וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקט: הגשם הציל את הודו

רועי פרידמן

24.7.2007 / 18:01

ההודים לא הצליחו לעצור את קווין פיטרסן האנגלי, אבל גשם בלורד'ס סגר עניין בלי הכרעה. בנצי קהימקר מנבחרת ישראל הלך לעולמו

בריטניה מוצפת. כזה קיץ לא נראה כבר הרבה זמן, עם נהרות שעולים על גדותיהם, כבישים סגורים ורכבות מושבתות. הגשם גם הגיע כמובן לצפון לונדון, סנט ג'והנ'ס וודס ליתר דיוק, שם שוכן מגרש לורד'ס, שאירח את הטסט הראשון בסדרה בין אנגליה להודו. אמנם לא אבד יותר מדי זמן משחק, אך הגשם ידע להגיע בזמן הנכון, אם אתה אוהד הודו, או שלא, אם אתה אוהד אנגליה.

מייקל ווהן בחר לחבוט ראשון, ואנגליה פתחה טוב בעיקר בעזרת ווהן, ואנדרו סטראוס, שמנסה לחזור לכושר ושסיים את הסבוב עם 96. אלא שקריקט, מסתבר, הוא משחק של מומנטום. הגשם שטף חצי מהיום השני, והמגישים ההודים החזירו את קבוצתם למשחק כאשר מתוצאה מבטיחה של 252 ל-3, הם סיימו עם 298.

אחת הבעיות של האנגלים לפני המשחק הייתה חסרונם של שלושת המגישים הבכירים, מתיו הוגארד, סטיבן הרמיסון ואנדרו פלינטוף הפצועים, אלא שג'יימס אנדרסון וראיין סיידבוטום החזירו אותם חזרה למשחק, כשהם פוסלים את שלושת החובטים הבכירים של האורחים, ראהול דראוויד, סצ'ין טנדולקר וסוראב גנגולי ל-75 נקודות יחדיו. מי שניסה לעשות משהו היה ווסים ג'אפר שסיים עם 58, לפני שנפסל על ידי כריס טרמלט, במשחקו הראשון. טרמלט משתטח עם כל ה-2.05 שלו על מנת לתפוס את הכדור שנחבט חלש מההגשה.

הודו סיימה רק עם 201 כשהמומנטום חזר לאנגלים. רוטרה סינג וזאהיר ח'אן פסלו את רוב החובטים האנגלים לתוצאות נמוכות, אך לא הייתה להם תשובה לאחד – קווין פיטרסן. אחד החובטים החמים כיום במשחק. "התנאים היו קשים, זה כנראה היה הסיבוב הטוב ביותר שלי אי פעם. אני משחק כדי לתת הנאה לצופים וגם ליהנות", אמר פיטרסן לאחר הסיבוב. "ציפינו לסיים את הסיבוב השני ביותר מ-400, וכשנפסלתי, היתרון היה 380. אבל ככה אני משחק, כדי ליהנות, ולגרום להנאה".

הודו פתחה רע את הסיבוב השני, כשדראוויד, טנדולקר ו-ווסים ג'אפר חזרו מוקדם לחדר ההלבשה. דינש קארטיק וסוראב גנגולי החזירו את ההודים למשחק, ולאט לאט איימו להגיע למטרה. המומנטום עבר לאורחים. סיידבוטום ואנדרסון דאגו להחזיר את המומנטום לאנגליה כשפסלו את שני החובטים, אבל אז שני חובטים נוספים, וי וי אס לאקסמן ומהנדרה סינג דוני, החזירו את המומנטום להודים. אלא שכשטרמלט פסל את לאקסמן לפסילה השישית, אנגליה הצליחה לפסול מהר עוד שלושה חובטים, כאשר היא הגיעה ממש לסף הנצחון.

אלא שלעוד מישהו היה מה לומר – הגשם. מישהו סיפר פעם שאחת הבדיחות באנגליה היא שיש 22 אנשים לבושים בלבן עם כדור אדום ומקלות, שתפקידם הוא להביא גשם. 3:30 אחה"צ שעון מקומי, והגשם החל לרדת בלורד'ס. ב-4:00 עוד הייתה הפוגה, והודעה שהמשחק יתחדש ב-4:40, אבל ב-4:25 הגשם חזר ובגדול.

ב-6:20 בערב הודיעו שני השופטים, סטיב באקנור מג'מייקה וסיימון טאופל מאוסטרליה, שאין אפשרות לחדש את המשחק, ומאחרשוזה היה היום החמישי המשחק נגמר. "אנחנו כבר היינו גמורים, ובמזל יצאנו מזה", אמר דראוויד אחרי המשחק. "ההרגשה אחרי משחק כזה היא כמעט כמו ניצחון", הוסיף דוני אח"כ. "אני אקח מהמשחק את הדברים החיוביים", אמר מייקל ווהן המאוכזב. "אנחנו שיחקנו ברמה דומה לזו של האשז ב-2005".


תוצאה:

אנגליה 298 ו-282
הודו 201 ו-282 ל-9

המשחק לא הוכרע, קווין פיטרסן נבחר לאיש המשחק. המשחק השני בסדרה ייערך ביום שישי בטרנט ברידג', נוטינגהאם.

גביע נודד בין הנבחרות

- גביע נודד גם לסדרה בין אנגליה להודו. הנבחרת שתזכה בסדרה תחזיק בגביע פאטאודי, על שמו של איפתיח'אר עלי ח'אן, שהיה ידוע גם בשם נאוואב מפאטאודי. האיש היה אציל הודי מאמצע המאה ה-20 עד מותו ב-1952, והיה שחקן הקריקט היחידי ששיחק גם עבור הודו וגם עבור אנגליה. הוא שיחק לראשונה עבור אנגליה ב-1932 מול אוסטרליה, במסע הידוע לשמצה בכינוי body line series, אותה סדרה בה האנגלים השתמשו בטקטיקת ההגשה שנאסרה אח"כ. אחרי שהוא עבר את 100 הנקודות במשחק, הוא הודח מהנבחרת האנגלית כשהביע את דעתו נגד השימוש בטקטיקה הזו. סה"כ הוא שיחק 6 משחקי טסט, האחרון כקפטן נבחרת הודו באנגליה ב-1946. בנוסף לכך הוא היה שחקן הוקי שדה וביליארד מצטיין. ההחלטה להענקת הגביע הייתה גם לציון 75 שנה למשחק הטסט הראשון בין אנגליה להודו, אז נבחרת של כל תת-היבשת, שכונתה גם "היהלום שבכתר האנגלי". בנו של מפאטאודי, מנסור, היה גם שחקן קריקט בולט, עם 46 משחקי טסט עבור הודו.

וידיעה עצובה: בנצי קהימקר, אחד משחקני הקריקט הבולטים בישראל, הלך בשבוע שעבר לעולמו והוא רק בן 47. בנצי נולד בבומביי, עלה לארץ ב-1976 והתגורר באשדוד. הוא שיחק בהתחלה במועדון הקריקט של אשדוד, אח"כ בקבוצת elevenstars, ובקבוצת נווה יהונתן אשדוד עד יום מותו. הוא שיחק גם מ-1989 ועד 2004 בנבחרת ישראל וייצג אותה בשתי מכביות (1989 ו-1997), בארבע אליפויות אירופה (דנמרק 1996, הולנד 1998, סקוטלנד 2000 ובלגיה ב-2004), ובשלוש תחרויות גביע ICC , שהן מוקדמות גביע העולם (1990 בהולנד, 1997 במלזיה ו-2001 בקנדה). בנצי היה מגיש כדורים איטיים, חובט טוב ושחקן הגנה מצויין. בנצי לאחרונה מונה לשופט בינ"ל ואמור היה לצאת בשבוע הבא לאליפות אירופה עד גיל 15 בספרד.

בנצי הניח אחריו אישה, שתי בנות ושני בנים, שאחד מהם, איתמר בן ה-15, משחק בנבחרת הנוער של ישראל, ובקבוצתו של אביו, נווה יהונתן. בנצי קהימקר היה גם בנו של סמסון קהימקר ז"ל, שהיה הכנר של להקת הברירה הטבעית והלך לעולמו בחודש האחרון.

תודה לגדעון טלקר על עזרתו בהעלאת הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully