וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם שיפד אדם

13.7.2007 / 23:50

תאונה בגולדן ליג: המטיל פיטקאמאקי מעד, וכידונו ננעץ בגבו של קופץ הרוחק סלים סדירי, שפונה לבית החולים. פאוול חזר מפציעה עם 9.90

מכירים את הבדיחה שמתחילה במילים "אדם שיפד אדם"? נו טוב, אין בדיוק בדיחה כזו, ומה שקרה הערב (שישי) בתחרויות ה"גולדן ליג" באתלטיקה, גם לא היה כל כך מצחיק. מטיל הכידון הפיני טרו פיטקאמאקי החליק בזמן הטלתו והשליך את הכידון הישר אל קופץ הרוחק, הצרפתי סלים סדירי, אשר התחרה בסמוך.

יושבי האיצטדיון ברומא חזו באמבולנס מפנה את הפצוע, אשר נחבש בגבו. "הוא נפגע בצדו הימני והוא בהכרה, אך קשה לנו להעריך עדיין את חומרת הפגיעה", אמר קצין הרפואה של הפדרציה האיטלקית באתלטיקה, ג'וזפה פיצ'טו, "הוא יעבור בדיקות נוספות בבית החולים". פיטקאמאקי ההמום תפס את הראש למראה תוצאות ההטלה הלא ממש מוצלחת, אבל התאושש במהרה כדי להמשיך בתחרות. כנראה שהמקרה השפיע עליו ממש קשה מאחר ופיטקמאקי הפסיד לראשונה העונה בסבב הגולדן ליג ופיספס את ההזדמנות להתחלק במיליון דולר בסיום העונה. אנדראס תורקילדסן הנורבגי ניצח עם 88.36 מ' לעומת 86.09 מ' של הפיני.

בתחרות עצמה, שיאן העולם ב-100 מטר, אסאפה פאוול הג'מייקני, חזר למסלול אחרי שנעדר בגלל פציעה וניצח בתוצאת השנה שלו, 9:90 שנ'. דריק אטקינס מהבהאמאס סיים שני בזמן של 10:02 שנ'. מדובר בזמן השני הכי טוב ב-2007, אחרי ה-9.84 של טייסון גיי במבחנים האמריקאים.

אחר כך הבהיר פאוול שהוא יכול היה לרוץ מהר יותר. "האטתי לקראת הסיום", אמר הג'מייקני. "לא רציתי להפעיל יותר מדי לחץ על הגוף שלי אחרי הפציעה. ההתמודדות ביני לבין טייסון גיי באליפות העולם באוסקה תהיה אחת המרתקות של השנה".

בריצה המקבילה לנשים, טורי אדוארדס האמריקאית ניצחה בפעם השניה ברציפות, אחרי שעצרה את השעון ב-11:03 שנ' והקדימה ב-8 מאיות את בת ארצה מליסה בארבר.

שלוש אתלטיות שמרו על סיכוי לזכות במיליון דולר, כשהשיגו ניצחון שלישי ברציפות. הראשונה הייתה רצת ה-400 האמריקאית, סאניה ריצ'ארדס, שניצחה בזמן של 49:77 שנ'. בת ארצה מישל פרי ניצחה ב-100 משוכות בזמן של 12:44 שנ' ושיאנית העולם בקפיצה במוט, ילנה איסנבאייבה הרוסיה, השיגה ניצחון קליל נוסף אחרי שעברה גובה של 4.90 מ'. כמו בשבוע שעבר בפאריז, איסנבאייבה ניסתה לשבור את שיאה העולמי, אך כשלה שלוש פעמים בנסיון לעבור גובה של 5.02 מ'.

עדיל קאוץ' המרוקאי, שניצח בריצת המייל בתחרות הגולדן ליג הראשונה השנה באוסלו, השיג ניצחון שני ברומא, הפעם בריצת ה-1,500, אחרי שקבע זמן מצויין של 3:30:77 דק'. אתלט נוסף שהשיג ניצחון שני בסבב הוא אצן המשוכות האמריקאי אנואר מור, שניצח ב-110 בזמן של 13:16 שנ', כשהוא מקדים במאית את דיירון רובלס הקובני. גם כריסטיאן אולסון השבדי ניצח בפעם השניה ברציפות בקפיצה משולשת, אלא שהפעם הוא הסתפק בתוצאה בינונית של 17.19 מ'. אצל הנשים, בלנקה ולאסיץ' הקרואטית שיחזרה את הישגה מהשבוע שעבר בפאריז, שניתרה לגובה של 2.02 מ' וניצחה בתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully