וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסו וחיפה ייפגשו באוסטריה

22.7.2007 / 8:15

ג'ובאני רוסו צפוי להצטרף למכבי חיפה במחנה האימונים ולסכם על הגעתו עם יעקב שחר. אנדרסון מתכוון לתבוע את הקבוצה בפיפ"א

ג'ובאני רוסו צפוי להגיע למחנה האימונים של מכבי חיפה באוסטריה. הקשר הותיק נמצא כרגע בקרואטיה, והוא צפוי לסכם במהלך היום (ראשון) עם נשיא הקבוצה יעקב שחר על חזרתו למדים הירוקים. ההערכות בחיפה הן כי רוסו ירוויח סכום שנע סביב 150 אלף דולר בעונה הקרובה, ובקבוצה סיפרו כי הם המהלך להחזרתו נובע בעיקר ממניעים חברתיים, ופחות ממניעים מקצועיים. בחיפה עדיין עומדים על כך שמחאת קומץ האוהדים המתנגד לבואו, אינה משפיעה על ההחלטה.

במכבי חיפה עדיין מחכים לדרכון של אלן מסודי. במהלך סוף השבוע התקבלה החלטה כי אם הקשר לא יגיע למחנה האימונים באוסטריה, או יגיע באיחור משמעותי – הוא ייקנס. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, השחקן לא יוכל לצאת למחנה האימונים עם הקבוצה, כיוון שאין בידיו דרכון תקף.

מסודי גילה רק לפני כשבועיים כי הדרכון שברשותו מלא, ולכן הוא פנה לשגרירות קונגו במצרים, כדי שזו תנפיק לו דרכון חדש. הדרכון צפוי להגיע רק בשבוע הבא. "הוא היה צריך לדאוג לדרכון חדש מזמן ולא להיזכר ברגע האחרון", אמר גורם בקבוצה. "נחכה ונראה מתי הוא יגיע ואז נחליט מה לעשות איתו".

הקשר מאור בוזגלו סיכם בסוף השבוע בבני סכנין והוא מחכה לשחרור ממכבי חיפה. אביו של השחקן שוחח עם הנהלת סכנין והצדדים סגרו את תנאיו הכספיים. בוזגלו הציג את האישור מצה"ל, לפיו הוא יכול לקבל משכורת ללא הגבלת סכום, על אף העובדה שהוא עדיין בשירות סדיר. מחר (ראשון) צפויה חיפה להודיע לשחקן שהוא יושאל עד תום העונה. אם הדבר ייעשה, בוזגלו ימריא למחנה האימונים של סכנין.

החלוץ תומר חמד ייצא עם חיפה למחנה האימונים. הנהלת הקבוצה הבהירה לקשר כי בינתיים מקומו בסגל הרחב, וההחלטה הסופית האם לשחרר אותו תתקבל אך ורק בסיום המחנה. בינתיים הובהר לחמד כי הנטייה היא להשאירו בקבוצה.

בחיפה מתכוונים לחדש כבר מחר את השיחות עם הקשר הברזילאי שאבייר אנדרסון, במטרה להיפרד ממנו עוד לפני האימון המסכם שייערך בשעות הערב. אם הצדדים לא יגיעו לסיכום, חיפה תהיה חייבת לאפשר לו להתאמן, אלא אם כן הקשר יוותר על כך.

לאחר שהבלם הברזילאי, בטאו, הודיע בשבוע שעבר לראשי קבוצתו, קורינתיאנס, שהוא נשאר בברזיל, בחיפה יאיצו את המשא ומתן עם בלם ראסינג, דייגו קרוסה. בינתיים, האחרון לא מתלהב לעזוב את ארגנטינה.

עדכון ראשון 21.7.07 22:15
עדכון אחרון 22.7.07 8:17

אנדרסון מתכוון לתבוע את חיפה בפיפ"א (משה הרוש, הארץ)

המשבר החוזי בין שאבייר אנדרסון למכבי חיפה יתברר כנראה בתביעה במוסד הבוררות של פיפ"א. הקשר הברזילאי, באמצעות סוכנו אנטוניו פרננדו, שיגר שלשום פקס לראשי חיפה ובו הציב את מחרתיים כמועד אחרון לתשובה לגבי דרישתו לכבד את חוזהו בשלוש העונות הבאות הנאמד ב-200 אלף דולר בעונה.

עוד תבע אנדרסון את התשלומים המגיעים לו: הוצאות מלון (הקבוצה פינתה אותו מדירתו בחיפה), גילום הוצאות רכב, שכר חודש יוני ותוספת של 30 אחוז מהשכר השנתי, כפי שמחייב החוזה בין הצדדים.

חיפה השיבה עד כה בשלילה לדרישות השחקן, לאחר שהודיעה כבר לפני כחודש על שחרורו והסכימה לוותר על הבעלות בכרטיסו תמורת שחרורו לקבוצה הברזילאית ואשקו דה גמא. אלא שאנדרסון נחת בשבוע שעבר במפתיע בישראל כדי לדרוש את הפרשי השכר בין ההצעה של ואשקו לחוזה שהוא מחזיק בחיפה - סכום הנאמד ב-300 אלף דולר.

גם תביעתו של אנדרסון להתאמן עם קבוצת הנוער נענתה בשלילה מאחר ואשרת עבודתו בארץ לא הוארכה. "חיפה מחפשת לגמור את הסיפור רע וכך יהיה", אמר אתמול הסוכן פרננדו, שייצא היום לשווייץ כדי להיפגש עם נציג פיפ"א ולהציג בפניו את הפרת החוזה מצד חיפה.

"נדרוש את כל מה שמגיע לנו מתוקף חוזה חתום ולא נוותר על דולר אחד", אמר פרננדו, "גם אם חיפה תושיב את אנדרסון ביציע כל השנה. השיחות בינינו נגמרו והצבנו אולטימטום. אם עד אז לא ייענו לדרישות שלנו נגיש תביעה בפיפ"א. אנחנו לא מוכנים יותר לשמוע מה יש לחיפה להגיד, שישלמו מה שמגיע וזהו. חבל שמועדון כמו חיפה לא מכבד חוזים וגורם לנו לסיים איתם בצורה מכוערת".

לפני שלושה ימים ישבו הצדדים למעלה משש שעות בניסיון להגיע לפשרה, אלא שהתעקשותו של אנדרסון לקבל את שכרו המלא, וסירובה הנחרץ של חיפה לכך, פוצצו את המו"מ ביניהם והעבירו את העניין לפסים משפטיים.

חיפה עשויה לבחון את האפשרות לצרף את הקשר עידן סרור, לאחר שהמו"מ בינו לבין קבוצתו הפועל תל אביב פוצץ. סרור לא נסע עם הפועל למחנה האימונים באוסטריה. המאמן רוני לוי הביע עניין בסרור כבר במהלך העונה שעברה כששיחק כמושאל בהפועל פתח תקוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully