וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפאבונים בעקבות הזידאנים

מיקי יואכים

19.7.2007 / 15:46

המעבר של פאקו פאבון לסראגוסה אולי זוהר פחות מאלה של גבי מיליטו או פפה, אבל הוא הסמלי ביותר בעונת המלפפונים הספרדית

אומרים שתקופת הגלאקטיקוס במדריד מתה כבר שנתיים, אבל בשבילי היא הסתיימה ממש לאחרונה. המעבר של פאקו פאבון לסראגוסה אולי זוהר פחות מאלה של גבי מיליטו לברצלונה, פפה לריאל מדריד או אז'אלה לאותה סראגוסה, אבל הוא אולי הסמלי יותר מכל. הוא מוציא מריאל מדריד את החלק השני במשוואת ה"זידאנים והפאבונים". דווקא פאבון היה חלק מאותה אמרה מפורסמת של פלורנטינו פרס על פילוסופיית הרכש שלו. כוכבים נוצצים לצד מקומיים אפורים – שום דבר באמצע. הפילוסופיה הזו קרסה ברגע שריאל החלה לרכוש שמות ולא שחקנים. הררי מילים כבר נכתבו על מדיניות הרכש הזו ועל השלכותיה, אבל בשורה התחתונה – ההתחלה הייתה יפה ומבטיחה, ריאל זכתה בכמה תארים ונתנה כמה הצגות מבריקות, אבל הסיום היה רע ומר. והסיום הרע והמר הזה נפל על ראשם של הזידאנים וגם של הפאבונים.

היום כולם כבר לא שם. זידאן פרש בטרם עת (כך לפחות אני חש), פיגו עזב לאינטר בטריקת דלת, רונאלדו נמכר בהפסד למילאן, בקהאם מתחיל דרך חדשה בהוליווד. מצד שני, פאבון ומחיה עזבו, ריאל קסטיליה (קבוצת הבת) ירדה לסגונדה ב (הליגה השלישית) וראול עם גוטי נלחמים בציפורניים על מעמדם בקבוצה. כל הרכישות בעידן קלדרון הן בינתיים מהסוג שפרס לא היה עושה – שחקנים טובים, לא הכוכבים הנוצצים בעולם (ואל תגידו קנאברו – הוא בלם ולא סטאר התקפי). קאקה וססק פברגאס הם אלו שאולי יכולים להגיע לליגה של זידאן, אבל בקצב שהעניינים מתקדמים, הם יהיו ההבטחות הלא ממומשות הגדולות של קלדרון. ההבטחות שיזכרו לו בבחירות הבאות – למרות שכמובן יש דברים שתלויים גם במשחק עצמו ובהישגים אליהם תגיע ריאל בשנים הקרובות. יש לה סגל מאוזן ומלוכד, שכבר הביא אליפות השנה, למרות תצוגות לא משכנעות, אולי גם בגלל הטקטיקה של קאפלו. אצל שוסטר יהיה בוודאי יותר מעניין, השאלה היא האם דיארה, גאגו, פפה, מצלדר והיגואין יעמדו בציפיות ויצטרפו לשורת הגדולים.

למרבה ההפתעה, השיטה של פלורנטינו (במודיפיקציות מסוימות) עובדת דווקא אצל היריבה הגדולה – ברצלונה בעידן לפורטה. אולי אפשר לקרוא לשיטה הרונים והמסים (Ronnies and Messies). בארסה רכשה כוכבים כמו רונאלדיניו, מסי, אטו, דקו והנרי. אלה אמורים להיות הפנים של הקבוצה לעולם, גם במובן השיווקי. במקביל ניתנה הזדמנות לשחקנים מהנוער שהצליחו לקבוע יתד בהרכב: ואלדס, צ'אבי, מסי ואינייסטה, כשבאופק רואים גם את עלייתו של הכישרון המקסיקני ג'ובאני דוס סנטוס. נכון לעכשיו, הפרוייקט עובד, למרות שהפיאסקו הגלאקטי של העונה הקודמת הוא חומר למחשבה. הבעיות המנטאליות והחברתיות בקבוצה בעונה שעברה מתחילות להזכיר את תחילת ההתפרקות של ריאל לפני שלוש שנים. האם לפורטה וחבורתו יצליחו לעצור את תסריט הגלאקטיקוס השני? בשביל זה צריך שהמסים יגלו יציבות והרונים יתנו להם את הביטחון והערך המוסף. אם זה יעבוד – נראה אולי את הפרויקט הגלאקטי השני מצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully