וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופה אושפז אחרי תאונה בטור דה פראנס

15.7.2007 / 19:17

תאונת דרכים בין הגרמני סינקוויץ לצופה קשיש השאירה אותו בתרדמת. ראסמוסן נטל את ההובלה ופתח פער, 3 אוסטרלים נאלצו לפרוש

אחד הצופים בטור דה פראנס אושפז היום (ראשון) בבית חולים ועדיין נמצא בקומה, לאחר שנפגע מהרוכב הגרמני פטריק סינקוויץ עם סיומו של הקטע השמיני.

"כשהוא דהר הביתה במורד ההר בדרכו חזרה למלון, סינקוויץ פגע בצורה קשה באחד הצופים", נמסר על ידי מארגני התחרות, "הצופה הוטס בהליקופטר לבית החולים גרנובל כשהוא במצב קשה".

הרוכב של טי מובייל סובל מפציעות יבשות, והועבר לבית החולים בשאמברי.

ראסמוסן מולך בהרים (יאיר בן עמי, "הארץ")

מייקל ראסמוסן הגיע השנה לטור דה פראנס כדי לשמור על תואר מלך ההרים, בו זכה בשנתיים האחרונות. זה הכל. בשתי המהדורות הללו הוא תקף בקטע הררי אחד, צבר במהלכו ניקוד רב, ולאחר מכן פשוט שמר על הפער מיריביו. הוא לא המציא את השיטה, אלא שיכלל אותה.

היום (ראשון) ראסמוסן שוב תקף, צבר ניקוד וניצח בקטע. עסקים כרגיל, כביכול, אך הפעם הוא מוצא עצמו במצב חדש. החולצה שילבש מחר לא תהיה המנוקדת, אלא הצהובה. ביום המנוחה היום יהיה לו זמן לחשב מחדש את מצבו, אבל כבר לאחר הקטע השמיני אתמול הוא אמר שיהיה זה טיפשי מצדו לא לכוון לשמירה על הצהובה.

הפעם האחרונה בה מנצח הטור ניצח גם בקטגוריית מלך ההרים היתה לפני 37 שנים, ואין פלא שעברה תקופה ארוכה כל כך. מאז הניצחון השני מתוך חמישה של אדי מרקס בטור, יש בדבוקה סדר ברור. רוכב שמתמודד על החולצה הצהובה לא יכול לשמור גם על החולצה המנוקדת, משום שאז ייאלץ לרדוף אחרי כל רוכב שיוצא לאיסוף נקודות בכל קטע הררי.

ראסמוסן ידע זאת מהיום הראשון שזינק לטור, לפני ארבע שנים, וכך גם לקח לדנמרק את המנוקדת בשנתיים הקודמות. כדי להתמודד על החולצה הצהובה עד פאריס הוא יצטרך לפתוח פערים ענקיים בקטעי ההרים, ועל פי יכולותיו בעבר כשען הוא יתקשה לשמור עליה בכמעט מאה קילומטרים של מירוצים נגד השעון, בהם הוא צפוי להפסיד דקות רבות.

עד שבת, בה ייערך המירוץ הראשון נגד השעון, יכול ראסמוסן לשמור על החולצה הצהובה בקלות יחסית בתנאי שקבוצתו, ראבובנק, תהיה מוכנה לעבודה הנדרשת. מלבדו יש לקבוצה גם את דניס מנצ'וב שמתמודד על החולצה הצהובה; מייקל בוכארט שרוצה לנצח בקטעים בטור האחרון בו הוא משתתף; וחואן אנטוניו פלצ'ה שנחשב מומחה בריחות. הקבוצה תצטרך להחליט איך להתייחס למציאות החדשה, בה היא מחזיקה בחולצה הצהובה והמנוקדת.

הטקטיקה הקבוצתית יכולה להכריע את הטור, ואתמול הדבר בלט. יממה אחרי שחגגה, קיבלה טי מובייל שרשרת החלטות אומללות וליקקה פצעים בסיום הקטע. היא איבדה את החולצה הצהובה ושלושה מרוכביה שפרשו ¬ בהם מוביל הקבוצה, מייקל רוג'רס האוסטרלי ¬ וירדה למקום השלישי בדרוג הקבוצתי.

המעניין בדרוג הזה הוא מקומה של אסטנה, בה רואים רבים כמפסידה הגדולה ביותר של הטור השנה בגלל הפציעות של אלכסנדר וינוקורוב ואנדריאס קלודן. אתמול דווקא קראה אסטנה את מהלכי המירוץ בצורה מושלמת. אנדריי קאשצ'קין הצעיר נשלח לשמור על האינטרס הקבוצתי בדרוג הכללי, ועשה זאת בצורה טובה, בעוד קלודן נקרא לשמור על וינוקורוב מהרגע בו החלו המועמדים לניצחון לתקוף.

הדרוג המצטבר מוכיח כי הקבוצה קיבלה החלטות נכונות. וינו בפיגור של 5:23 דקות מהצהובה, ואם ירגיש טוב הוא מסוגל למזער פער כזה עוד לפני שיפגין את היכולות שלו כשען טוב מרוב מתחריו. קלודן הוא שען מעולה שיכול לסגור את הפיגור בן 3:45 דקות מראסמוסן כבר בשבת הקרובה, וקאשצ'קין הוא מטפס מחונן ושען טוב שרחוק פחות משלוש דקות מהמקום הראשון.

מחרתיים ייערך קטע שמסתיים בירידה ארוכה, ואם תצליח אסטנה לשמור על הדרוג כפי שהוא, המירוץ האישי נגד השעון יכול להביאה לשליטה עם כניסת הדבוקה לפירנאים בשבוע הבא.

רוג'רס לא היה האוסטרלי היחיד שסיים את המירוץ אתמול. סטיוארט אוגריידי (סי.אס.סי) עבר תאונה ונלקח לבית חולים בעוד רובי מקיואן (פרדיקטור-לוטו) חצה את קו הסיום שעה ותשע דקות אחרי ראסמוסן, 29 דקות אחרי גבול הזמן שקבעו המארגנים. צופה שספג בטעות מכה מהרוכב הגרמני פטריק סינקביץ' אושפז כשהוא מחוסר הכרה.

דירוג הקטע השמיני (לה גרנד בורנאן - טין, 165 ק"מ):
1. מייקל ראסמוסן (דנמרק, ראבובנק) 4:49.40 שעות
2. איבן מאיו (ספרד, סונייה דובאל) 2.47+ דקות
3. אלחנדרו ולוורדה (ספרד, קאיס ד'פראיין) 3:12+ דקות
4. כריסטוף מורו (צרפת, AG2R) 3:13+ דקות
5. פראנק שלק (לוקסמבורג, CSC) אותו הזמן

דירוג כללי:
1. מייקל ראסמוסן (דנמרק, ראבובנק) 39:37.42 שעות
2. לינוס גרדמאן (גרמניה, טי מובייל) 43+ שניות
3. איבן מאיו (ספרד, סונייה דובאל) 2:39+ דקות
4. אלחנדרו ולוורדה (ספרד, קאייס ד'פראן) 2:51+ דקות
5. אנדריי קאשצ'קין (קזחסטן, אסטאנה) 2:52+ דקות

הספרינטרים:
1. טום בונן (בלגיה, קוויק סטפ) 147 נקודות
2. אריק זאבל (גרמניה, מילראם) 134
3. רוברט האנטר (דרום אפריקה, בארלו וורלד) 103
4. תור הושווד (נורבגיה, קרדיט אגריקול) 101
5. רובי מקיואן (אוסטרליה, פרדיקטור לוטו) 97

מלך ההרים:
1. מייקל ראסמוסן (דנמרק, ראבובנק) 82 נקודות
2. סילבאן שאנל (צרפת, קופידיס) 42
3. לינוס גרדמאן (גרמניה, טי מובייל) 30
4. דויד לה פואנטה (ספרד, סונייה דובאל) 30
5. לורן לה פאבר (צרפת, בויגה טלקום) 27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully