וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם לוני יצא בזול

לי בוץ

23.7.2007 / 16:59

עקב התפרעות האוהדים נגד סכנין בית דין ההתאחדות העניש את מכבי ת"א ב-4 נקודות ליגה על תנאי, קנס כספי, והרחקת 22 מאוהדיה

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

"אנחנו חלוץ של ההתאחדות לכדורגל במאבק נגד האלימות"

מכבי ת"א עמדה הערב (שני) לדין בשל קריאות גזעניות, זריקת אבנים לכר הדשא ופיצוץ אוהדיה את משחק האימון מול בני סכנין, ונענשה בהפחתת 4 נקודות ליגה על תנאי ומשחק גביע הטוטו נגד סכנין שישוחק ללא קהל. עוד נקבע כי 22 האוהדים שנעצרו או זוהו כמפירי סדר, לא יורשו על ידי הקבוצה להיכנס למשחקי הבית עד ה-1 בינואר 2008. כמו כן, נקנסה מכבי תל אביב בסכום של 5,000 שקלים בפועל.

לפני קבלת העונש אמר הרציקוביץ' את הדברים הבאים: "חלק מהדברים שראיתם נגד סכנין זה חלק מהמאבק הסגור שלנו באותם אנשים. אם החקיקה הייתה עושה את שלה, כולל כאן בהתאחדות לכדורגל, האנשים האלה לא היו מראים את פניהם במגרשי הכדורגל והתופעות המכוערות הללו היו נעלמות".

הרציקוביץ' התייחס לחלקה של קבוצתו באירועים האלימים במשחק. "אחריות שילוחית זה כשיש התפרעות כללית במגרש", אמר הבעלים של מכבי ת"א, "המיעוטים צריכים להיות מטופלים על ידי המשטרה ולהיכנס לבית סוהר. לעולם אסור להתיר לעשרה או עשרים אוהדים לשבש את מהלכה של קבוצה. אני מבטיח שכאשר שניים או ארבעה מהם יכנסו לבית הסוהר התופעה תעלם לה. לצערי זה לא מטופל ברצינות".

"רצה קבוצה בליגה, ומישהו מחליט שהוא גם שם 'בטים' לא חוקיים, ויש במדינת ישראל לצערי הימרוים בסדרי גודל של מיליארדי שקלים בשנה, ובקטע הזה מישהו רוצה לשבש או לשנות, אין לו שום בעיה היום לקנות בכסף קטן חבורה של עבריינים, ואז עולים ליציע אותם פורעי חוק. הם מתחילים בקריאות הגזעניות, או בהשלכת חפצים או בדברים אחרים שאסורים על פי התקנון, הדבר הזה גורר ענישה, פעם אחת, פעם שנייה, פעם שלישית, המצב בטבלה משתנה, מורידים נקודות, מורידים ליגה. הדבר הזה חייב להיעצר כמטרת ההבנה של האחריות השילוחית. אנחנו חלוץ של ההתאחדות לכדורגל במאבק נגד האלימות".

מודים בעובדות, כופרים באשמה

קודם לכן, נציגי מכבי ת"א לוני הרציקוביץ', אבנר טוויטו והקב"ט עמוס מאיר שמעו מפיו של הדיין ישראל שמעוני את כתב האישום, שכלל סעיפים של תיגרה, תקיפה, התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים, קריאות גזעניות והתפרעות כפי שנכתב בדו"ח השופט, דניאל בר נתן.

כזכור, המשחק נגד בני סכנין הופסק בדקה ה-80 עקב התפרעות אוהדי מכבי ת"א, וזריקת חפצים לדשא. בשל חשש בריאותם של הנוכחים נאלץ השופט להפסיק את המשחק, שלאורכו נשמעו קריאות גזעניות כמו "מוות לערבים ו-"מוחמד מת".

"האירועים כפי שפורטו על ידי השופט, נכונים", הודה טוויטו, ולוני הוסיף כי "הקללות לא הסתיימו עם בני סכנין, אלא המשיכו לגבי שחקן מכבי ת"א (עומר פרץ, ל.ב) והמאמן".

חיים סרגרוף, נציג המשטרה: "לזכות מכבי ניתן להגיד, שלאורך כל השנה נעשו מספר רב של פעולות לסיים את כל העניין הגזענות והאלימות, נערכו מספר פגישות בנושא והבעיה נתקפה במספר דרכים - מעצר של קוראי קריאות גזעניות, סמויים ביציע, הגשות תלונה נגד האוהדים. גם באירוע הזה הגיע הקב"ט והביא לנו לתחנה דיסק עם תמונות שצולמו מהמשחק של מפרי סדר, והגיש תלונה. העניין נמצא כרגע אצלנו בחקירה. לצערנו לא ממצים את הדין כמו שצריך עם אותם אוהדים".

הדיין שמעוני: "יש לכם הסמכות להגיד לאוהד פלוני להתייצב בשעה כזאת וכזאת ביום כזה וכזה להתייצב בתחנת המשטרה?"

"אם אני מפקד המגרש ומבחין באוהד שיכור או במישהו שמפר את הסדר בצורה כזו או אחרת", השיב חיים סרגרוף, נציג המשטרה, "יש לי את הסמכות לא להכניסו למגרש. במקרה שעצרנו אוהד והעברנו את זה לבית המשפט אנו דורשים שהוא יתייצב במשטרה בעת משחק".

במהלך הדיון דיברו הצדדים על כך שבעולם שוללים לאוהדים את הדרכון, כדי שלא ייסעו לחו"ל, והדיין שמעוני אמר להרציקוביץ' "במקרה שלך היית שמח שהם ייסעו קצת לחו"ל". הבעלים של מכבי ת"א השיב: "הייתי שמח אם הם גם היו נשארים שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"אנחנו נלחמים באוהדים, הם מתפרעים, ואנו חוזרים לבית הדין"

"המצב יותר חמור ממה שמתואר בדו"ח", הוסיף הרציקוביץ', "אני רוצה לחזור לאמצע מאי, בשנה שעברה, אנחנו מופיעים פה בממוצע פעם בשבוע. ב-15 במאי קיימנו ישיבה על כל מה שקשור למלחמה באלימות, כי היו לנו עוד משחקים לפנינו. צירפנו מסמך שאומר בין היתר כי יש פעילות נגד שלושת עצורים בגין קריאות גזעניות באצטדיון וינטר שבוע לפני כן".

"הגשנו נגד השלושה תלונה באותו ערב, וכמובן בקשה לעצור אותם. למחרת הוצאנו מכתבי התרעה לשלישייה הזו שאנו תובעים מהם פיצוי כספי, התמונות שלהם נתלו באצטדיון ועד היום, לצערי, לא הוגשו נגדם כתבי אישום. ביציע מול סכנין לא ישבו רק אוהדי מכבי ת"א, באו הרבה אנשים כדי לפרוק את מה שלא נראה להם על סדר היום שלהם".

הרציקוביץ' המשיך וטען: "יש גבול לכוחה של קבוצה, ולמדנו שיש אוהדים שלא איכפת להם שהקבוצה נענשת, ויש כאלה שאפילו שמחים מזה. חשוב במיוחד שבית הדין יבין שאנחנו הולכים לשחק לידיהם של עבריינים, פושעים ואנשי עולם תחתון וחלקם רוצים ליצור לחץ כדי להשיג את המטרות שלהם. צריך לתת לקבוצות את הרוח הגבית כאשר הן משקיעות במלחמה הזאת. יש פה מעגל איבה בלתי פוסק - אנחנו נלחמים באוהדים, הם מתפרעים ואנחנו חוזרים לפה למה? כי נלחמנו בהם".

הדיין הזדהה עם דברי הרציקוביץ', אבל לא מצא בהם פתרון. הרציקוביץ': "אנחנו נופיע גם בבית הדין של המשטרה. אנחנו קודם צריכים למצות את הדין מול אותם אוהדים שאנו תובעים אותם אזרחית, הם צריכים להצטייד בעורכי דין".

ללא קשר לאירועים המשפטיים, מכבי ת"א חתמה היום על חוזה אימוץ לעונה אחת עם חברת "לאומי קארד", בו היא תקבל 250 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully