וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי גדולים, הכי גדולות

15.7.2007 / 15:26

רגע לפני משחק הענקיות בגמר הקופה אמריקה, בחרנו את חמשת המשחקים הגדולים בין ארגנטינה לברזיל. המסקנה: צפו להצגה הלילה

המפגש בין ארגנטינה לברזיל לא תמיד ענה על הציפיות הגדולות ממנו. ברוב המקרים, בעיקר במונדיאל, מדובר בסוג של אנטי קליימקס, אבל כשזה מגיע לטורניר לטיני טהור כמו הקופה אמריקה, שתי הקבוצות הטובות בעולם מרגישות בנוח ואיכות המשחקים ביניהן היא בהתאם. 88 פעמים נפגשו ברזיל וארגנטינה מאז 1914, עתה הן נפגשות שוב. היחס צמוד, צמוד מאוד. ברזיל ניצחה ב-34 התמודדויות עד כה, בעוד ארגנטינה קצת מאחור עם 33, כש-21 משחקים הסתיימו בתיקו. אם במונדיאלים היחס מצביע על שני נצחונות לברזיל, תיקו אחד וניצחון אחד של האלביסלסטה, הרי שבקופה אמריקה היתרון הארגנטינאי גדול - 15 ניצחונות, 7 תוצאות תיקו ו-8 הפסדים.

בקיצור, צפו הערב למשחק גדול. עד שהמשחק יחל, זה הזמן לבחור את חמשת המשחקים הכי גדולים בין שתי היריבות המרות הללו. מי שרוצה לדרג, מוזמן לעשות זאת בתגובות. לנו אין לב לעשות זאת.

קופה אמריקה, 17/7/91

389 ימים אחרי המשחק הדרמטי במונדיאל בו שדדה ארגנטינה את ברזיל באצטדיון בדלה אלפי, נפגשו השתיים שוב, הפעם במשחק שפתח את בית הגמר של הקופה אמריקה שנערך בצ'ילה. דריו פרנקו העלה את חניכיו של אלפיו באסילה ל-0:1 כבר בדקה הראשונה, אבל בראנקו הישווה כעבור 4 דקות. בדקה ה-31 התחיל הבלאגן. קלאודיו קאניג'ה ומאזיניו התקוטטו, והשופט הפרגוואי קלאודיו מסיאל שלף לשניהם את הכרטיס האדום. 8 דקות עברו ופרנקו כבש את השני שלו כדי להעלות את ארגנטינה ל-1:2. גבריאל באטיסטוטה קירב את ארגנטינה לניצחון בדקה הראשונה של המחצית השנייה עם ה-1:3, אבל ז'ואאו פאולו צימק בדקה ה-52 והבטיח דרמה עד הסיום. זו לא הגיעה בדמותם של שערים, אלא עם כרטיסים אדומים. אנריקה הארגנטינאי ומרסיו סנטוס הברזילאי רשמו תגרה שנייה במשחק והורחקו גם הם, וקארקה (לא המפורסם) קיבל אדום בדקה ה-80. ברזיל סיימה את המשחק ב-8 שחקנים, ארגנטינה ב-9, אבל עם ניצחון ומאוחר יותר עם זכייה מספר 13 בקופה אמריקה.

קופה רוקה, 26/5/1960 – 12/7/1960

קופה רוקה היה מעין מפגש משחקים בין ארגנטינה לברזיל, בלי כרונולוגיה מסודרת, טורניר שנועד לבסס יחסי ידידות בין שתי המדינות. הטורניר התקיים בין השנים 1914 – 1976, ונקרא על שמו של נשיא ארגנטינה באותם ימים, חוליו רוקה, יוזם הרעיון. הטורניר הזה ייצר לא מעט משחקי מדהימים בין שתי הענקיות, והיה המקום בו פלה עשה את הבכורה שלו בנבחרת ברזיל, ב-1957. לענייננו: מתוך מבחר לא קטן, בחרנו שלישית משחקים שהתקיימה במסגרת הטורניר ב-1960. במשחק הראשון בבואנוס איירס, לעיני 50 אלף צופים, גברה ארגנטינה 2:4 על ברזיל, שנקמה 3 ימים אחר-כך עם 1:4, מה שסידר משחק הכרעה חודש לאחר מכן במראקנה. ברזיל הגדולה של פלה ניצחה 1:5 מדהים.

מונדיאל, 2/7/1982

שלב הבתים השני של המונדיאל בספרד לא עשה חסד עם אלופת העולם, ארגנטינה, שעלתה לבית קשה שכלל את איטליה וברזיל. שלושה ימים אחרי ההפסד לאיטליה, עלתה ארגנטינה למשחק מול ברזיל, עם סיכוי אחרון לשרוד. זיקו כבש ראשון (12), סרג'יניו הכפיל (67), וז'וניור דאג שאלופת העולם השנואה תיסע הביתה, לא לפני שמראדונה הצעיר הורחק (85). רמון דיאז הצליח לקבוע את התוצאה הסופית על 1:3, אבל לא להמתיק את הגלולה המרה מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מונדיאל, 24/6/1990

ארגנטינה הגיעה לטורניר כאלופת העולם ועם דייגו ארמנדו מראדונה, שהוליך כמה שבועות לפני כן את נאפולי לאליפות השנייה בהיסטוריה שלה. אלא שכבר במשחק הפתיחה הפסידו הארגנטינאים לקמרון ואחר כך סיימו בתיקו מול רומניה. ברזיל, לעומתה, ניצחה בכל משחקיה בבית 3, ואחרי שהשתיים הוגרלו למשחק כבר בשמינית הגמר בגלל המיקום הנמוך של ארגנטינה, הצהובים נחשבו לפייבוריטים לניצחון.

הברזילאים אכן שלטו במשחק, היו טובים יותר ושלושה כדורים שלהם פגשו את הקורות והמשקוף של סרחיו גויקוצ'אה. השער של ברזיל עמד באוויר במשך 80 דקות, אבל בדקה הזו אסף מראדונה כדור במרכז המגרש, התקדם איתו כ-25 מטרים כשמספר משחקני ברזיל נופלים שדודים מאחוריו, ולבסוף שלח מסירת אמן ברגל ימין לקלאודיו קאניג'ה, שחלף על פני טפארל המיתולוגי, כבש וניצח את המשחק עבור ארגנטינה עם 0:1 - ניצחון ראשון לארגנטינה על ברזיל אחרי 16 שנה. ב-2005 הודה מראדונה שעוזר מאמן נבחרת ארגנטינה, מיגל די לורנצו, נתן למגן בראנקו לשתות מים עם חומר מטשטש, שגרם לו לאבד את שיווי המשקל כשניסה לעצור את מראדונה בדרך לבישול. אבל מה זה חשוב? באותו משחק חזינו באחת המסירות המבריקות ביותר שידע הכדורגל העולמי.

קופה אמריקה, 25/7/2004

הגמר הבלתי נשכח מהטורניר הקודם לא רק נחשב לאחד המשחקים הגדולים בין השתיים, אלא גם נותן תאבון לקראת הלילה. זה מה שקורה כששתי הענקיות נפגשות בטורניר לטיני. גם אז, נראה היה שארגנטינה עומדת לזכות סופסוף בתואר, אבל בזמן הפציעות אדריאנו קבע 2:2 מהפנט ושלח את שתי הנבחרות לפנדלים, שם ברזיל שוב ניצחה. היום לארגנטינה יש הזדמנות לנקום ולנו לחזות במשחק ברמה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully