וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי צריך להגיע לבית"ר כבר מזמן"

אסף שקד

19.7.2007 / 23:13

עידן טל מרוצה מקבוצתו החדשה ומוסיף: "אני מודע בדיוק לדרישות האוהדים וההנהלה. הסכמתי לבוא בגלל המטרות של המועדון"

כשהיה בן 11 בלבד, החל עידן טל את צעדיו הראשונים כשחקן כדורגל, בקבוצת מעלה אפרים, אותה אימן סמי מלכה. 21 שנה חלפו מאז, והשבוע נפגשו השניים שוב, הפעם טל כשחקן בית"ר ירושלים ומלכה כעוזר המאמן של קבוצת הנוער. כבר בשנת 1996 אמור היה עידן טל לעבור לבית"ר ירושלים, אחרי שכיכב במדי היריבה העירונית, הפועל. החוזה היה אמור להיחתם והמעבר היה על סף סגירה, אבל לפתע נחת השחקן אצל הלוזונים ממכבי פ"ת. 11 שנים לאחר מכן, והוא סוגר מעגל.

הנחיתה של עידן בבית וגן מרופדת. כשמסביבו משחקים יותר מ-10 שחקני נבחרת, איתם יש לטל שעות רבות. בעזרת שני שחקנים נוספים, זנדברג ובנאדו, עימם שיחק במכבי חיפה, ההתאקלמות של טל הייתה קצרה מאוד. זר שיראה את טל במחנה האימונים באוסטריה לא יחשוב לרגע שהשחקן נחת רק לפני שבוע בקבוצה. הכימיה שלו עם שאר השחקנים היא נהדרת ועל המגרש אין בכלל מקום לספקות. עידן טל מביא עידן חדש לבית"ר ירושלים. במשחק האימון מול ושאש ההונגרית, השאיר טל בנגיעה אחת כדור נהדר לבן שושן שכבש את שער הניצחון לזכות בית"ר. הנגיעה הנהדרת בכדור הייתה רק אחת ממספר פעולות אותן ביצע השחקן במהלך המשחק. טל משלב את הטכניקה הנהדרת של פאבריס פרננדס הצרפתי, עם חכמת המשחק והאינטליגנטיות של מילובאן מירוסביץ' והיכולות הנהדרות של דרק בואטנג.

מיד כשהגיעה הקבוצה למלון בתחילת המחנה, חולקו השחקנים לחדרים על פי רשימה שהוכנה מבעוד מועד. עידן טל צירף אליו את המגן הצ'ילאני כריסטיאן אלברז, מכיוון ששיחק בספרד ודובר את השפה. עבור אלברז, השהות עם טל מקלה מאוד את ההסתגלות בקבוצה. טל הפך למעין "מתורגמן", עוזר לאלברז בכל בעיה וכמובן משלב אותו במרקם החברתי של הקבוצה. "עידן עוזר לי הרבה", סיפר אלברז, "הוא דובר ספרדית וזה עוזר לי מאוד. היה חשוב לי להיות בחדר עם מישהו שאני יכול לתקשר איתו ואני שמח שיצא לי להכיר את טל. ממה שאני רואה מסביב, הוא שחקן שאוהבים כאן. אם הוא לא היה אומר לי, הייתי חושב שהוא כבר כמה שנים בקבוצה".

הצוות המקצועי מגלה גם הוא הערכה לשחקן הרכש. בכל הבדיקות הגופניות שנערכו עד כה לשחקנים, סיים טל במקום הראשון. הישגיו במבחנים היו הטובים ביותר, כשרק חן עזריאל הצעיר משיג תוצאות דומות. המאמן, יצחק שום, שנלחם בכל כוחו על מנת להנחית את השחקן בבית"ר ירושלים, נותן לטל יד חופשית באימונים ורואה בו השחקן החשוב ביותר על המגרש. טל תופס לאט לאט את הפיקוד על מרכז השדה בבית"ר ירושלים.

טל: "אני מודע לדרישות"

"טוב לי בבית"ר ירושלים", אמר הקשר שהגיע מבולטון "הייתי צריך להגיע למועדון הזה כבר מזמן, ועכשיו יוצא לי לסגור מעגל ולבוא לשחק כאן. יש בקבוצה הזאת אווירה שאין בשום מקום אחר. חומר השחקנים כאן נהדר, הרצון להצליח הוא גדול מאוד והצוות כאן הוא איכותי מאוד. יצא לי לשחק בכמה קבוצות במהלך הקריירה שלי, באף קבוצה לא יצא לי להתחבר ככה לקבוצה ולשחקנים תוך שבוע בלבד. זו הגדולה של הקבוצה הזאת. שמעתי משחקנים כאן שאליפות בבית"ר שווה כמה אליפויות בקבוצות אחרות. כשאתה שומע דברים כאלה מאנשים שכבר זכו באליפות במקום אחר, זה נותן לך יותר אנרגיה".

טל גם מודע לרף הציפיות הגבוה ולסיר הלחץ שהוא הולך להיכנס אליו בטדי, "אני מודע בדיוק לדרישות של האוהדים ושל ההנהלה. מעבר לזכייה נוספת באליפות יש גם את גביע המדינה וכמובן את ליגת האלופות. הסכמתי לבוא לבית"ר ולוותר על בולטון בעיקר בשל המטרות שהציבה הקבוצה. טל מאמין כי לאחר כל הנדודים, בית וגן תהיה התחנה האחרונה בשבילו: "אני כבר בן 32, כבר יצא לי לשחק באנגליה וגם בספרד. אני בגיל שבו ארצה לסיים את הקריירה במקום שטוב לי בו. בית"ר ירושלים זה המקום הכי טוב לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully