וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת: "עסקת באר שבע התפוצצה"

21.7.2007 / 13:09

הוציאה הודעה באמצעות הדובר, כי הקבוצה לא תעבור לידיה. טרנר תוקף את זינו: "לא ישנתי בגללו". מס הכנסה עלול לפרק את הקבוצה

אלונה ברקת הוציאה הערב (שבת) הודעה כי לא תרכוש את הפועל באר שבע. דוברה של ברקת, לירן אלרם, מסר: "העסקה התפוצצה. העירייה לא העבירה את כיסוי החובות של הקבוצה למס הכנסה, כפי שהתחייבה בחוזה. הוצעה הצעה לאלי ז'ינו, ששלושת מיליון השקלים שהוא היה אמור לקבל מאלונה עבור כיסוי חובות הקבוצה יועברו למס ההכנסה ושהוא יקבל את הכסף שלו בעונה הבאה כשהתרומה מדנקנר תתקבל. אלי לא הסכים להצעה, הוא רוצה את הכסף עכשיו.

"לאלונה יש חוזים אישיים מול שחקנים שהיא החתימה לקבוצה והיא תדאג להם. או שהקבוצות מהן הם הושאלו יקבלו אותם בחזרה או שהיא תמצא להם קבוצות אחרות. זו האחריות שלה מולם".

לסיכום, מגלה הדובר: "באמת כאב לאלונה המהלך הזה. היא משכה את זה עד הרגע האחרון בניסיון למצוא מוצא, אבל ללא הצלחה. היא התאהבה בבאר שבע וקשה לה".

ראש העיר, יעקב טרנר, לא מעכל כיצד נפלה עסקת ברקת, לאחר שכבר נחתמה. בראיון לאתר my-negev.co.il, טרנר תוקף את זינו ומאשים אותו בכך שהעסקה נפלה. משפטית, אגב, הקבוצה רשומה על שם זינו בכל מוסדות ההתאחדות לכדורגל, כך שלטרנר ולברקת לא הייתה שום דרך למנוע את חזרתו. בנוסף, טרנר אומר כי אם לא יגיע לסיכום עם זינו, יחידת הפירוקים של מס הכנסה עלולה להתחיל בתהליך פירוק הקבוצה".

טרנר מגולל בראיון את השתלשלות העניינים: "פניתי, יחד עם אלי אלאלוף, לאברהם ביגר, המנכ"ל הכללי של נוחי דנקנר, להקדים את התשלום השני של שני מיליון השקלים. יש כיוון חיובי ואנחנו מחכים לתשובה. אני דאגתי בהסכם שאין תאריך לתשלום החובות למס הכנסה. כתוב 'תוך כמה ימים'.

"אמרתי לבעלה של אלונה, 'תשמע אלי, המצב שלי הוא לא המצב שלך. אני לא יכול לשלוף מיליון מהכיס. אני צריך לכנס מועצה'. עוד לא קרה שכינסנו מועצה פעמיים תוך שבוע. אני בשביל מיליון אחד צריך להפוך מדינה שלמה. אני לא איש פרטי ששולף מהכיס. הוא אמר לי, 'תתקשרו אליי רק לשאול לבריאותי'...

"ניסיתי לדבר עם אלונה, אבל כל פעם שרציתי לדבר איתה נתנו לי לדבר עם אלי בעלה. הוא אמר לי, 'טרנר אל תדבר איתי על הפועל באר שבע. אני גמרתי. שלום באר שבע'. אלונה לא יודעת מה אני עשיתי? הבאתי חמישה מיליון וחצי שקלים. הבאתי יותר כסף מכל אחד אחר, כולל יותר מהמשפחה מאלונה ואלי ברקת, ובוודאי יותר מאלי זינו, שלא הביא שום דבר. הם היו אמורים להביא שלושה מיליון שקלים ועוד לא הביאו כלום.

"עיקר הכעס שלי הוא על אלי זינו. הוא לא מאמין לאף אחד עד שהוא לא מקבל את כל הכסף. הוא שכח את הכסף שאספתי בשבילו. שיחררתי אותו מכל החובות שהוא עשה, למרות שהוא היה צריך לעשות את זה, והוא עוד מדבר? אני היחידי שרץ כמו אידיוט. אני כל הלילה לא ישנתי. מה הוא עשה, הוא נעלם לתוך השינה".

כאן ממשיך טרנר ומספר כי שוב זיגזג בין שני האלים, זינו וברקת, ללא כל תוצאות. הוא מוסיף: "זינו רוצה את כל הכסף בכיס. זה בניגוד לכל הסכם. הוא שיתף פעולה בהגינות ופתאום ביום האחרון אני לא יכול להסביר את ההתנהגות שלו. הוא לא יכול לדאוג שהוא קודם יקבל את הכסף. קודם משלמים חובות, אחר כך, אם יישאר משהו, זה שלו".

טרנר עדיין לא הרים ידיים: "אני לא מוותר על אלונה, למרות שהיא כועסת. אני כועס גם ואני מאוד רוצה שהיא תחזור. אני רוצה לדבר איתה והיא שולחת אותי לבעלה. אם בעלה ימשיך להיות חסר סבלנות, לא תהיה ברירה, אלא לחפש אנשים אחרים". האנשים אליהם מתכוון טרנר הם רן פסח, אשר וקנין ויוסי שוורץ.

"אני צריך לקבל את המגיע לי"

בתגובה לדבריו הארוכים של טרנר אומר אלי זינו: "אם אין כסף, לא תהיה העברת בעלות. עם כל הכבוד להתחייבות של טרנר, אין לזה כח. באחריותי לשמור על עצמי. אני מוכן לתת לאלונה לנהל את הקבוצה, אבל ברגע שהיא רוצה את הבעלות, אני צריך לקבל את המגיע לי. אני לא רוצה להאשים אף אחד, פשוט כל אחד דואג לאינטרסים שלו".

זינו הודיע על השינויים הארגוניים בקבוצה: "אני בכל מקרה לא נמצא במערכת. מיניתי את שמוליק אביטל ליו"ר ולבעלים, ועל פיו יישק דבר בהפועל באר שבע. עד שיהיה שינוי, נפעל לפי התוכניות שלו. ברגע ששמוליק יחליט למכור את הקבוצה, דברים יתבהרו. בינתיים, שמוליק מכין את הקבוצה לעונה הבאה".

שמוליק אביטל מנסה להיות אופטימי: "צר לי שהעיסקה לא יצאה לפועל, אחרי מאמצים כל כך גדולים של ראש העיר, ויתורים גדולים של זינו כדי להשתחרר מהקבוצה ובעיקר של משפחה איכותית כמו ברקת, שירדה בשלב זה מהעניין. אני אראה במה אוכל לעזור. אני צריך לראות מה תמונת המצב ואפגש בשבת עם ראש העיר. טרם השבתי לבקשה של זינו להיות יו"ר, אני רוצה לאחד מחדש את כל הכוחות ולדבר עם אלונה, כי היא באמת רצתה לעשות רק טוב".

דוברה של ברקת, אייל ארד, אמר: "אנחנו מקווים שטרנר וזינו יצליחו לגשר על המחלוקות ביניהם, כדי להציל את הפועל באר שבע". מקורב לברקת הוסיף: "כל הבעיה נובעת מכך שעיריית באר שבע, למרות הרבה דיבורים והבטחות, עדיין לא גייסה את ששת מיליוני השקלים שעליהם היא התחייבה בהסכם. אלונה ברקת כבר השקיעה ברכש ארבעה מיליון שקלים מכיסה הפרטי, בנוסף למחוייבות שלה לשלם שלושה מיליון שקלים לכיסוי חובות העבר, ברגע שהעירייה גם היא תגייס את חלקה. במקום לדבר, צריכה העירייה לפתור את הבעיה מול אלי זינו באחת הדרכים שהוצעו להם, כדי לאפשר את המשך קיומה של הפועל באר שבע.

"השתלחות בתורמים פרטיים ששמו מיליוני שקלים מכיסם הפרטי ומוכנים לשים עשרות מיליוני שקלים בשנים הקרובות, לא תקרב אותם למטרה הנכספת. לא לאלונה נגמרה הסבלנות, זה ז'ינו שגירש את אלונה ברקת ואנשיה מהמגרש, על פי זכותו החוקית. זו לא בדיוק הדרך לקבל פני תורמים".

עדכון ראשון: 21.7.07, 12:01
עדכון אחרון: 21.7.07, 22:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully