וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ מנטאלי, פיצוץ פיזי

25.7.2007 / 16:04

הגדולים מכריזים על מות ענף האופניים, המוליך סופג קריאות בוז והמחתרת הבאסקית לקחה אחריות על פיצוץ בכביש בטור דה פראנס

הטור בוכה

וידאו: רויטרס

אין חדש תחת השמש הצרפתית. עוד טור דה פראנס, עוד פרשיית סמים, ועולם כמנהגו נוהג. אלכסנדר וינוקורוב, שסיים במקום הראשון את הקטע ה-15 של הטור, נתפס אתמול (שלישי) בשימוש בחומרים אסורים. בבדיקה שנערכה לו לאחר הזכייה בקטע, נמצא כי הרוכב הקזחי הזריק לגופו חומרים ממריצים האסורים לפי חוקי הטור. בעקבות המקרה, פרשה קבוצת אסטנה, שהובילה את דירוג הקבוצות. וינוקורוב הוא רוכבה הבכיר.

התגובות לפרשה האחרונה הן קשות ביותר, ונראה כי הענף כולו תלוי על בלימה. ז'אן פראנסואה ברנאר, שהחזיק בגופיה הצהובה ב-1987, וכיום משמש כפרשן של העיתון "ל'אקיפ", הוכה בתדהמה מהחדשות של וינוקורוב. "אני חושב שזה סכין בגבם של המארגנים ושל הצופים", אמר. "הוא הפך מגיבור לבוגד".

מי שמחזיק כיום בגופיה הצהובה הוא מיכאל ראסמוסן, רוכב שעננת הסמים הממריצים מרחפת מעליו כבר תקופה ארוכה, לאור העובדה שנעלם למספר חודשים והחמיץ ארבע בדיקות תקופתיות, וגם הפר את הנהלים בכך שלא דיווח על מקום הימצאו.

"אסור היה לראסמוסן להתחרות בטור", הצהיר ברנאר. "עבורי אין יותר ערך ספורטיבי לטור, ועד פריז מדובר בתהלוכת לוויה מבחינתי. אנחנו זקוקים לזוכה נקי ואמין". בינתיים זכה ראסמוסן לקריאות בוז וגנאי לפני פתיחת הקטע ה-16, כשבמקביל נערכו הפגנות נגד סמים על ידי שמונה רוכבים באורטז.

ובינתיים נחשף כי עוד רוכב נחשד בשימוש בסמים, אולם שמו טרם הוזכר. ה-"ל'אקיפ" מדווח כי הרוכב נתפס לאחר הקטע ה-11, וייתכן כי כבר הערב ייחשף שמו.

אדי מרקס, שזכה חמש פעמים בטור, היה נחרץ אף יותר בנוגע לווינוקורוב. "זה כמו אגרוף לפנים", הסביר. "עבורי זהו הסוף של הרכיבה על אופניים".

בינתיים החליטה הטלוויזיה הציבורית הגרמנית לחדול לשדר מהטור בעקבות המאורעות, במיוחד לאחר שבדמו של הרוכב פטריק סינקוויץ נמצא טסטוסטרון.ערוץ אחר קפץ על המציאה, אבל המסר נשלח, וכשקבוצות פורשות והמפרסמים בורחים העתיד לא נראה מבטיח.

הטור עבר לטרור

פיצוץ נשמע בחלק הספרדי של מסלול הטור דה פראנס. לפיצוץ קדמה שיחת טלפון מאדם שטען שהוא משתייך למחתרת הבאסקית "אט"א" למשרד התחבורה הספרדי. לטענתו, המחתרת טמנה פצצות נוספות בחלק של מסלול מירוץ האופניים העובר בספרד. איש לא נפגע באירוע והמרוץ לא בוטל, שכן הרוכבים כבר עברו את אזור נוואר בספרד, בשעה שהמטען התפוצץ.

המחתרת הבאסקית חזרה לאחרונה לבצע פעולות טרור, אחרי שהניסיון להגיע להסדר עם ממשלת ספרד נכשל. אט"א מנהלת מאבק מזוין על זכויות לאומיות בחבל הבאסקים בצפון המדינה מזה 40 שנה. מממשלת ספרד ומהמשטרה במקום לא התקבלה תגובה.

עדכון ראשון: 25.7.07, 11:33
עדכון אחרון: 25.7.07, 16:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully