וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם המחשב באמת מתחבר לטלוויזיה

יורם מוקדי

22.7.2007 / 11:01

כניסת ה"מדיה סנטר" לחיינו מאיימת לשנות את הדרך בה אנחנו צורכים את הטלוויזיה שלנו. YES כבר השלימה עם זה , HOT עוד מתלבטת

הפעם זה קורה באמת. במשך שנים מדברים על כך שהמחשב ייהפך למרכז הבידור בבית, ועל כך שהמחשב ומסך הטלוויזיה יתחברו. באחרונה פרצה לחיינו ה"מדיה סנטר" או בשמה המקצועי HTPC, שזה Home Theater PC. מדובר במחשב שמשמש מרכז בידור של הבית - הוא מקליט שידורי טלוויזיה ומתפקד בין השאר כקולנוע ביתי, ספריית מוסיקה, אלבום תמונות. זאת, בנוסף לשימושים רגילים כמו גלישה והורדת תכנים, והכל תוך שימוש בשלט רחוק חכם.

המהפכה האמיתית החלה עכשיו, וכל האלמנטים שצריכים להביא לכך שהמדיה סנטר ייהפך למרכז הבידור הביתי חוברים להם יחדיו. נדבך חשוב הוא מהפכת התוכנה. אמנם מיקרוסופט השיקה לפני שנים את גרסת המדיה סנטר בחלונות XP, אך לפני חודשים ספורים היא השיקה את הדבר האמיתי - גרסה עברית של תוכנת ה-VISTA מדיה סנטר. התוכנה מאפשרת לדלג על פרסומות, לראות תוכניות באיזו שעה שרוצים, ליצור ארכיון דיגיטלי נגיש של סדרות וסרטים ולהציג אותם בו זמנית במקומות שונים בבית. הורדת סדרות וסרטים וגלישה במסך רחב מעולם לא היו קלים יותר.

רבים רוכשים את תוכנת המדיה סנטר מבלי לדעת על כך - כל גרסאות הוויסטה פרמיום ואולטימייט של מיקרוסופט כוללות אותה. בעבר היה קיים חסם כניסה משמעותי למדיה סנטר בדמות לוחות השידורים של HOT ו-yes, שכן ללא גישה אליהם יש צורך בתכנות המחשב כפי שעשינו במכשירי הוידאו הישנים. yes כבר הסירה חסם זה ומאפשרת גישה מלאה ללוח השידורים האלקטרוני שלה (EPG). חברת HOT טרם החליטה כיצד לנהוג.

אלמנט חשוב נוסף הוא מכשיר הטלוויזיה עצמו. מרבית הטלוויזיות הנמכרות כיום מאפשרות חיבור של המחשב אל הטלוויזיה. התאמת אתרי תוכן אינטרנטיים למסך הטלוויזיה חשובה גם היא. השקת המדיה סנטר בישראל זכתה לשיתוף פעולה מפתיע בזריזותו של אתרים מובילים. בנוסף, yes מציעה תכנים שמיועדים במיוחד עבור המדיה סנטר.

האלמנט החיוני להשלמת המהפכה הוא הצרכן. דומה כי אין צורך להכביר מלים על כך שהצרכן הישראלי שינה את הרגלי הצפייה שלו. פריחה בטלוויזיה הרב-ערוצית, חדירה מרשימה של ה-VOD והעיקר: כמות עצומה של הורדות סרטים וסדרות וצפייה נרחבת בתכני וידאו ברשת.

תחילתה של מהפכה זו אינה בשורה טובה לזכייני ערוצי 2 ו-10. מכשירי הקלטה המאפשרים דילוג על פרסומות הם כאב ראש לא קטן, מה גם שבפני הצופה עומדות אפשרויות צפייה רבות עוד יותר. אבל ניכר שזכיינים אלה החלו להפנים כי עליהם לנצל את העולם החדש לטובתם והם מפתחים תכנים אינטרנטיים משלימים. HOT ו-yes צריכות לחיות ולשרוד בעולם חדש זה. yes החלה במהלך, וכניסתה של HOT היא רק שאלה של זמן. אין לה ברירה אחרת.

* הכותב היה עד לאחרונה יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully