וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הקלעים של עיסקת ג'יימי ארנולד

9.7.2007 / 19:30

יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי טוען כי אין לו בעיה עקרונית לשחרר את השחקן להפועל ירושלים, אבל : "אם יתבעו אותנו, מי ישלם את הנזק?"

סאגת ג'יימי ארנולד מסרבת לגווע. הפורוורד, באמצעות עורך דינו יוסי גאייר וסוכנו אבי זילברמן, הגיש תביעה לבוררות נגד איגוד הכדורסל הישראלי ומכבי תל אביב. ארנולד הוציא צו מניעה נגד העברת טופס השחרור הבין-לאומי שלו לאיגוד הרוסי (מה שיהפוך אותו רשמית לשחקן דינמו האזורית), ובמקביל דורש שייקבע בורר שידון בעניין ויחייב את מכבי, שעדיין מחזיקה בכרטיס השחקן שלו, לשחררו דווקא להפועל ירושלים.

על עובדה אחת בסיפור הסבוך אין חולק, אולם גם היא מעלה תהיות: ארנולד חתם על חוזה בדינמו מוסקבה האזורית, נושא תאריך 31.5.07, יום גמר הפיינל פור הישראלי. על פי באי-כוחו של השחקן, פנה ארנולד כשבועיים לאחר מכן לדינמו וטען כי עקב סיבות בריאותיות הנוגעות לאשתו, לא יוכל לשחק ברוסיה בעונה הבאה. ארנולד שלח מכתב דומה גם לאיגוד הכדורסל הישראלי. באי-כוחו של ארנולד טוענים כי לאחר מכן חתם על חוזה נוסף, עם הפועל ירושלים, שנשלח לאישור איגוד הכדורסל ב-2 ביולי, יום שני בשבוע שעבר. לשם השלמת העברתו של ארנולד לדינמו, נדרש, כאמור, טופס השחרור הבין-לאומי שלו, שאמור לספק איגוד הכדורסל הישראלי לאיגוד הכדורסל הרוסי.

עוד טוענים באי-כוחו של ארנולד כי הקבוצה הרוסית פנתה לאיגוד הישראלי בבקשה לקבלת טופס השחרור המדובר רק ב-4 ביולי, יומיים לאחר שחתם כביכול בהפועל ירושלים. "איגוד הכדורסל, שלא יכול לבחור צד בסכסוך, העביר את הטיפול בעניין לידי היועץ המשפטי שלו. לאחר עיון במקרה החליט היועץ המשפטי להורות על העברתו של ארנולד לירושלים וחייב את מכבי תל אביב לשחרר את כרטיס השחקן של ארנולד עד היום, ה-9 ביולי", מספר מקורב לשחקן. בסביבתו של ארנולד טוענים כי מכבי סירבה לשחרר את ארנולד לירושלים והעבירה את הטיפול במקרה לידי המוסדות המשפטיים של פיב"א, הרשות המכריעה בסכסוכים מעין אלו. "במכבי מפחדים", אומרים מקורבים לארנולד, "הם לא רוצים לשחרר את השחקן לירושלים מסיבות שברורות לכולם, אבל גם שוכחים שירושלים עדיין מחזיקה בשחרור של טרנס מוריס".

"קודם שישחררו, אחרי זה שילכו לפיב"א"

מנגד, אנשי איגוד הכדורסל מציגים גרסה שונה בתכלית. לטענתם, היועץ המשפטי כלל לא החליט על העברתו של ארנולד לירושלים. יו"ר האיגוד, ירמי אולמרט, תיאר בשיחה עם וואלה! ספורט את השתלשלות העניינים: "ברביעי ביולי הגיעה אלינו פנייה מצד הקבוצה הרוסית, שביקשה לקבל את טופס השחרור הבין לאומי של ארנולד, אחרי שהציגה את החוזה עליו חתם. בשלב הזה לא ידענו על הסכם כזה או אחר שארנולד מחזיק בו עם קבוצה אחרת. למחרת פנינו למכבי, בנוהל הרגיל, וביקשנו את אישורה לשחרור השחקן. במכבי אמרו שאין שום מניעה לשחרר את ארנולד לדינמו, שכן הוא לא מחזיק איתם בחוזה.

"תוך כדי הפנייה שביצענו למכבי, הגיעה פנייה מרעייתו של השחקן", ממשיך אולמרט. "היא ביקשה למנוע את העברת טופס השחרור, מסיבות או גורמים אישיים שקשורים בה. לאחר מכן פנה אלינו סוכנו של השחקן ואמר שמעבר לבעיה של אשתו, ארנולד מחזיק בהסכם עם קבוצה ישראלית, אבל אמר שהוא לא רוצה לעשות בכך שימוש בשלב זה. גם הוא הצטרף לבקשה שלא להעביר את טופס השחרור הבין-לאומי לאיגוד הרוסי.

"באופן רגיל דינמו כבר הייתה צריכה לקבל את טופס השחרור, אבל מאחר וסברתי שיש למקרה 'רקע הומניטארי', כמו שאני קורא לזה, ולמרות שמכבי לא התנגדה לשחרר את השחקן לקבוצה הרוסית, ביקשתי להתייעץ עם היועץ המשפטי של האיגוד", מוסיף יו"ר האיגוד. "היועץ אמר שמאחר והרוסים פנו אלינו בבקשה לקבל את הטופס רק ב-4 ביולי, ובאותה תקופה ארנולד החזיק בשני חוזים עם שתי קבוצות, חוזה עם דינמו מחודש מאי וחוזה עם ירושלים שנחתם ב-2 ביולי, הוא סבר שאיגוד הכדורסל אינו יכול לקחת צד בעניין ועליו להעביר את הנושא להכרעת פיב"א. האיגוד לא יתנגד להעברתו של ארנולד לירושלים, אם מכבי ת"א תסכים לשחרר אותו".

על כך אומר עורך דינו של ארנולד, עו"ד גאייר, כי "לשם ביצוע פעולה של העברת שחקן מקבוצה א' לקבוצה ב' דרושים שלושה אישורים: אישור האיגוד, אישור הקבוצה הקולטת ואישור הקבוצה הקודמת. במקרה הזה מכבי לא פקטור מאחר וגם היא טוענת שאין לה כל התנגדות להעברה. אין לה סיבות להתנגד. הפועל ירושלים, הקבוצה הקולטת, הביעה את הסכמתה, ואיגוד הכדורסל צריך גם הוא להביע את הסכמתו ולהשלים את ההעברה. אם דינמו תמצא לנכון ללכת לפיב"א ולתבוע את השחקן או את הפועל ירושלים, זו זכותה. מה שלא צריך לקרות שזה שהאיגוד הישראלי ייזום פנייה לפיב"א. כי אם כן, משהו פה לקוי. קודם כל ארנולד צריך לעבור לירושלים, ואם אחר כך דינמו תפנה לפיב"א, אז פיב"א תחליט מה שתחליט. כרגע, האיגוד חייב להשלים את ההעברה".

"למכבי אין אינטרס להכריע במקרה, לא לפה ולא לשם", מסכם יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי. "התבקשנו בהתחלה לשחרר את השחקן לדינמו האזורית וכמובן שלא הבענו התנגדות. באותו זמן בכלל לא ידענו על הסכם שיש לארנולד עם ירושלים. הכי קל להאשים אנשים אחרים, אבל מאחר ואנחנו לא צד בוויכוח מי שצריכה להכריע במחלוקות שכאלה זו פיב"א. אנחנו לא נשחרר את השחקן לאף קבוצה, אם נשחרר אותו לירושלים, תבוא דינמו ותתבע אותנו. מי ישלם את הנזק?"

נשיאות בית הדין העליון של איגוד הכדורסל מינתה את עו"ד חיים אלחדיף להיות הבורר בפנייתו של הכדורסלן ג'יימי ארנולד למוסד הבוררות. מועד הדיונים ייקבע בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully