וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום צרפת בווימבלדון

6.7.2007 / 22:00

מריון ברטולי הדהימה את ז'סטין הנין בחצי הגמר ותתמודד מול ונוס על התואר. גאסקה הדיח את רודיק ועלה לחצי עם פדרר, נדאל ודיוקוביץ'

רפאל נדאל בדרך הנכונה. הטניסאי הספרדי, המדורג שני בעולם, עלה היום (שישי) לחצי גמר טורניר ווימבלדון אחרי שניצח בקלילות מפתיעה 6:7, 4:6, 2:6 את הצ'כי תומאס ברדיץ', וכרגע נראה שלפדרר יש ממה לדאוג - נדאל פשוט נראה טוב על הדשא.

במהלך המשחק חבט הספרדי שישה אייסים ו- 39 ווינרים, אבל בעיקר נראה דומיננטי ונחוש, ובטח שלא חסר אונים על המשטח הכי פחות חביב עליו. בניגוד לשנים קודמות, הפעם ראפא גם לא נהנה מהגרלה קלה במיוחד, אבל בזכות יכולת מצוינת הוא גרם גם לטניסאי מצוין כמו ברדיץ' להיראות כבד וחלש.

נדאל יפגוש בחצי הגמר את נובאק דיוקוביץ' הסרבי (4 בטורניר), שצבר עד עכשיו 10 שוברי שיוויון בטורניר הנוכחי, יותר מכל אחד אחר. דיוקוביץ' ניצח במותחן הגדול של היום את מרכוס בגדאטיס הקפריסאי (10 בטורניר) 6:7, 6:7, 7:6, 6:4, 5:7. בגדאטיס כבר הוביל 4:5 במערכה החמישית והמכרעת, אלא שהשבירה הראשונה במערכה הגיעה דווקא מכיוונו של הסרבי, שעלה ל-5:6 והגיש במשחקון ה-12 כדי לנצח אותו.

מי שניצח את נדאל בגמר ווימבלדון בשנה שעברה והולך על תואר חמישי הוא רוג'ר פדרר. השוויצרי אמנם הפסיד מערכה ראשונה בטורניר, אבל ניצח את חואן קרלוס פררו הספרדי (20 בטורניר) 6:7, 6:3, 1:6, 3:6.

מי שהשלןים את תמונת חצי הגמר ויתמודד שם נגד פדרר הוא רישאר גאסקה הצרפתי, שהפתיע את פינאליסט הטורניר פעמיים בעבר אנדי רודיק, וניצח 6:4, 6:4, 6:7, 6:7, 6:8 באחד המשחקים היותר טובים שנראו בטורניר. בהתחלה עוד נראה היה שרודיק ימשיך לחצי הגמר ויגיע לשם כטניסאי היחיד שלא הפסיד מערכה בטורניר. אחרי שנשבר פעמיים, גאסקה הוביל את רודיק לשני שוברי שיוויון במערכות השלישית והרביעית וניצח בהם בצורה משכנעת. במערכה החמישית והמכרעת כבר לא היה שובר שיוויון, אבל הצרפתי היה הראשון להשיג שבירה בדרך לניצחון 6:8 והעפלה ראשונה בקריירה לחצי גמר טורניר גראנד סלאם.

הראל לוי ובן זוגו האמריקאי ראג'יב ראם, הפסידו לצמד הצרפתי, קלמנט ולודרה, 6:3, 6:2, 6:2, במסגרת רבע הגמר של תחרות הזוגות. הזוג האמריקאי- ישראלי סבל במהלך המשחק מעשר טעויות בלתי מחוייבות וחבט בסך הכל 18 ווינרים אל מול 45 של הזוג הצרפתי.

גם אנדי רם סיים את דרכו בטורניר ווימבלדון הערב, ולמעשה הותיר אותו נטול ישראלים. רם ובת זוגו הצרפתיה נטלי דשי, אלופי הרולאן גארוס בזוגות מעורבים, הפסידו בסיבוב השלישי למרסין מטקובסקי מפולין ולקארה בלאק מזימבבוואה (9 בטורניר) בתוצאה 6:3, 6:4.

הנין לא תזכה בווימבלדון גם הפעם

ונוס וויליאמס הפכה הערב לטניסאית הראשונה שהבטיחה את מקומה בגמר ווימבלדון 2007, אחרי שגברה בקלות יחסית על פינאליסטית הרולאן גארוס, אנה איבנוביץ' הסרבית, 2:6, 4:6.

וויליאמס פתחה את המשחק מצויין ועלתה ליתרון 0:4 במערכה הראשונה, כאשר איבנוביץ' נראתה לגמרי מחוץ למשחק. הסרבית חזרה לעצמה במערכה השניה והובילה 2:3, אבל טעויות בלתי מחויבות מביכות ואחוזי הצלחה גרועים בחבטות ההגשה הראשונות, סללו ליריבתה האמריקאית את הדרך הבטוחה למשחק הגמר. עבור ונוס וויליאמס, שזכתה בטורניר שלוש פעמים בעבר, זה יהיה הגמר השישי בקריירה בווימבלדון.

את ההפתעה הגדולה של הטורניר עד עכשיו סיפקה ללא ספק מריון ברטולי הצרפתיה (18 בטורניר), שהדיחה את שחר פאר בסיבוב השלישי. ברטולי פגשה בחצי הגמר את המדורגת 1 בעולם, ז'סטין הנין, שזכתה בכל גראנד סלאם אפשרי חוץ מווימבלדון, וניצחה 6:1, 5:7, 1:6. הבלגית נראתה מצוין במערכה הראשונה ועם ניצחון קליל של 1:6 היא הייתה בדרך הנכונה לגמר. ברטולי חזרה לעצמה במערכה השניה עם שבירה מוקדמת ועלתה ל-1:3, אלא שהנין שברה בחזרה ועלתה ל-3:4. הצרפתיה לא התייאשה וניצחה 5:7 כדי להשוות ל-1:1. המערכה השלישית והמכרעת הייתה לגמרי חד צדדית, כאשר ברטולי הפגינה משחק נהדר מהבייסליין, ענתה לכל כדור של הנין ושפוט הרהיבה את הקהל המקומי בחבטות שגם להנין היה קשה מאוד להבין אותן. אחרי שתי שבירות לרעתה, הנין פשוט לא הייתה במשחק והפסידה 6:1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully