וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשפעה של דונהי

23.7.2007 / 12:13

המשחקים של השופט הסורר עברו את האנדר/אובר 57 אחוז מהפעמים, כשהסיכוי לכך מבחינתו היה 1 ל-1,000. שורה של החתמות ב-NBA

פרשת טים דונהי והטיית המשחקים בהשפעת המאפיה ממשיכה לגדול ולגדול, ובכל יום עולים פרטים חדשים ומטרידים על דרך פעולתו של השופט הסורר. בין לבין מתברר כי הוא קיבל איומיו לחייו, וכי משטרת פלורידה שלחה שלוש ניידות לשמור עליו בביתו.

אתמול (ראשון) פירסם הדנבר פוסט שה-FBI יידע את הליגה לגבי החקירה כבר בחודש ינואר, וכי לליגה היו גם כך חשדות בנוגע לדונהי, עליו ידעו שהוא מהמר כפייתי על משחקי פוטבול. אם כך, נשאלת השאלה מדוע המשיכו בהנהלת הליגה לשבץ את דונהי למשחקי, לרבות לחמישה משחקי פלייאוף ב-2006/7, כולל המשחק השלישי בין הספרס לסאנס. מקור שמקורב לחקירה הכחיש טענה זו והסביר כי רק אחרי גמר ה-NBA יידע ה-FBI את הליגה.

בנוסף, הניו יורק פוסט העלה השערות שייתכן שדונהי ישתף פעולה עם ה-FBI וילשין על מעורבים נוספים. טרם ידוע אם אותם מעורבים הם שחקנים ושופטים אחרים, עובדה ששטרן הכחיש נמרצות. עו"ד החדש של דונהי, ג'ון לורו, נחשב למומחה בייצוג מלשינים שעובדים עם הרשויות ומובילים להרשעה של אחרים.

הניו יורק טיימס, לעומת זאת, חישב ומצא שב-11 משחקים בהם שפט דונהי ב-2007 סוכנויות ההימורים בלאס וגאס הזיזו את הליין בשתי נקודות או יותר (תזוזה נדירה וחשודה עד מאוד) לאחר שהתגלו הימורים כבדים במיוחד על קבוצה מסוימת, ובסופו של דבר 7 מ-11 המשחקים הללו הסתיימו בניצחון של הקבוצה עליה הימרו את הכספים.

בראיון שקיים אתר ESPN.com עם מומחה הימורים נתגלה שלפני השנתיים האחרונות, בהן חושד ה-FBI שדונהי החל לעבוד עם המאפיה, 44 אחוזים מהמשחקים שניהל עברו את הימורי האנדר/אובר בנקודות למשחק (של שתי הקבוצות יחדיו). בשנתיים האחרונות 57 אחוזים ממשחקיו חצו את האנדר/אובר, כשהממוצע של הליגה הוא בין 49 ל-51. לפי אותו מומחה הימורים, הסיכוי ששינוי של 13 אחוזים יתקיים הוא 1 ל-1,000.

ב-15 בינואר פילדלפיה הייתה פייבוריטית לנצח בנקודה את טורונטו, אולם לאס וגאס נאלצה להפוך את הראפטורס לפייבוריטים לאחר שהמהמרים הלכו על הקנדים, ובסופו של דבר נגמר המשחק 86:106 לטורונטו. יומיים אחר כך כל כך הרבה כסף הונח על ניצחון של פיניקס נגד יוסטון ביותר מ-4.5 נקודות, שהליין זז לפלוס 8 (!), בדרך לניצחון של השמשות ב-9, 91:100. אחד המשחקים בהם עבודתו של דונהי בלטה ביותר הוא הביקור של מיאמי בניו יורק, בו היו ההיט פייבוריטים לניצחון, אולם קיבלו רק 8 עבירות, לעומת 39 לניקס, והניקס יצאו מנצחים.

כזכור, אתמול פורסם כי דונהי הוליך את הליגה בשריקת עבירות טכניות, כשהבא אחריו שרק 20 פחות, והוא בצמרת הגבוהה בכל סוגי השריקות האחרות.

חדשות אחרות:

* כצפוי, דזמונד מייסון יחתום היום (שני) במילווקי באקס, הקבוצה שהעבירה אותו הורנטס לפני שנתיים. העונה הטובה ביותר שלו בקריירה הגיע במדי הבאקס, ב-2004/5, אז קלע 17.2 נקודות למשחק.

* קובי בריאנט קבר את סל הניצחון של הכחולים נגד הלבנים במשחק אימון פנימי של נבחרת ארה"ב, וקבע 104:105, 6.6 שניות לסיום, מעל לידיו המושטות של טיישון פרינס. הוא סיים עם 26 נקודות. חברו לקבוצה, כרמלו אנתוני, רשם 28, וקווין דוראנט הפתיע עם 22 ב-9 מ-14. בקבוצה השנייה בלטו מייק מילר עם 22, דוויט הווארד עם 21 (9 מ-9 מהשדה) ולברון ג'יימס עם 18. לברון החטיא בסיום זריקה שיכולה הייתה לנצח את המשחק, לא מעט בגלל הגנה חזקה של בריאנט.

* אנטוניו מקדייס, שהיה אמור להפוך לשחקן חופשי בקיץ הבא, סיכם עם דטרויט על הארכת חוזהו בקבוצה. פרטי העיסקה טרם פורסמו, אבל הפורוורד הוותיק יישאר בפיסטונס בשלוש העונות הבאות.

* קייסי ג'ייקובסון חוזר ל-NBA. השארפשוטר חתם על חוזה לעונה אחת בממפיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully