וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני עדיין לא ברמה של סמפראס"

8.7.2007 / 20:00

רוג'ר פדרר זכה בפעם החמישית ברציפות בווימבלדון אחרי ניצחון מדהים על רפאל נדאל, השווה את השיא של ביורן בורג ופרץ בבכי. ובכל זאת, מהשיא של פיסטול פיט הוא עדיין רחוק

יש הרגלים שקשה לשנות. רוג'ר פדרר זכה היום (ראשון) בפעם החמישית ברציפות בטורניר ווימבלדון, אחרי שגבר בגמר דרמטי על יריבו המושבע רפאל נדאל 6:7, 6:4, 6:7, 6:2, 2:6. שני הטניסאים הבכירים בעולם הציגו משחק איכותי ומשובח, שנמשך כארבע שעות, בעוד פרק מפואר ביריבות שהופכת לקלאסיקה. אחרי שבחודש שעבר ניצח נדאל על המשטח המועדף עליו ברולאן גארוס, הפעם פדרר היה זה שהמשיך את הדומיננטיות שלו על המשטח המועדף עליו, הדשא. אנחנו, בכל אופן, כבר מחכים לפרק הבא בין השניים.

הפעם זה לא היה קל. השוויצרי, שלא נאלץ להזיע במיוחד בשבוע האחרון בדרכו לגמר, פגש יריב עיקש ונחוש, שמשתפר משנה לשנה על המשטח הירוק. פדרר נראה עצבני ולחוץ במשך דקות ארוכות, ולדקות ארוכות היו אלה רק מכות ההגשה שהשאירו אותו במשחק. במערכה החמישית לנדאל אף היו ארבע נקודות שבירה, אבל הספרדי לא ידע לנצל אותן. אולי הייתה זו התשישות, אולי חשש פסיכולוגי מהעליונות של יריבו, אבל רפא יכול רק להצטער על איבוד ההזדמנות. פדרר, לעומת זאת, הראה שוב מאיזה חומר הוא עשוי, התעלה על עצמו ברגעים הנכונים, וגרף את תואר הגראנד סלאם ה-11 שלו.

דבר אחד בטוח, היה זה משחק שהחזיר את הכבוד של הטורניר המפואר הזה, שקצת איבד מיוקרתו בשבוע האחרון. הגשם שכפה את ההפסקות החוזרות והנשנות, סדר המשחקים שנפגם, הטרוניות של הטניסאים והפציעות של חלקם גרמו לביקורות על מארגני הטורניר. היום היו אלה פדרר ונדאל שנתנו קרב קלאסי, שהחזיר לדשא הלונדוני את הזוהר שהוא מעט איבד.

מהלך המשחק

משחקון ראשון מוצלח וחבטת העברה מדהימה של פדרר במשחקון השני, הקנו לשוויצרי שבירה כבר בפתיחה, בדרך ליתרון 0:3. שני השחקנים מיעטו לעלות לרשת וניהלו את משחקם מהקו האחורי, תוך שהם נעזרים בחבטות העברה מרשימות כדי לצבור נקודות. סרבים מדויקים של פדרר לא עזרו לו במשחקון החמישי, ונדאל שבר בדרך ל-3:3. בשלב זה שמרו השניים על ההגשה עד לשובר השוויון, בו פדרר טיפס במהירות ליתרון 1:4. נדאל הוכיח אופי וחזר ל-6:6. שבירה נוספת של פדרר העניקה לו ניצחון 7:9 בשובר השוויון ו-0:1 במערכה הראשונה.

נדאל שמר על ההגשה בתחילת המערכה השנייה, הפגין משחק מלא עוצמה ואף עלה לרשת, אבל פדרר, על אף משחק מפוזר משהו, שמר על השוויון בהגשות. במשחקון השישי נדאל השיג שתי נקודות שבירה, אבל סרבים אדירים של השוויצרי קבעו שוויון 3:3. פדרר הציג משחק מרובה טעויות ונדאל ניצל זאת כדי להשיג שבירה במשחקון העשירי וניצחון במערכה השנייה, 4:6 ו-1:1 במערכות.

פדרר האט מעט את אופן משחקו בתחילת המערכה השלישית, ניסה להחזיר לעצמו את הריכוז, וגם לגרוע מזה של יריבו. השוויצרי המשיך עם משחק הגשה מצוין בדרך ל-2:2. ככל שמתפתח המשחק נדאל צבר יותר ויותר ביטחון, כשרק הסרבים של פדרר מצליחים להשאיר אותו במשחק. ושוב, השניים הגיעו לשובר שוויון. שם גייס השוויצרי את כל הניסיון שלו, המשיך להגיש חזק ומדויק, ושתי חבטות לא מחויבות של נדאל עלו לו ביוקר. 3:7 לפדרר, 1:2 במערכות.

המערכה הרביעית נפתחה מצוין מבחינת נדאל, עם שבירה מהירה ועלייה ליתרון. פדרר שוב נראה עצבני, התווכח עם השופט גם אחרי שעין הנץ הוכיחה שהוא טועה, ולפתע נדאל מוליך 0:4, עם שתי שבירות קלילות, והמומנטום נמצא ברקטה של הספרדי. אחרי המשחקון החמישי ביקש נדאל טיפול רפואי ונחבש בברכו, אבל זה לא מנע ממנו לחבוט בחוזקה ולנצח את המערכה, 2:6. הולכים למערכה מכרעת!

במשחקון השלישי של המערכה החמישית לנדאל היו שתי נקודות שבירה (תרתי משמע), אבל רצף של טעויות לא מחויבות מצד הספרדי איפשרו לפדרר לנשום לרווחה ולעלות ליתרון 1:2. גם במשחקון החמישי פדרר נקלע לצרות, אבל שוב נדאל לא ניצל את שתי נקודות השבירה. פדרר, לעומת זאת, ידע להתעלות ברגע הנכון, דחף קדימה ברגעים הנכונים, ושבר את יריבו. נדאל עוד הציל נקודת משחק אחת, אבל בסיום היה זה פדרר שנשכב על הדשא ופרץ בבכי. הריעו לאלוף.

"רפא היה ראוי לניצחון לא פחות ממני"

פדרר יודע עד כמה גדול ההישג שלו, ובסיום הוא נראה נרגש. "כל אחת מהזכיות שלי הייתה מיוחדת", אמר האלוף, "ולשחק נגד ג'נטלמן כמו רפאל גם נושא בחובו משמעות, ועוד עם ביורן בקהל".

"הוא שחקן נפלא שישחק עוד הרבה זמן", החמיא פדרר ליריבו, "אני שמח לנצח פה עכשיו, כשאני עוד יכול, לפני שהוא לא ייתן לאף אחד לנצח פה. זה היה משחק צמוד מאוד, וכפי שאמרתי לו, הוא היה ראוי לא פחות ממני לתואר".

"תודה שבאת, ביורן", פנה פדרר לשבדי האגדי, "זה כבוד עבורי. תמיד יש לחץ במגרש המרכזי בווימבלדון, מהמשחק הראשון ועד האחרון. אני שמח שעברתי את הכל ויצאתי עם הגביע".

רפאל נדאל יודע שהו פספס הזדמנות גדולה, אבל המשיך לשבח את פדרר. "ברכות לרוז'ה, שהיה מדהים, והייתה לו עונה מדהימה. חמישה תארים ברציפות זה פנטסטי", אמר נדאל, "הפסדתי היום, אבל היו לי שבועיים מצוינים, ואני רוצה להודות לכולם. היה קשה עם הגשם, אבל זה היה מבחן טוב מאוד עבורי להגיע לגמר דרך משחקים קשים, ואני מקווה לחזור לכאן בשנה הבאה".

פדרר או סמפראס?

אחרי שהשיג את תואר הגראנד סלאם ה-11 בקריירה שלו, פדרר הולך על השיא של פיט הגדול סמפראס, שמוליך את רשימת כל הזמנים עם 14 תארי גראנד סלאם.

"הייתי שמח להשוות את השיא שלו", אמר השוויצרי, "סמפראס היה אולי אחד הגדולים בדור שלנו. הייתי צריך לנצח חמש פעמים בווימבלדון, שלוש באוסטרליה ושלוש בארה"ב רק כדי להתקרב אליו. זה רק מראה לכם איזה גדול הוא היה".

פדרר רק בן 25, כך שהוא מאמין שיש לו עוד כמה שנים כדי להשיג את התואר היחיד שחסר לו - הרולאן גארוס. "האמת, עדיין לא זכיתי בפאריס, אבל גם לא בגביע דייויס וגם לא באולימפיאדה", אמר פדרר, "אבל גם לא אנצח את הכל, זה בסדר".

ובכל זאת, פדרר יודע שסמפראס זכה שבע פעמים בווימבלדון (1995-1993 ו-2000-1997), בעוד הוא הניף את הגביע "רק" חמש פעמים. "רק להיות ברמה של פיט סמפראס, הגיבור שלי, זה מאוד יפה, אבל אני עדיין לא ברמה שלו", סיכם פדרר.

פדרר, אגב, גם יצא נגד שיטת עין הנץ. במהלך המשחק נראה פדרר עצבני, מלמל "זה הורג אותי" ואף התווכח עם השופט בצורה לא אופיינית. "אני לא יודע מה להגיד על המכונה הזאת", אמר פדרר, "אני ראיתי בבירור שהכדור היה בחוץ, אבל המחשב אמר שהוא היה בפנים. הייתי המום".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully