וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: מאליקוביץ' פוטר מטאו

18.7.2007 / 16:27

אוקטאי מחמוטי מוזכר כמועמד להחליף את הסרבי הותיק, סמית' וסקוליץ' ממשיכים בריאל. בלאט ורוסיה מתכוננים לאליפות אירופה

חודשיים אחרי שהעפילו לפיינל פור האירופי, נפרדות דרכיהן של טאו ויטוריה ומאמנה בוזידאר מאליקוביץ' באופן סופי. המאמן הסרבי, שהצטרף לטאו בשלב הטופ 16 של העונה, והחליף בתפקיד את נאצ'ו לסקאנו, שהחליף בעצמו את ולימיר פראסוביץ'. מי שמועמד להחליף את מאליקוביץ' הוא אוקטאי מחמוטי, שאימן בעונה שחלפה את אפס פילזן הטורקית.

מאליקוביץ' נעצר עם טאו רק בחצי הגמר מול פנאתינייקוס, ובליגה הספרדית טאו הפסידה בחצי גמר הפלייאוף לברצלונה. מאליקוביץ' הוא אחד המאמנים העטורים באירופה עם 4 זכיות ביורוליג, ורבים מאוהדי מכבי ת"א זוכרים כיצד ניצח את הצהובים בגמר עונת 1988/89, עת אימן את יוגופלסטיקה ספליט.

מחזיקת גביע יול"ב, ריאל מדריד, מממשיכה להתכונן במרץ לפיינל פור 2008 שייערך באולמה הביתי. הלבנים האריכו את חוזיהם של מכונת הסלים העונה צ'ארלס סמית' והסנטר בלאגוטה סקוליץ'. סמית (31, 1.93 מ') רשם ממוצע של 12.9 נקודות ואסף 2.5 ריבאונדים ב-17 משחקי היול"ב בעונה שחלפה. סקוליץ', שהגיע לריאל מפאוק סלוניקי היוונית, תרם ממוצעים של 7.9 נקודות ו-4.3.

סמית', סקורר עם יכולות מוכחות, זכה בתואר ה-MVP של גמר גביע היול"ב כשקלע 19 נקודות מול ריטאס וילנה. לסקוליץ' יש עבר ביורוליג כששיחק בשורות בודצ'נוסט, פרטיזן בלגרד וא.א.ק אתונה.

"אני מאמין שקירילנקו יצטרף אלינו בקיץ"

רוסיה היא ענק ישן מאז גמר אליפות העולם באתונה, 1998. מאמנים באו והלכו, ועכשיו על כתפיו של דייויד בלאט מונחת המשימה להשיב עטרה ליושנה. "אנחנו מתרגשים לקראת הטורניר", אמר המאמן הישראלי לקראת אליפות אירופה שתתקיים בספרד, "עשינו עבודה טובה וסיימנו ראשונים בבית המוקדמות. שיחקנו אשתקד ללא אנדריי קירילנקו, ואני מאמין שהוא יצטרף אלינו בקיץ הזה, יחד עם ויקטור קרייפה ועוד שחקנים טובים שיש לנו. אני ממש נרגש לגבי הסיכויים שלנו".

אחד השחקנים הטובים עליהם דיבר בלאט הוא אנדרי סברסנקו, הסנטר הענק (2.17 מ') של צסק"א מוסקבה. "אלכסיי הוא חלק חשוב בנבחרת שלנו", התייחס בלאט אל השחקן בן ה-28, "הוא הסנטר הפותח שלנו, ואני רק יכול להודות לאטורה מסינה וגם לעבודה המשותפת שלי ושלו בבית המוקדמות. אני חושב שהוא מאוד השתפר. יש לנו גם את ג'יי. אר. הולדן שהוא אחד המנהיגים שלנו".

"אני חושב שצפויה לנו אליפות מיוחדת", אמר בלאט לאתר הרשמי של האליפות, "אנו משחקים בארצה של אלופת העולם, ואני חושב שהאוהדים הספרדיים מעריכים את המשחק יותר מכל מקום אחר באירופה, ואני מקווה שנוכל לתרום משהו לאליפות הזו".

בלאט ורוסיה ישחקו בבית א' של האליפות, יחד עם האלופה יוון, סרביה ונבחרת נוספת שתעלה מטורניר ההזדמנות האחרונה. סרביה תחסר באליפות שתחל ב-3 בספטמבר, את הגארד אורוס טריפקוביץ'. שחקנה של פרטיזן בלגרד נפצע במהלך הפלייאוף הסרבי ובדיקת MRI חשפה כי לא יוכל לקחת חלק בטורניר. טריפקוביץ' הצטרף בזאת לפז'ה סטויאקוביץ', ננד קרסטיץ', ולדימיר ראדמנוביץ', איגור ראקוצ'ביץ', מילוש וויאניץ' וקוסטה פרוביץ', שייעדרו מהאליפות.

* גוראן ירטין, שחקן מכבי תל אביב בעונה שעברה, יעבור לאלבא ברלין. הגארד המונטונגרי החל את העונה שעברה בדינמו סט. פטרסבורג, ממנה עבר לבודצ'נוסט. בינואר קיבל את הצעתו של נבן ספאחיה, והצטרף למכבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully