וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב סקס טוב מסטרייקאאוט טוב

13.7.2007 / 22:35

דוד רוזנטל היה במשחק בייסבול בספורטק, ראה רמה לא רעה, כמה שיהיו מקצוענים וכאלה שלא רוצים וגילה את הקשר בין מין לחבטות

כל ינוקא העושה את צעדיו הראשונים כצופה יודע כלל פשוט אחד: מארגני אירועים גדולים לעולם ישקיעו בטקס ובמשחק הפתיחה, אבל את המשחקים הטובים באמת תתפסו אחרי שהטורניר יואץ. משחקי פתיחה נועדו בשביל הצרמוניה, ואחר כך עוברים באמת לאירוע עצמו.

לאור האקסיומה הזאת, עדיף היה שלא להסיק יותר מדי מיום הפתיחה של ליגת הבייסבול הישראלית, ב-24.6 בכפר הבפטיסטים בפ"ת. לכולם היה ברור שבמשחקי הליגה לא יהיו 3,000 צופים, שמרבית המפגשים לא ישודרו בערוץ הספורט ושתשומת הלב שתופנה, אם בכלל, למשחק, תהיה מועטה.

ובהתאם לזאת, צריך היה להשכים בבוקר יום שישי ולהגיע לספורטק בת"א, המגרש שהקמתו הושלמה רק באמצע השבוע, כדי לצפות במשחק ליגה. פחות משלושה שבועות עברו, ואנחנו כבר עמוק בתוך העונה הרגילה, כשבית שמש בלו סוקס ות"א לייטנינג דורסות את הליגה. רצה הגורל, ושתיהן נפגשו ביום שישי. מה, לא נלך?

כולנו אוהבים סוקר מאמס

למרות היח"צ למכירת כרטיסים ומנויים, המגרש בספורטק עדיין לא מאפשר תנאי צפיה נוחים. המארגנים יודעים את זה, הציבו כמה מאות כסאות במקום ולא גובים תשלום. רק כ-150 איש הגיעו למפגש, אבל אמריקאים הם אמריקאים - לא משנה כמה מהם ישובים בקהל, תמיד תרגיש את אווירת ההפנינג המדליקה שרק הם יודעים לעשות. מאחורי השמשיות ישובות כמה אמהות צעירות שמה לעשות, גרמו לא אחת להסיט את המבט מהמשחק. היו שם גם בני נוער, ואפילו כמה צברים דוברי עברית שהפגינו ידע לא קטן. באינינג החמישי פתאום הרקיד הכרוז את הקהל ב"איי, איי, עוד לא אהבתי די", שיר שלא היה ברדיו שלנו בערך 400 שנה, וקבוצת נערות החלה במחול הורה, שהזכיר קצת את חגיגות העצמאות מה"א באייר. היה נוסטלגי.

את המשחק קריין והסביר באנגלית כרוז מחורפן, שכל הזמן אמר את המשפטים באנגלית, אבל את התוצאות בעברית. זה נשמע ככה: well, ladies and gentelmen, after three innings the score is שתיים לאפס. גם חוש הומור לא חסר לברנש, שעקץ לא אחת את שחקני הקבוצות. לידו ישב בחור ישראלי שהסביר את המהלכים בעברית, ובהחלט מדובר פה בקידום יפה של עבודת ההסברה.

ללייטנינג מגיש בשם ארון פריבל. בחור המתנשא לגובה של כ-1.90 מטר, ששיחק בייסבול באוניברסיטת הוואי ומתגורר בסן פרנסיסקו. פריבל סילק 11 חובטים בסטרייקאאוט, ובמהלך האינינג השלישי נחלץ ממצב קשה של בסיסים מלאים, תוך הפגנת מיומנות גבוהה. הוא כבר בן 27, ויודע שאת הרכבת הוא פספס. "אני לא חושב על קריירה מקצוענית. שיחקתי קצת בייסבול מקצועני כשהייתי צעיר יותר", הוא אומר. "אבל היום אני מורה להיסטוריה. גם לליגה הזו לא הייתי מגיע אם היא הייתה איזו ליגת קיץ אזורית בנברסקה, אבל כאן זה נחמד". אמו של פריבל יהודיה, מה שקישר אותו עוד יותר לליגה. "אני מרגיש שייך", הוא מסכם.

על דבר אחד מסכימים בשתי הקבוצות: שיטת הפלייאוף מחורבנת. הקומישינר דן קרצר קבע כי כל שש הקבוצות הפעילות בליגה ישחקו בפלייאוף, כשהשתיים הראשונות עולות אוטומטית שלב, והמשחקים בשיטת "זבנג וגמרנו" - עפים אחרי משחק אחד בלבד. "כל הליגה מדברת על כך שיש עוול לשיטה", אומר שחקן של אחת הקבוצות. "היו צריכים לעשות לפחות סדרה של הטוב מ-3".

בית"ר בית שמש

המשחק היה חם ביותר. התופס של בית שמש, סקוט ירמאקוביץ', קלט פעמיים כדורים שנזרקו לעברו ממרכז השדה והביאו אותו לקו ההתנגשות עם שחקני ההתקפה של ת"א, מה שגרר דחיפות ואיומים מצדו. לירמאקוביץ' יש זקן גוטי קלוע, ואנחנו מנחשים, בלי להכיר אותו, שהמוזיקה החביבה עליו היא משהו בין מאשינהד לבלק סאבאת'. כשבריאן לנגבורן מת"א שותל פצצה שגומרת את המשחק וקובעת 0:5 באינינג השישי, הקנטה קטנה שלו מספיקה כדי להדליק את סקוטי, שפולט כמה קללות. מאמן הלייטנינג, סטיב הרץ, שואל "מי זה התופס הזה? יש לו חתיכת פה גדול", ועוד לפני שהוא גומר את המשפט המשחק מסתיים. כל אווירת החברותא שאפיינה את יום הפתיחה נעלמה, ואת מקומה תפסו לא מעט עצבים. ברגע מסוים נראה היה שיתפתח איזשהו קרב שינקה את הספסלים באמצע המגרש, ובטוח שזה גם יקרה מתישהו, אבל הפעם הכל עבר בשלום.

בכלל, בית שמש היא הקבוצה הכי מכורה לליגה. היא משחקת בקיבוץ גזר, 20 דקות מבית שמש עצמה, אבל אל תטעו - את משחקיה פוקדים בממוצע 400-500 איש, הרבה מאוד במונחי הליגה הצעירה. "יש לנו את הקהל הכי פנאט", מסביר אלון ליישמן, המגיש של בית שמש. ליישמן הוא אחד מהישראלים הבודדים שמשחקים בליגה. הוא נולד וגדל בקיבוץ גזר. "בהתחלה רצו לקרוא לקבוצה 'גזר ליונס'", הוא מסביר, "אבל כדי ליצור הזדהות כינו אותה על שם בית שמש. והאנשים מגיעים", הוא מספר.

לבלו סוקס יש ברנש אוסטרלי בשם ג'ייסון ריס, בחור צעיר בן 23 שעד כה נראה כמו ה-MVP של הליגה. הוא חבט לשמונה הומראנס ב-43.5 אחוזי הצלחה. הנוכחות שלו כשהוא עולה לצלחת מרשימה. ניסיתי לנצל את אווירת החאפ לאפ ולראיין אותו בין אינינגים, אבל הוא שלח מבט מאיים של זולל תנינים. בסיום הוא כבר היה רך יותר. "סורי מייט, הייתי מרוכז מדי", התנצל, למרות שאני, כנראה, הייתי זה שהוציא אותו מריכוז במהלך המשחק (סיים עם חבטה אחת בלבד וסטרייקאאוט).

"באוסטרליה משחקים בייסבול, יש ליגות והענף מאוד מתפתח", אומר ריס. חבר טוב שלו, ריאן רולנד סמית', מגיש עבור סיאטל מארינרס מה-MLB וערך את הופעת הבכורה שלו במייג'ור ליגס לפני שבועיים. "בטח שהייתי רוצה לשחק במייג'ורס", אומר ריס. "אני לא יודע אם מישהו עוקב אחריי, ואני מעדיף לא לדעת את זה, כי אני בטוח שיהיה עליי יותר לחץ אם יהיו סקאוטים ביציע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מה בפיך, דוקטור רות?

באמצע האינינג השלישי פתאום אמר הכרוז כי הוא מעביר את המיקרופון לדוקטור רות וסטהיימר, הסקסולוגית הידועה ששיגעה את אמריקה במשך עשרות שנים. לקח כמה שניות להבין שלא מדובר בפרודיה והדוברת היא אכן דוקטור רות, מלוא 140 סנטימטריה. היא הכריזה, תחילה באנגלית, אחר כך בעברית ובסוף בצרפתית: "תקשיבו לי - מי שחובט טוב יהיו לו חיי מין טובים ופוריים, אז כדאי לכם לחבוט טוב". סופסוף קישרתי את ההשלכות של הנזק שנגרם לי מלחבוט בשבעה אחוזי הצלחה בלבד. הגיע הזמן להתאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully