וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניון: "עבורי זה זינוק גדול קדימה"

13.7.2007 / 19:00

אחרי שחתם באנפילד, בניון התרגש עם הצגתו במדי ליברפול: "המעבר הגדול בקריירה שלי". בניטז: "ספק אם הרכש הקיים יספיק לאליפות"

עכשיו זה רשמי, יוסי בניון חתם בליברפול. הקשר הישראלי, שבעזרת סוכנו רונן קצב, סיכם את תנאיו באימפריה הסקאוזרית בימים האחרונים, עבר אמש (חמישי) את הבדיקות הרפואיות וחתם בקבוצה. היום הוצגו רשמית יוסי בניון וריאן באבל, כרכש החדש של האדומים, ואף הציגו לראווה את המדים האדומים של סגנית אלופת אירופה.

"זה עבורי זינוק גדול קדימה", אמר הקשר הישראלי, "וזהו המעבר הגדול ביותר בקרייירה שלי. אף פעם לא היתה לי הזדמנות לשחק בקבוצה שנאבקת כל שנה על כל התארים, ומשחקת בקביעות בליגת האלופות. היו לי שנתיים יפות בווסטהאם, ואני מודה להם על שאיפשרו לי לעזוב".

מאמן ליברפול, רפא בניטז, ניצל את ההזדמנות כדי לייצר לחץ על הבעלים של הקבוצה: "אני לא יודע אם הרכש הקיים יספיק כדי לזכות בתואר. מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי וארסנל הוציאו יותר כסף על רכש בקיץ, ויונייטד זכו אשתקד בתואר האליפות משום שהשקיעו יותר כסף ברכש מהאחרות".

"מבחינתי זה היה ראש קטן להישאר בווסטהאם"

בניון אמר אתמול ל'חדשות הספורט' בערוץ 5: "ההרגשה נפלאה. זה רגע חשוב , צעד קדימה. אני מאושר. עכשיו אני צריך לעבוד ולהוכיח שליברפול צדקה כשהביאה אותי. אני מגיע ואני רואה באמת את אנפילד, את חדר ההלבשה. זה עולם אחר, זו רמה אחרת. מאז שהתחלתי לשחק זה היה חלום להגיע למועדון בסדר גודל כזה".

"נהניתי בווסטהאם ועד הרגע האחרון נתנו לי את ההרגשה שהם רוצים אותי, אבל הם נתנו לי ללכת. הכי קל היה להישאר בווסטהאם ולהיות שחקן מוביל. אבל מבחינתי זה היה ראש קטן להישאר שם ולדרוך במקום".

בניון עבר קיץ ארוך, במהלכו כבר סיכם על הארכת חוזה בווסטהאם. לפני שחתם אצל הפטישים הגיעה ההתעניינות הגדולה מצידה של ליברפול והצדדים נכנסו למשא ומתן ארוך ומתיש על העברת הקשר הישראלי, אותו מאוד רצה מאמן האדומים, רפא בניטז, לראות בקבוצה. בניון המתין והסבלנות השתלמה לו בדמות החתימה במועדון המעוטר ביותר באנגליה לארבע השנים הקרובות. בתקופת החוזה שלו, שיסתיים ב-2011, צפוי בניון להרוויח כ-45 אלף ליש"ט לשבוע. ליברפול תיאלץ להגיש בקשה מחודשת לרישיון עבודה לבניון, אבל לא תיתקל בבעיות בנושא הזה.

עוד קודם ללחץ של בניטז על הבעלים, הרעיף המאמן הספרדי מחמאות על הטאלנט הישראלי: "ראיתיו משחק לראשונה בשורות ראסינג סנטנדר שם הוא היה שחקן מצוין, אבל כשהוא הגיע לאנגליה רצינו קודם לבחון את התאקלמותו בפרמיירליג. ברור שהוא עשה זאת היטב בווסטהאם, ואוהדי ליברפול זוכרים את ההופעה המדהימה שלו בגמר הגביע לפני שנתיים. אנחנו חשבנו שזה שחקן שיכול לעלות רמה אחת למעלה".

"התעקשנו וזה השתלם"

רונן קצב, סוכנו של בניון, שתפר את העסקה הלא פשוטה, סיפר: "זה לא היה פשוט לשחרר את יוסי מווסטהאם. עובדה שזה לקח חודש, אבל התעקשנו ואמרנו להם שזה החלום של יוסי להגיע לליברפול ובסוף הלחץ שלנו השתלם. בשורה התחתונה זה היה עניין של כסף, וברגע שליברפול הגישו הצעה גבוהה יותר הכל היה פשוט יותר. היום, הקטע של החתימה, היה יחסית קל כי הקטע הקשה כבר היה מאחורינו".

בניון סיפר ל'חדשות הספורט' גם על מאמנו עד לא מזמן, אלן קרבישלי: "בהתחלה הוא אמר שאני לא מתאים לשיטה שלו ואחר כך פתאום הוא בנה עלי ואמר לי שאני השחקן הכי חשוב בקבוצה. כשלא שיחקתי כמה שבועות בגלל פציעה אבל נסעתי לנבחרת, הוא התעלם ממני. אמרתי לו מה אני חושב ומאוחר יותר דיברנו והוא אמר לי שזו הייתה אי הבנה".

אגב, בניון הוא כבר לא השחקן החדש ביותר בליברפול אחרי שאמש הודיעה אייאקס שהיא סיכמה עם האנגלים על מכירתו של ריאן באבל. קשר-חלוץ נבחרת הולנד הצעירה חתם בליברפול ל-5 השנים הקרובות ועבר לאנפילד תמורת כ-11.5 מיליון ליש"ט.

עדכון ראשון: 17:25, 12/07/07
עדכון אחרון: 19:00, 13/07/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully