וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלסטה רוצה דמעות

10.7.2007 / 16:56

פורלאן ואורוגוואי ינסו לעשות את הבלתי ייאמן מול רוביניו וברזיל בחצי גמר הקופה אמריקה הלילה (03:40, שידור ישיר בערוץ 5). יהיה חם

חצי גמר הקופה אמריקה ייערך הלילה, (בין שלישי לרביעי, 03:40, שידור ישיר בספורט 5) באצטדיון חוסה פנצ'צ'ו רומרו, המכיל 41,000 צופים, כאשר ברזיל ואורוגוואי תפגשנה לקרב ישיר על הזכות להעפיל לגמר המפעל.

50 שערים (!) זה היבול של הטורניר, ורק בשלבים הבתים, בו שוחקו 18 משחקים. 22 שערים (!) זה היבול של שלב רבע הגמר. ירצו או לא האירופאים, הקופה אמריקה מספקת את הסחורה הרבה מעבר לציפיות. ידוע שבדרום אמריקה משחקים כדורגל שמח, אבל עד כדי כך? אפילו אנו לא האמנו.

שתי הנבחרות מחזיקות ביניהן מסורת עתיקת יומין של איבה ומרירות, בכדורגל כמובן. הברזילאים, למרות כל התארים, לא יישכחו לעולם מה עוללה להם אורוגוואי במונדיאל 1950, שנערך בארץ הסמבה. ברזיל, שעלתה בלבן, הייתה צריכה רק תיקו כדי להירשם כמחזיקת הגביע בפעם הראשונה, הסלסטה ניצחו והשאר היסטוריה. אגב, מאז הסלסאו אף פעם לא מופיעים יותר במדים לבנים.

אז נכון שכולם כבר מחכים וחוככים ידיהם בהנאה לגמר הגדול בין ארגנטינה לברזיל. אגב, אם ברזיל הייתה מסיימת ראשונה בבית, הן היו נפגשות בחצי. אבל חכו, רגע לפני, יעמדו האורוגוואים כמכשול לא קל לפני הברזילאים וינסו לעשות את הבלתי ייאמן. אז הקיצו משנתכם, כוונו שעונים ופתחו מקלטים, קרב ההכנה יוצא לדרך בקרוב.

פתחו רע, נוסקים גבוה

הסלסאו פתחו בצורה רעה את הקופה עם הפסד למכסיקו המצוינת. אחר כך הגיעו שני ניצחונות על צ'ילה ואקוודור, אלא שתצוגת הכדורגל בהם לא הייתה משביעת רצון. ברבע הגמר הכול התפוצץ. הצהובים פגשו שוב את צ'ילה, הציגו כדורגל נהדר, כזה שמאות המיליונים בברזיל ובעולם רוצים מהם, וכבשו שישייה לרשת צ'ילה המסכנה.

על המקהלה של דונגה מנצח רוביניו. הקשר-חלוץ המוכשר של ריאל מדריד כבש שישה שערים מתוך העשרה של נבחרתו. בשלב הבתים כל השערים היו שלו. רוביניו התקרב למלך, פלה, שמחזיק בשיא של שמונה שערים בקופה אמריקה של 1959. הוא רחוק רק שער אחד מרונאלדו (1997) ואדריאנו (2004). ברזיל הניפה את הגביע שלוש פעמים בארבעת הטורנירים האחרונים, אבל הכוכב הגדול מנמיך ציפיות: "שיטת הנוק-אאוט היא בעייתית. אורוגוואי היא יריבה הרבה יותר קשה מאשר צ'ילה".

"המשחק שלנו זורם עכשיו" אמר דונגה "השחקנים התחברו ככל שהתקדמנו בטורניר". דונגה סירב לנקוב בשמות ה-11 שיעלו לכר הדשא, אך הוסיף: "כל שחקן הוא חשוב, אנו עדיין מנסים למצוא את ההרכב הפותח הטוב ביותר". המאמן עדיין מתלהב מהניצחון על צ'ילה: "משחק שכזה נוסך בנו המון ביטחון להמשיך בגישה שלנו, למרות שישנם כאלו שחושבים שאנו צריכים לשנותה".

הרכב משוער: דוני, מאיקון (דני אלבס), חואן, אלכס, ז'ילברטו (קלבר), ז'ילברטו סילבה, ג'וזואה (אלנו), מיניירו, ז'וליו באפטיסטה, רוביניו, ואגנר לאב.

אין חדש תחת השמש, בינתיים

לתכולים סיפור דומה לברזיל, מבחינת הקופה. הם פתחו בצורה רעה עם תבוסה לפרו. לאחר מכן השיגו ניצחון מינימלי על בוליביה, ואז תיקו נטול שערים משמים מול ונצואלה, אותה שוב פגשו ברבע. אז דייגו פורלאן ושות' נזכרו להתנפץ עם רביעייה לרשתה של המארחת, שהניבה העפלה לחצי גמר המפעל.

אורוגוואי אוחזת בשיא הזכיות במפעל בצוותא עם ארגנטינה, 14 פעם, אלא שהפעם האחרונה בה היא הניפה את הגביע הבומבסטי, שרק בדרום אמריקה יודעים לבנות, הייתה לפני 12 שנה בשנת 1995, כשאירחה את הטורניר.

הסלסטה, גם הם, כמו ברזיל, מחזיקים בשחקנים רבים המככבים ביבשת אירופה. מלבד פורלאן, שעבר לא מכבר לאתלטיקו מדריד, יש להם את רקובה, שדווקא מבלה שעות רבות על הספסל, אולם צפוי לפתוח. דייגו לוגאנו מפנרבחצ'ה יעמוד במעוז ההגנה, כשקרלוס דיוגו ופאבלו גארסיה (שיחקו בעבר בריאל מדריד) מופקדים על אמצע השדה.

על כולם מפקד המאמן אוסקר טבארז. הקואץ' בן ה-60, שהצעיד בעבר את התכולים למונדיאל 90' וכן את בוקה ג'וניורס, ולז סרספילד ומילאן, לא מתרגש מקיתונות הביקורת שספג לא מתרגש: "אורוגוואי לא נחשבת לפייבוריטית, אבל אנו ממשיכים בדרכנו, שהיא בעלת מסורת ארוכה בטורניר מסוג זה. אין סודות. אגיד לבחורים שלי לעלות על המגרש ולתת הכול".

לדייגו פורלאן נטייה להתעורר מתרדמת ארוכה ואז לכבוש ללא הפסקה. כפי שקרה לו בקריירה הבינלאומית שלו עם הדעיכה במנצ'סטר יונייטד והפריחה המחודשת בויאריאל, כך קרה לו בטורניר. הרכש החדש של אתלטיקו מדריד לא כבש בשלב הבתים. מול ונצואלה הוא כבר הפגיש צמד. "אחרי השערים אני הרבה יותר רגוע. אני רק רוצה שנמשיך בדרך שלנו ושנזכה בקופה".

הרכב משוער: פביאן קאריני, אנדרס סקוטי, דייגו לוגאנו, דריו רודריגז, מקסימילאן פאריירה, חורחה פוסילה, דייגו פרז, פבלו גארסיה, כריסטיאן רודריגז, דייגו פורלאן, אלבארו רקובה (אסטויאנוף).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully