וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשארד לואיס ירוויח 120 מיליון דולר

גיל קדרון

11.7.2007 / 19:00

לואיס עבר לאורלנדו בסיין אנד טרייד, ירוויח כ-120 מיליון. בילאפס חתם על חוזה של 60 מיליון, פרנסיס קיבל מפורטלנד 30 מיליון, והפך שחקן חופשי

פורטלנד עומדת לקנות את החוזה של סטיב פרנסיס, מהלך שיהפוך את השחקן לסוכן חופשי. הבלייזרס, כזכור, שלחו לניקס את זק רנדולף, יחד עם פרד ג'ונס ודן דיקאו, וזאת תמורת פרנסיס וצ'אנינג פריי, בטרייד שנערך בליל הדראפט.

כבר באותו ערב נטען כי פורטלנד עומדת לקנות את החוזה של פרנסיס, והוושינגטון פוסט דיווח כי פורטלנד תשלם 30 מיליון מתוך ה-33.6 מיליון דולר שזכאי להם האולסטאר לשעבר.

בעקבות המהלך השחקן יהפוך לפרי אייג'נט תוך שבעה ימים. הבלייזרס נפטרו מרנדולף ומתחילים מחדש עם שחקנים צעירים ונקיים מבחינה תדמיתית, אחרי שנים של סערות.

תקרת השכר של הליגה: 55,630,000 דולר

תקרת השכר של הליגה בעונת 2007/08 תעמוד על 55,630,000 דולר. הסכום החדש נכנס לתוקף היום לפנות בוקר, כשתמה תקופה ההקפאה והקבוצות יכולות להחתים שחקנים חופשיים ולעשות טריידים.

הסכום הכולל של השכר, כולל מס המותרות, יהיה 67.865 מיליון דולר. כל קבוצה שתעבור את הסכום הזה, תשלם דולר אחד מס על כל דולר מעל לסכום הנ"ל. כל קבוצה שחורגת מהתקרה יכולה כל קיץ להחתים שחקנים חופשיים רק בעזרת המיד לוול אקספשן, שהוא חוזה בשווי עשירית מהתקרה, כלומר 5.5 מיליון לעונה.

לואיס חתם באורלנדו, בילאפס בדטרויט

המג'יק והסוניקס סיכמו ביניהן על עסקת סיין אנד טרייד שבמרכזה רשארד לואיס. הסמול פורוורד האתלטי עבר לאורלנדו בתמורה לבחירת סיבוב שני מותנית (טרם ברור במה) וטרייד אקספשן בשווי בין 9 ל-17 מיליון דולר, תלוי למי מאמינים. לואיס בן ה-27חתם על חוזה לשש שנים, וירוויח בין 110 ו- 127 מיליון דולר, כשכאמצעי תקשורת מסוימים טוענים כך, ואחרים כך. מדובר בחוזה דומה לזה שמחזיק אחד קובי בריאנט.

"רשארד הוא פורוורד צעיר ואתלטי, וסקורר מוכח בליגה", אמר סמית'. "אנחנו מרגישים שהיכולות שלו מוסיפות המון לקבוצה, ואנחנו מאוד שמחים לצרף אותו למשפחת המג'יק".

כזכור, אורלנדו ולואיס סיכמו על חוזה מקסימום בתחילת החודש, אולם חוקי הליגה איפשרו להם לחתום רשמית רק מהיום (רביעי), ה-11 ביולי. לו היה חותם ישירות עם המג'יק, היה נאלץ לואיס להסתפק ב-75 מיליון בלבד, במשך חמש שנים. אבל סיאטל החזיקה ב"זכויות הלארי בירד" שלו, מה שאיפשר לה להחתימו לעונה נוספת, ולכלול העלאות שכר גבוהות יותר בכל עונה ועונה. מיד אחרי החתימה נשלח לואיס לפלורידה, ומכיוון שאורלנדו מצויה מתחת לתקרת השכר, היא לא נאלצה לשלוח חוזים בעלי שווי דומה בכיוון ההפוך, מה שהקנה לה את הטרייד אקספשן, חוזה-דמה אותו אפשר לשלוח בטרייד לקבוצה אחרת, בתמורה לשחקן בעל משכורת דומה.

בעונה שעברה קבע לואיס שיא קריירה של 22.4 נקודות, בעונתו התשיעית והאחרונה במועדון מאז שנבחר בסיבוב השני בדראפט 1998, הישר מהתיכון. הוא הוסיף 6.6 כדורים חוזרים למשחק ו-2.4 אסיסטים ב-39.1 דקות משחק. לואיס גם קבר 2.5 שלשות למשחק, ויהיה קלעי החוץ הבולט של המג'יק, אספקט בו הם היו חייבים חיזוק מידי, במיוחד לאור השמירות הכפולות להן זוכה דוויט הווארד. אבל חייבת להישאל כאן השאלה המתבקשת - האם הוא ראוי להיות אחד השחקנים עם המשכורת הגבוהה בליגה?

המשמעות הישירה היא שאפסו הסיכויים שדארקו מיליצ'יץ' ימשיך באורלנדו. "הוא המשיך הלאה, וגם אנחנו", אמר הג'נרל מנג'ר אוטיס סמית'. סמית' עומל בימים אלו על הארכת חוזה להווארד, שצפויה לעלות לו 85 מיליון דולר לחמש שנים. העסקה צריכה להיסגר לפני ה-31 באוקטובר, אבל המשכורת המשופרת תיכנס לחשבון הבנק של הווארד רק החל מהעונה הבאה.

חדשות נוספות:

* דטרויט החתימה את צ'ונסי בילאפס על חוזה של 60 מיליון לחמש שנים, כאשר רק ארבע השנים הראשונות, בשווי של 47 מיליון, מובטחות, והחמישית היא אופציה של הפיסטונס. "עכשיו אנחנו יכולים להמשיך הלאה בידיעה שבילאפס מוביל את הקבוצה הזו".

* מאמן הנבחרת של יי ז'יינליין, כמו גם אמצעי תקשורת סינים, התבטאו בימים האחרונים בנושא הבעיות בין מחנהו של השחקן והבאקס, שבחרו בו בבחירה השישית בדראפט האחרון. הם קראו ל-יי לשחק במילווקי, ו"לא לאפשר לאנשים אחרים לשלוט בחייו". בסקר באתר ספורט סיני נתבקשו הגולשים לבחור את הקבוצה שלדעתם על יי לשחק בה, ו-68 אחוזים מ-9,000 המצביעים בחרו בבאקס.

* השיקגו טריביון מדווח שבשוד בביתו של אנטואן ווקר, קשרו העבריינים את השחקן ובן משפחתו וחסמו את פיהם, בזמן שגנבו מכונית, תכשיטים וכסף מזומן. אחד מהם איים על ווקר באקדח לראשו. "הוא היה בהיסטריה כשדיברתי איתו לראשונה", סיפרה אמו המודאגת. "אני פשוט אסירת תודה שהוא לא נפגע, שהוא עדיין כאן. אנחנו מודים לאלוהים על כל יום ועל כל דקה".

* לורנס פרנק צפוי לחתום על הארכת חוזה שתשאיר אותו בתפקיד מאמן הנטס עד תום עונת 2009/10, כך מדווחת התקשורת המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully