וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתפטרו, תתפטרו, תתפטרו

אביעד סגל

14.7.2007 / 10:15

חשבתם שבקיץ הם ינוחו בשקט? אוהדי מספר קבוצות הביעו מחאות מטופשות, ושוב הוכיחו לנו שהם מרגישים גדולים יותר מהמשחק עצמו

אם במהלך העונה היוצאת העניין כבר יצא מכל החורים, נראה כי דווקא הפגרה הצליחה להדגיש כמה האוהדים בארץ מתחילים להרגיש שהם יותר גדולים מהמשחק עצמו. על כל דבר הם מוחים, מתלוננים, בוכים, מקללים, עד כי נדמה כי המחאה סובלת מזילות מתמשך, בזכות כל מיני ציירי גרפיטי בחיפה ואוהדים גזענים של מכבי תל-אביב.

העונה עוד לא התחילה, וכבר הקיץ הזה הוציא לנו את החשק בזכות יללות האוהדים ההולכות וגוברות. אימונים מפוצצים, קללות גזעניות, כתובות גרפיטי נגד שחקנים שלא תזהו ברחוב, מטעני דמה, ניפוץ שמשות והתנכלות לשחקנים. זהו רק תקציר חלקי של הפגרה. כן, כן, פגרה, בה גם הכריזה כמעט כל קבוצת אוהדים על מחאה מתקרבת. הסיבה לא חשובה, העיקר המחאה. למי שפספס את המעקב הצמוד באינטרנט אחר גיבורי הקיץ האמיתיים, הנה סיכום מאוד חלקי של פגרה מאוסה ובעיקר מסוכנת.

מכבי תל אביב

מה כבר עשיתם בקיץ האחרון?

זה התחיל בשריפת דגל קרואטיה, ככה בסולידי, והגיע לשיא עם קללות גזעניות ומכוערות במיוחד לעבר שחקני סכנין. כל זה במשחק אימון, שאמור היה להיות ידידותי ונגמר בפיצוץ. אבנים, פחיות, בקבוקים, קללות, שמשת אוטובוס מנופצת, שחקן פצוע וכל מה שמבריח את האוהד השפוי ממגרש הכדורגל. לא בדרבי, כן?

לקינוח, ככה, שנקבל חשק לקראת העונה הבאה עלינו לטובה, הם שתו לעומר פרץ את הדם בקשית במהלך המשחק, והרסו את הסיכוי האחרון שלו לפרוץ העונה בחממה שלהם. עם חולצות שחורות או בלי, אוהדי מכבי ת"א עדיין מרגישים שהם מעל המועדון, השחקנים והמסורת.

נזק:

מילא שכמעט הבריחו את רוני מאנה ופגעו לו בקשר העסקי עם סלקום, אוהדי מכבי ת"א הוציאו את החשק מהעונה הבאה לאוהדיה המתונים של הקבוצה, ובכלל. אם הם הטריפו את נמני באמצעו של קיץ רגוע יחסית, ושכנעו אותו שהמצב הקיים כבר לא יכול להימשך, כנראה שיש סיבה טובה לכך. ואם זה יימשך, אותם מטורפים יהרסו למכבי תל-אביב עוד עונה.

טיפ:

עד שנמני יעקור אתכם מהשורש, לפחות תהיו מקוריים. גזענות יש לנו בשפע מאוהדי בית"ר.

מכבי נתניה

מה כבר עשיתם בקיץ האחרון?

רק בישראל, מסוגלים אוהדיה של קבוצה שסיימה את העונה במקום השני, עברה סוג של רנסנס תוך 12 חודשים ונהנתה לראשונה מזה עשרות שנים לתזרים מזומנים מכובד, לאיים בחרם מנויים. וזה כשמכבי נתניה עדיין לא יצאה אפילו למחנה האימונים, ואפילו לא קיימה משחק ידידות. הסיבה, לא להאמין: הסקאוטים הרבים ביציעי הקופסה טוענים כי הקבוצה לא התחזקה מספיק, וקראו קריאות שבר לכיוונו של דניאל יאמר, שענה מיד כי הקבוצה תחוזק, ואפילו בימים הקרובים.

מי זוכר את חגיגות העלייה ההיסטורית לגביע אופ"א, מי זוכר שנתניה עשתה בכלל את מרבית מסע הרכש שלה בקיץ שעבר, למי איכפת שההנהלה, בצעד חריג בארץ, הסכימה לשבת עם האוהדים ולהסביר את צעדיה? העיקר המחאה, לא חשוב על מה, ולא חשוב שאנחנו רק באמצע עונת מלפפונים מוזרה במיוחד.

בינתיים, אוהדי נתניה בשלהם, למרות שקשה להאמין שהם בעצמם יודעים את הסיבה לחרם, וכל זאת אחרי עונה שבה ניהלו אוהדי נתניה את מאבק האוהדים המגוחך ביותר אי פעם מול אוהדיה של מ.ס אשדוד. כמו שאמרנו, העיקר המחאה. פחות התוכן שבפנים.

נזק:

לחץ, לחץ, לחץ. לחץ על בחירת הזרים ושאר שחקני הרכש, ולחץ על הקבוצה לקראת משימותיה בעונה הבאה. אם בעונה הקרובה מכבי נתניה תראה לכם כמו קבוצה שבעה שהשיגה כבר את מטרותיה, תדעו שהשומנים הגיעו גם מהקהל המדושן, שפעם רק חלם על ימים כאלה.

טיפ:

אם אתם לא שמים את הכסף, עדיף שתתמקדו ברכישת מנוי ועידוד הקבוצה. תשמרו את הכוחות למאבקים החשובים באמת.

מכבי חיפה

מה כבר עשיתם בקיץ האחרון?

אין ספק שגיבורי הקיץ בחיפה, הם הנודניקים שמקבלים איכשהו במה לגרפיטי המכוער והמטופש שהם מורחים בכל בוקר (אתם לא בפגרה, ילדודס?). זה התחיל עם כתובות נגד ג'ובאני רוסו, שרק לפני כשנתיים הנעים את זמנם של האוהדים עם אליפויות ושערים נפלאים, והמשיך עם עזיבתו של עדן בן בסט (מי?) ליריבה העירונית הלא קיימת. זה היה אירוע שפתח מלחמת גרפיטי ברמה של גן חובה (החשודים בגרפיטי הם אוהדי הפועל חיפה), ככה, כדי להזכיר לנו איפה אנחנו נמצאים, ולמה כבר אין כמעט אנשים שמטריחים את עצמם למגרש הכדורגל.

בד בבד, הספיקו מספר אוהדים, שגילם לא עולה על 16, לחדור את גדר מגרש האימונים בקצף, זאת לאחר מבצע צבאי מתוכנן היטב, וביצעו את הפריצה המסורתית לאימון הראשון, שם הביעו, שוב, את דעתם על אימו של ג'ובאני רוסו. לא רק מכבי חיפה יורדת מגדולתה, אלא גם חלק קטן אבל מעיק במיוחד של אוהדיה.

נזק:

למזלם של רוב אוהדי מכבי חיפה, הבוס הגדול, יענקל'ה, בכלל לא מתעניין בפועלם של הילדים בשבועות האחרונים, ולוקח החלטות באופן מנותק מהרחוב. על מזעור נזקי האבוקות שנפתחו בפריצה לדשא של מגרש האימונים עובדים אנשי הלוגיסטיקה של המועדון.

טיפ:

משעמם לכם? לכו לים. אל תמציאו סיבות לצאת לרחובות. אם ברצונכם לחזור למירוץ האליפות, תנו לרוני לוי, זה שעשיתם לו את המוות בעונה האחרונה, לעבוד.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

בית"ר ירושלים

מה כבר עשיתם בקיץ האחרון?

בעונה שעברה התלוננו אוהדי בית"ר על הגדר שנבנתה בבית וגן. הגדר הפריעה, למעשה, רק במלאכת פיצוץ אימוני בית"ר. אכן פגיעה קשה. בתחילת הקיץ הספיקו אוהדי בית"ר להגיע לפגישה עם ארקדי גאידמק, בה התלוננו על מאמנם הנוכחי, יוסי מזרחי. כן, אותו יוסי מזרחי שהיה מסמליה הגדולים של האגודה עם המנורה. זה גם אותו מזרחי שהיה השוער הגדול ביותר ששיחק בשורותיה, ופוטר בתום עונה שהסתיימה באליפות ראשונה זה תשע שנים.

שוער אחר, איציק קורנפיין, שחקן הקבוצה ב-11 השנים האחרונות, הוכרח לפרוש מהכדורגל על ידי מאמני הקבוצה, פעולה שאצל אוהדי בית"ר פרה-ארקדי לא הייתה עוברת בשקט. בנוסף, הודיעה הנהלת הקבוצה כי בעקבות סיכום עם ארגון האוהדים "לה פמיליה", מנויי היציע הצפוני בטדי יהיו חייבים להיות רשומים בארגון. כנראה שאוהדי בית"ר רוצים לקבוע מי יהיה המאמן ומי גם יישב ביציע.

נזק:

בכך שקשרו את גורלם עם גאידמק ובעצם השתעבדו לממונו, כמו כל העם היושב בציון, מונעים מעצמם אוהדי בית"ר תלונות עתידיות כלפי ההנהלה. הם כבר בכיס שלו. מעבר לכך, על הבעיטה ביוסי מזרחי הם עוד יבכו, פגיעה כזו היא כמו עקירת שורש נוסף מבית"ר ירושלים, בדרך להפיכתה ל"ארקדי אחזקות".

טיפ:

אל תתרשמו מהשקט היחסי שלהם, חכו להפסד הראשון מול קופנהאגן.

הפועל תל אביב

מה כבר עשיתם בקיץ האחרון?

בקבוצת הכדורגל, האוהדים האדומים סיפקו עונת מלפפונים שקטה. אם כבר, בלטו אוהדי הפועל בשתיקתם. על השלכתו מהחלון של שוערם האהוב, שביט אלימלך, הגיבו האוהדים, בסופו של דבר, בהסכמה. גם בנושא פרישתו הכפויה של יוסי אבוקסיס, עוד נושא שמצדיק מחאה אמיתית, אוהדי הפועל תל-אביב שתקו.

בגזרת קבוצת הכדורסל ואולם אוסישקין, הפכו בשבועות האחרונים נאמני הר הבית האדום לרדיקליים. סוכריות, בלונים ושלטי "חולדאי, אני מאוהב באוסישקין", הפכו בעקבות ההחלטה הסופית על הריסת האולם, למטעני דמה דמיקולו וקשקוש על קברים.

נזק:

רון חולדאי, פוליטיקאי מאוס, כוחני וחסר רגישות, קיבל בזכות השטויות האלה לגיטימציה ציבורית. לא מגיע לו, לא מגיע לנו.

טיפ:

האולם, לצערנו, ייהרס כנראה. כל שנותר, הוא להשקיע את האדרנלין של הכנת המטענים, בהצבעה למועמד הנכון בבחירות הבאות לעיריית תל אביב, ובתמיכה בקבוצה החדשה, הפועל "אוסישקין".

קריית שמונה

מה כבר עשיתם בקיץ האחרון?

אירוע השיא של הקיץ מגיע, איך לא, מקבוצה מצליחה. מקבוצה שעלתה לליגה הבכירה בפעם הראשונה בתולדותיה, וכבר אוהדיה מצטרפים לגל המחאה הכללי. אוהדי קרית שמונה הודו כי למדו את מחאתם של אוהדי מכבי תל אביב, שכידוע לכולנו, הצליחו לעצור את השתוללות מחירי הכרטיסים ואת אלימות שוטרי היס"מ. אוהדי קריית שמונה התלוננו על בעיית המגרש הביתי, אך הקשר בין הבעיה לראשי הקבוצה הוא שולי. בהמשך הוסבר כי המרכיב החשוב במחאה הוא תומר תייר (?), שעליו לא מוכנים האוהדים לוותר. ברוכים הבאים לשכונה.

נזק:

אם ככה אתם מתנהגים בגלל שחקן אלמוני בשם תומר תייר, מה יהיה כאשר יגיע ההפסד הראשון בליגת העל ולאחריו מאבקי התחתית הקשים. אם תמשיכו כך, לא בטוח שיגיע לכם להישאר בליגה.

טיפ:

הגיע הזמן שתדעו להבחין בין עיקר לטפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully