וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המערכת פעלה הכי טוב שיכולה הייתה לפעול"

גיל קדרון

24.7.2007 / 19:18

שטרן לא לקח אחריות על פרשת הטיית המשחקים, קרא לדונהי ”עבריין בודד”, אך הודה: ”זה המשבר החמור ביותר בהיסטוריה של הליגה”

הקומישינר של ה-NBA דייויד שטרן קיים הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בנוגע לפרשת השופט טים דונהי, שנחשד בהימורים על משחקי NBA והטייתם. מאז פורסמה דבר החקירה של ה-FBI ביום שישי התעסקה והתעמקה בכך התקשורת האמריקאית ללא הפסק, תוך כדי העלאת סימני שאלה בנוגע לכשירות המשחקים בליגה בכלל, והפלייאוף האחרון בפרט.

הקומישינר נראה מדוכדך מאוד ודיבר לאט, ונמנע מלגלות פרטים נוספים על הפרשה, "כי נתבקשתי מפורשות על ידי ה-FBI ומשרד המשפטים לא לפגוע בחקירה שמתנהלת", אמר. שטרן פתח בתיאור נרחב ומפורט של אמצעי הבטחון בהם נוקטת הליגה כדי למנוע מקרים כגון אלו. "יש לנו חטיבות בטחון, עם אנשי מודיעין, צבא, FBI, ומשטרה לשעבר, וגם סוכנים סמויים. וגם הם נבדקים ונבחנים", גילה שטרן. למרות זאת הקומישינר לא התנצל כלפי האוהדים, או היכה על חטא באיזושהי צורה.

"דונהי ומואשם בהימור על משחקי NBA, איננו בטוחים שמדובר במשחקים שניהל. הוא מואשם באספקת מידע לאחרים במטרה לשפר את סיכויהם בהימורים על משחקים. אינני יודע כמה משחקים, אינני יודע באילו משחקים מדובר, ובשלב זה עדיין לא בדקתי זאת לעומק לאור הבקשה של ה-FBI לשמור את עניין החקירה בסוד".

למרות שכינה את דונהי "הוא עבריין סורר ובודד", בהמשך דבריו הסביר כי "למיטב ידיעתי, דונהי הוא השופט היחידי שהימר על משחקים וגילה מידע למהמרים, אולם אני מחכה לתוצאות החקירה של ה-FBI ולהחלטות משרד המשפטים כדי לדעת יותר, וייתכן שמחר יצוץ מידע אחר לחלוטין", סיפר. "ברגע שנגלה מידע נוסף, נפרסם אותו. בכל מקרה, אנחנו חושבים שצוות השופטים שלנו הוא הטוב ביותר בעולם. לא ידענו על דונהי לפני השיחה מה-FBI, שגם ביקש מאיתנו לא לפטרו".

שטרן גילה כי הוא יודע כיצד גבר דונהי על רשת האבטחה של ה-NBA, אולם טען כי זה יתפרסם בהמשך, כשיותר לו לגלות. "למיטב הבנתי, זה לא קשור לסוכנויות ההימורים בלאס וגאס", סיכם.

"דונהי הכחיש שנהג להמר"

באופן ספציפי לגבי השופטים גילה שטרן כי נאסר עליהם להמר בכל צורה שהיא, ולא רק הימורי ספורט. "אסור לשופטים שלנו לספר אפילו למשפחותיהם אילו משחקים הם מנהלים, כדי שלא יופץ מידע למהמרים", הסביר. "השופטים שלנו נמצאים במעקב הנרחב ביותר שאנחנו יכולים לעשות במסגרת החוק. אנחנו בודקים חשבונות בנק, רכוש, חובות, ומה לא. כשאנחנו מגלים משהו אנחנו שוכרים את שירותם של חוקרים פרטיים".

"אנחנו בודקים כל שריקה או אי-שריקה שנראית לבודקים כמוטעית. יש לנו 30 בודקים שרואים כל משחק, וצופים בו שוב. כשמהעונה שניים מה-30 בוחונים גם את הבוחנים האחרים, כך שהמערכת הייתה הכי טובה שהיא יכולה הייתה להיות. זה משהו שאף ליגה מקצוענית לא עושה. אולם זה לא היה מספיק כדי לעצור גורמים פליליים נחושים".

בימים האחרונים צף מידע על חייו של דונהי, ועל סכסוכים שהיו לו עם שכן ועם דוור, כמו גם על בעיית ההימורים שלו. שטרן סיפר שקיים עם השופט שיחה, בה הובהר לו כי אם ימשיך בהתנהגות זו הוא יפוטר. "אמרנו לו ב-2005 שהוא לא ישפוט בשל כך בסיבוב השני", סיפר שטרן. בשלב זה הגיע אלינו מידע שהוא נהג להמר, טענות שהוא הכחיש. בדקנו עם כל קזינו באטלנטיק סיטי ולאס וגאס, וכולם הבהירו שהוא לא היה באף אחד מהם. מידע נוסף לא התגלה לנו, והגענו לסופו של קצה החוט".

"בשתי העונות האחרונות לא קיבלנו שום דו"ח על בעיה כלשהי לגביו, וגם הבדיקות שאנחנו עושים העלו חרס. הוא היה בין הטובים בקרב השופטים בשנתיים האחרונות, ולכן איפשרנו לו לנהל משחקים גם בסיבוב השני של הפלייאוף".

שטרן הדגיש שוב ושוב את שיתוף הפעולה של הליגה עם ה-FBI ומשרד המשפטים, והרבה לשבח את עבודתם. הוא גם פנה ישירות לאוהדים שחשים מרומים. "נשכנע את האוהדים שהתוצאות הן ספורטיביות. אני נמצא ב-NBA כבר 40 שנה, וזה המצב החמור ביותר שחוויתי כאוהד, כעו"ד שעובד מול ה-NBA או כקומישינר", אמר. "אנחנו מתייחסים לדאגה של האוהדים ברצינות גדולה, ואני מבטח שנעשה את השינויים הנחוצים כדי לעשות את המיטב עבור הליגה והאוהדים".

"כשהתקשרו אליי מה-FBI חשבתי לעצמי 'אני לא מאמין שזה קורה לנו'", גילה הקומיש. "השמש תזרח מחר על הליגה, וצריך לזכור שלשופטים יש עבודה קשה, עם 70 משחקי חוץ בעונה. נגלה לאוהדים איך השיטה שלנו עובדת, וננסה לשפר את יכולת גיוס השופטים שלנו. שקיפות היא דבר טוב".

"ארגוני השופטים והשחקנים והמאמנים תומכים במאמצינו, המשיך שטרן, שנשאל אם המשכורת הנמוכה בעבודתו היוותה מניע לחפש הכנסות נוספות בהימורים, "דונהי הרוויח העונה 260 אלף דולר, וכל שנה השכר שלו רק עולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully