאת בדיווחיהם ממסיבת העיתונאים שקיים אתמול (שלישי) שטרן. פרשת השופט הסורר טים דונהי זכתה לתשומת לב לאומית, ככל שיותר ויותר פרטים עסיסיים ומטרידים החלו להיחשף.

במשך 72 דקות ארוכות במלון בניו יורק ניסה הקומיש, כשמאחוריו וילון כהה - בלי סמל של ה-NBA עליו - להסביר איך לעזאזל הצליחה המאפיה להשפיע על תוצאות המשחקים של הליגה שלו.

"מעולם לא ראיתי אותו כך"

"הוא היה לחוץ, ומעולם לא ראיתי אותו כך", הודה העיתונאי הוותיק ג'ק מקאלום. "הוא אוהב להופיע מול התקשורת ולהראות כמה שהוא חושב ומגיב במהירות. הוא איש שהשליטה חשובה לו, וחוסר היכולת שלו לדבר בחופשיות בגלל החקירה גרם לי להבין עד כמה הוא מתוסכל".

סטיב אשבורנר מספורטס אילוסטרייטד היה מנומס פחות. "מלא מעצמו, מרוצה מעצמו, קיסרי, גאה - אלו שמות התואר שנדבקו לשטרן בשנים האחרונות, אך אף אחד מהם לא היה שם במסיבת העיתונאים במנהטן", כתב. "מעורער, עניו, זהיר, תלותי - את אלו ראינו כששטרן ביקש מהציבור סבלנות והבנה. זה לא היה שטרן המזלזל, שאחרי הגמר של 2006 גיחך לעבר כל השאלות שכללו תיאוריות קונספירציה בנוגע לשיפוט, והתריס בפניהם לכתוב מה שהם רוצים. 13 חודשים מאוחר יותר כל מה שאותם עיתונאים צריכים לעשות הוא להדפיס את חדשות היום. האם הוא יתפטר? קשה להאמין".

מי שעלה על הספין של שטרן היה איאן תומאסן, גם הוא מספורטס אילוסטרייטד. "הקומישינר הסביר באריכות את כל המאמצים שעשה כדי לפקח על השופטים שלו, והציג את הדברים כך שניתן להבין שלא היה דבר שיכול היה לעשות כדי למנוע את הפרשה", הסביר תומאסן. "אבל לקראת העונה הבאה, כשיציג את המערכת החדשה שלו, הוא יודה שהאמצעים שהפעיל בעונת 2006/7 היו לא מספיקים ופגומים. אם הוא לא יודה בטעות לא יהיה לו סיכוי".

הקומישינר ניסה להדגיש מספר פעמים במהלך מסיבת העיתונאים שדונהי הוא "עבריין סורר ובודד", אבל בהמשך הודה שייתכן שבימים הבאים יתגלה מידע נוסף שיפליל שופטים, שחקנים ו/או מאמנים נוספים.

בספורטסנטר של ESPN ראיינו שופט לשעבר, שטען שאמצעי הבטיחות של שטרן הם אשליה, ושהאנשים שבודקים את השופטים - כמו גם אלו שבודקים אותם - הם לעיתים קרובות אנשי מזכירות לשעבר, או מאמני תיכונים לשעבר, ולא אנשים מקצועיים שלשופטים יש מה ללמוד מהם. "אם שטרן טוען שלא היה דבר שיכול היה לעשות כדי למנוע את המקרה הזה, מדוע בדיוק שנאמין לו שזה לא יקרה שוב ב-NBA?", תהתה ג'מילי היל בתוכנית "ג'ים רום עולה באש" ב-ESPN.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully