וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק חופשי

גיל קדרון

13.7.2007 / 12:55


אי אפשר להתלונן על הקיץ שאירגן לנו ה-NBA עד כה. ליגת הקיץ מזמן לא יצרה כמות גדולה כל כך של עניין בין הפאולים של גרג אודן, הלבנים של קווין דוראנט, הסיני המסתורי יי ז'יינליין והאיטלקי הלוהט מרקו בלינלי .

שוק ההעברות לא מאכזב עם שמות כמו ריי אלן, זק רנדולף וג'ייסון ריצ'רדסון, וגם טלנובלות מעניינות לא חסרות עם הסאגות של קובי בריאנט וקווין גארנט, הסירוב של יי לשחק במילווקי, והשטויות של איזיאה תומאס. רק שוק השחקנים החופשיים לא מספק כמעט עניין, אלא בעיקר חתימות מחדש של שחקנים בקבוצה שלהם. וכשהוא כן מספק משהו, זה בעיקר תהיות על מה בדיוק חושבים להם שם המנהלים ב-NBA.

רבים דיברו בשנים האחרונות על קיץ 2007 בתור קיץ משמעותי במיוחד בשוק החופשי, הרבה בגלל שזה הקיץ בו השחקנים של דראפט 2003 המצוין סיימו חוזה ראשון. אבל כמעט כולם חתמו בקיץ שעבר על הארכת חוזה, והשוק נשאר עם היצע יחסית דל.

בעצם, ניתן להתייחס רק לשחקן משמעותי אחד שסיים חוזה בקבוצה אחת וחתם באחרת - רשאד לואיס שחתם באורלנדו תמורת חוזה שנע בין 110 ל-125 מיליון דולר לשש שנים. המג'יק פינו מקום בתקרה במיוחד לקיץ הזה, בהנחה שיהיה מבחר גדול, ומי שהרוויח היה לואיס, שקשה למצוא מי שחושב שהוא שווה את אחד החוזים הגדולים בתולדות הליגה. שני השחקנים הבכירים הנוספים שסיימו חוזה חתמו לבסוף בקבוצות שלהם- צ'ונסי בילאפס נשאר בפיסטונס תמורת 46 מליון דולר ב-4 שנים ווינס קרטר בנטס תמורת כ-60 מליון ב-4 שנים. גם השם המעניין הרביעי, ג'ראלד וואלאס, כנראה יישאר בשארלוט וירוויח סכומים דומים.

גם בין שאר השחקנים החופשיים שכבר חתמו על חוזים הרוב הגדול נשארו בקבוצות שלהם. נוצ'יוני נשאר בשיקאגו, סטקהאוס בדאלאס, לוק וולטון בלייקרס, מאט קארול בשארלוט, אוברטו בספרס ודשון סטיבנסון קרוב לחתימה מחודשת בוושינגטון. המעבר הבולט בינתיים בגזרת שחקני הדרג השני-שלישי הוא (אין צורך לעצור את הנשימה)- ג'ייסון קאפונו שהצליפות שלו במיאמי סידרו לו חוזה נחמד בטורונטו. רוב השחקנים בפסקה הזאת חתמו פחות או יותר על חוזי מיד לוול של 5-7 מליון דולר לעונה.

אחד המאפיינים הבולטים של עונת השוק החופשי בשנים האחרונות הוא החוזים המופרכים. מנהלים נואשים מחתימים שחקנים על חוזים אסטרונומיים על סמך פוטנציאל שעדיין לא מומש או שנת חוזה מוצלחת שבאה אחרי שנים של כלום. גם השנה ההיצע הדל הופך שחקנים כמו מו וויליאמס ודארקו מיליצ'יץ' לסחורה החמה בשוק ואין ספק שיהיו קבוצות שיהיו מוכנות לשלם להם הרבה מאוד כסף.

וויליאמס מגיע אחרי עונה מוצלחת מאוד במילווקי שלפניה הוא לא עשה יותר מדי. בבאקס מקווים לשמור עליו, אבל מיאמי כבר לוטשת עיניים והפכה בימים האחרונים למועמדת המובילה להשיג את שירותיו. דארקו, גם לאחר ארבע שנים בליגה, עדיין נחשב בגדר פרוייקט. הוא בגיל של יואקים נואה ואייסי לואו שרק נבחרו בדראפט והפוטנציאל שלו ידוע. ואם נראה לכם שאף אחד לא יסכים לשלם חוזה אסטרונומי לשחקן שבארבע שנים לא עשה כמעט כלום בליגה כדאי שתבדקו כמה כסף מרוויחים אדונל פויל, סם דלאמבר וג'רום ג'יימס רק בזמן שאתם קוראים את הכתבה הזאת. אורלנדו כנראה לא תוכל להשאיר את מיליצ'יץ' שמצפה לחוזה של 10 מליון דולר לעונה ומנסיון העבר ניתן להניח שימצא קבוצה שתיתן לו לפחות משהו שמתקרב לזה.

חוץ מהשניים האלה השוק די שקט. למרות מיעוט השחקנים האיכותיים בשוק החופשי, שחקנים חופשיים כמו אנדרסון וארז'או (שחקן חופשי מוגבל), דזמונד מייסון ומייקל פיאטרוס (שמדברים עליו כחלק מעיסקת גארנט) לא יוצרים את העניין שהם אמורים לייצר ויכול להיות שניתן יהיה להשיג אותם במחירים סבירים. גם מאט בארנס, ארל בויקינס, סטיב בלייק, ג'מאל מגלור, רובן פטרסון, כריס מיהם וג'יימס פוזי מתקשים לייצר באז סביבם. שניים שכן מצליחים לעניין קבוצות רבות בליגה הם מיקי מור ומוריס פטרסון. במור מתעניינות שיקאגו, ממפיס וגולדן סטייט בנוסף לניו ג'רזי שמקווה להשאיר אותו אצלה. פטרסון לא יישאר בטורונטו אבל גם לא יישאר מובטל כי מתעניינות בו מספר קבוצות, כאשר הרצינית ביותר כרגע היא יוטה.

כאשר קשה למצוא שחקן ראוי במחיר טוב, מי שהופכים להיות סחורות חמות הם ותיקים שמחפשים טבעת ומוכנים להתפשר על כסף. הראשון שנחטף היה גרנט היל שחתם בפיניקס לשנתיים תמורת כארבעה מליון דולרים ויכול להיות שהסאנס מצאו את החוליה החסרה במחיר מציאה. גם כריס וובר מחפש לו קונטנדרית, כששתי האופציות העיקריות כרגע הן להישאר בדטרויט או ללכת לדאלאס. וובר הוכיח בחצי השני של העונה שהוא יכול לתרום, אבל בפלייאוף נעלם כהרגלו ולא בטוח שזה מה שדאלאס מחפשת כרגע. דרק פישר התווסף לרשימת השחקנים החופשיים לאחר שיצא מהחוזה ביוטה כדי לחפש מקום בו ניתן יהיה לטפל בבת שלו והוא קרוב לחתימה מחודשת בלייקרס. ולאחרונה נוסף גם סטיב פרנסיס לרשימה לאחר שפורטלנד, שקיבלה אותו כחלק מעיסקת רנדולף, ביצעה ביי-אאוט ל-30 מליון הדולר שנשארו בחוזה שלו. סטיבי רק בן 30, ולמרות הבעיות הידועות שלו הוא יכול לתרום לקבוצות רבות במחיר זול מאוד. כרגע מדובר על כך שהוא בדרך לקליפרס, שם הוא יחבור לחברו הותיק קאטינו מובלי (קשה להאמין שלא מזמן הם נחשבו לאחד מצמדי הגארדים הטובים בליגה), אך כמה מהקונטנדריות הרציניות יותר כבר הביעו עניין.

לסיכום- עד עכשיו השוק החופשי סיפק בעיקר את החוזה האסטרונומי של רשאד לואיס באורלנדו. ניתן לציין עוד את המעבר של גרנט היל לפיניקס וקאפונו לטורונטו כמעברים מעניינים. וזהו. גם ברשימת השחקנים שעדיין חופשיים אין מישהו שיכול לשנות גורל של פרנצ'ייז, אבל יש כמה שיכולים להוות תוספת משמעותית. אני ממליץ לשים לב במיוחד לפיאטרוס, פוטנציאל לסטופר הגנתי אתלטי עם יד טובה משלוש. כל קבוצה שחושבת בגדול צריכה אחד כזה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully