וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות ראשון לפילוסוף?

עוזי דן, הארץ, בשיתוף

10.7.2007 / 9:18

באנגליה מתקשים לפענח את תופעת גרנט, והצמידו לו את התואר שבכותרת. בינתיים, הישראלי דורש לשבת על הספסל של צ'לסי, בניגוד לרצונו של מוריניו

יממה אחרי מינויו הרשמי של אברהם גרנט למנהל הספורטיבי של צ'לסי עסקו עיתוני אנגליה בניתוח התפקיד של גרנט, שהמריא אמש (שני) עם הקבוצה למחנה אימונים בקליפורניה.

"האינדיפנדנט" טען כי תפקידו העיקרי של גרנט אמור להיות איש הקשר של רומן אברמוביץ' ולהטות את הכף לזכות "מחנה רומן", שכולל את פרנק ארנסן וכעת גם את גרנט, לבין המאמן ז'וזה מוריניו. העיתון טוען כי גרנט קיבל הוראה לשמור על פרופיל נמוך בחודשים הראשונים להעסקתו, אולם זה עשוי להשתנות.

לפי "הסאן", גרנט, על אף ההוראה, לא מתכוון כנראה לשמור על פרופיל נמוך והוא נערך למלחמה מול מאמן הכחולים, ז'וזה מוריניו. העיתון מפרסם שמאמנה לשעבר של נבחרת ישראל דורש לשבת על הספסל עם צוות האימון במהלך משחקי הקבוצה, אבל הפורטוגלי חושש למעמדו, ומאוד לא אוהב את הרעיון הזה.

גרנט, כהרגלו, לא מבין על מה המהומה. "ז'וזה בירך אותי על המינוי", הגיב גרנט, שכנראה לא חושש מעימות עם מוריניו. המאמן הישראלי אישר כי קיבל הצעה להצטרף לצוות האימון של מנצ'סטר סיטי, תחת שרביטו של סוון גוראן אריקסון.

נראה אך לא נשמע

"גרנט נראה באופן קבוע בפומפי, אבל כמעט לעולם לא נשמע" כותב הבוקר ג'רמי ווילסון מהגארדיאן. "הוא נמנע מראיונות מתוך מודעות לרינונים שנוכחותו תוביל למאבק כוחות עם המאמן הארי רדנאפ. כעת אותם רינונים עוקבים אחריו לצ'לסי".

ווילסון מסביר את המהלך של אברמוביץ' כחלק מניסיון עקבי לקצץ בסמכויותיו של מוריניו, מתוך אמונה שכוחו של המנג'ר בליגה האנגלית מוגזם. "נראה שישנן חילוקי דעות בין מוריניו ואברמוביץ' בנוגע לניהול מועדון כדורגל", מסביר ווילסון. "המינויים של פרנק ארנסן וגרנט מרמזים על העדפתו של הבוס לחלוקת סמכויות בעיקר בכל הקשור לגיוס שחקנים".

כמו בישראל, גם באנגליה הכריזמה של גרנט נודעה למרחוק, שם "עשה לעצמו במהירות שם של איש מקסים וחברותי, שאין לו כל עניין לחתור תחת המאמן". ואכן, אקס הפועל פ"ת, מכבי ת"א, הפועל חיפה ומכבי חיפה התחבר עם רדנאפ.

אולם גם היום מתקשים באנגליה לזהות מה בדיוק עשה גרנט בפומפי, אך זה לא מנע ממנו להופיע לאימונים באופן קבוע, לבוש באימונית, למרות שעוזר המנג'ר טוני אדאמס והמאמן ג'ו ג'ורדן היו אלה שניהלו את העניינים בפועל. "גרנט נראה לעיתים קרובות צופה מהצד ומשוחח עם רדנאפ", כותב ווילסון. "ובמשחקים הוא הביע את דעתו באוזני רדנאפ בענייני טקטיקה וחילופים, אולם השפעתו הייתה מוטלת בספק".

אז מה הוא כן עשה, אתם שואלים? קשר פורטסמות' שעבר לבולטון, דייויד תומפסון, מנסה להסביר. "בעיקר עניינים של תצפית, הוא היה צופה הרבה, ופה ושם נותן איזו הערה קטנה לשחקנים", אמר. "אני מניח שהוא הביע את דעתו למנג'ר מאחורי דלתיים סגורות. הוא מאוד פילוסופי, ויש לו הרבה אנאלוגיות - הוא אדם מאוד מעניין". עכשיו הצופה, הפילוסוף, האיש המעניין בעל ההערות הקטנות (שכנראה הביע את דעתו מאחורי דלתות סגורות) מצא מקום של כבוד באחד המועדונים הבכירים בעולם הכדורגל.

התגמשות של ווסטהאם בעסקת בניון

ווסטהאם הסכימה להתפשר ותהיה מוכנה לקבל שישה מיליון ליש"ט עבור יוסי בניון, במקום השמונה מיליון שדרשה עד עתה, אולם ליברפול עדיין מתעקשת לא לרשום על הצ'ק סכום הגבוה יותר מ-4.5 מיליון.

בינתיים הציעה ליברפול לאייאקס 6.75 מיליון ליש"ט על ההולנדי ראיין באבל, ממצטייני אליפות אירופה עד גיל 21, אייאקס דורשת 13.5 מיליון. באבל מסוגל לשחק כקיצוני משני צידי המגרש ובמרכז, הווה אומר גם בתפקיד הקלאסי של בניון. הוא אמנם עולה יותר, אך צעיר מאוד ונחשב לשחקן מבטיח יותר. למרות זאת גם אתמול עדיין הדגישו באנפילד כי "עוד התגמשות קטנה של ווסטהאם ויוסי יהיה באנפילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully