וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור דה פראנס: תאונה תחת השפעת סמים?

18.7.2007 / 14:50

ביום ראשון התנגש פטריק סינקוויץ' בישיש ונאלץ לפרוש, עכשיו התגלה אצלו טסטוסטרון ברמה גבוהה. סדריק וואסר ניצח את הקטע התשיעי

את הטור דה פראנס של 2007 פטריק סינקוויץ יתקשה לשכוח. ביום ראשון, לאחר הקטע השמיני, גלש הגרמני על אופניו מהפסגה בה הסתיים הקטע אל בית המלון, כשבדרך התנגש בצופה מבוגר, שאיבד את ההכרה ונכון לאתמול אושפז במצב של קומה.

הרוכב עצמו נחבל קשה ופונה לבית החולים, שם אובחנו שברים בפניו. הוא הועבר למרפאה בהמבורג, שם עבר ניתוח מסובך. אתמול (רביעי), שעות לפני הכניסה לניתוח הוא נאלץ להתמודד עם החדשות לפיהן נכשל בבדיקת סמים שעבר בתחילת יוני, ובה נמצאו ערכים גבוהים של טסטוסטרון. "זה לא יכול להיות, אני לא יודע כלום על זה", הגיב סינקוויץ, "אני לפני ניתוח ולא יכול להתמודד עם זה עכשיו".

גם עבור קבוצתו, טי מובייל, אלה היו בשורות קשות. ראשי הקבוצה הצהירו בתחילת העונה כי החלו במדיניות אכיפה פנימית כדי למניעת הישנות מקרי העבר. רק לאחרונה התברר כי מרבית מכוכבי הקבוצה, שנקראה בעבר טלקום, הודו כי השתמשו בשנות התשעים בחומרים אסורים. חלק מהרוכבים הוחלפו, מנהלים חדשים הוחתמו ומדיניות "אל-סם" נכנסה להילוך גבוה. זה לא עזר והתגובות בגרמניה זועמות. רשתות ARD ו-ZDF, המשדרות את הטור לגרמניה, הכריזו כי יחרימו את הטור אם תתגלה פרשת סמים נוספת של רוכב גרמני, ואכן אתמול נקטעו שידורי הטור "עד הודעה חדשה".

לפני הזינוק לטור חויבו הרוכבים לחתום על אמנה המבטיחה כי ישלמו קנס בגובה משכורת שנתית בנוסף להשעייה של שנתיים, במידה שייכשלו בבדיקות הסמים. לסינקוויץ נותרו עוד ארבעה ימים להחליט האם הוא מעוניין לפתוח את מבחנה ב' לבדיקה חוזרת.

27 שנים אחרי שאליין וואסר ניצח קטע בטור, שיחזר את ההישג בנו, סדריק וואסר. אתמול הוא שם קץ לבצורת הצרפתית כשהפך לצרפתי הראשון שמנצח השנה קטע בטור, וחודש לפני יום הולדתו ה-37 יכול היה להכריז כי יפרוש בתום העונה "בראש מורם".

לקבוצת קוויק סטפ הגיע וואסר בתחילת 2005, הודות ליכולותיו המרשימות להכתיב קצב גבוה לאורך קילומטרים רבים - יכולת חשובה מאוד עבור קבוצה שרוצה לסגור פערים מקבוצות בריחה ולגרור את סיום המירוץ למיאוץ המוני לטובת המאיץ המצטיין שלה. לקוויק סטפ יש את תום בונן, לובש החולצה הירוקה שנחשב לאחד המאיצים הטובים בעולם. היכולות של וואסר לא רק מסייעות לבונן לסגור בריחות לקראת סיומי קטעים, אלא מאפשרת גם לקבוצתו להוציא את הצרפתי כרוכב לבריחה, וזאת מיותר לציין בחירה מושלמת. הנתונים הללו הביאו לו ניצחון בקטע הארוך ביותר של טור 1997, ואתמול הוא היה מעורב בבריחה של 12 רוכבים בקטע השני באורכו השנה. אם וואסר יסיים השנה את הטור הוא ישלים עשר מהדורות בהן הגיע אל קו הסיום בפאריס, הישג שרק מעטים רשמו.

המתמודדים על ראש הדרוג סידרו לעצמם מנוחה אקטיווית, כשקבוצותיהם איפשרו לקבוצת בריחה גדולה לצאת לאורך יותר מחצי הדרך. גם היום לא צפויות דרמות בצמרת הדרוג המצטבר.

דירוגים

דרוג קטע 10: מארסיי-טאלאר 229.5 ק"מ
1. סדריק וואסר (צרפת, קוויק סטפ) 5:20:24 שעות
2. סנדי קאסר (צרפת, פרנסס דה ז'ו)
3. מייקל אלבסיני (שווייץ, ליקיגאס)
4. פטריק הלגד (צרפת, קרדי אגריקול)
5. יאנס וויוט (גרמניה, סי.אס.סי) כולם זמן זהה

דרוג מצטבר לאחר קטע 10:
1. מיכאל ראסמוסן (דנמרק, ראבובנק) 49:23:48 שעות
2. אלחנדרו ולוורדה (ספרד, קאיסה דפרנה) 2:35+ דקות
3. איוואן מאיו (ספרד, סניואר דובאל) 2:39+ דקות
4. קאדל אוונס (אוסטרליה, פרדיקטור-לוטו) 2:41+ דקות
5. אלברטו קונטאדור (ספרד, דיסקברי צ'אנל) 3:08+ דקות

חולצה ירוקה (קטגוריית הנקודות):
תום בונן (בלגיה, קוויק סטפ)

חולצה מנוקדת (מלך ההרים):
מיכאל ראסמוסן (דנמרק, ראבובנק)

חולצה לבנה (הרוכב הצעיר):
אלברטו קונטאדור (ספרד, דסקברי צ'אנל)

קבוצה מובילה בדרוג מצטבר:
סי.אס.סי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully