וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים לבג"צ: אין דין קאר כדין קולאוטי ותמוז

שגיא ניר

5.7.2007 / 16:31

המדינה השיבה לבית המשפט על עתירתו של הכדורסלן, שביקש לקבל אזרחות ישראלית כמו הכדורגלנים. בג"צ יכריע בימים הקרובים

משרד הפנים השיב היום (חמישי) לבג"צ על צו העתירה שהגיש הכדורסלן קורי קאר, המבקש קיצור תהליך איזרוחו בישראל. בג"צ יכריע בענין בימים הקרובים.

קאר הגיש באמצעות עו"ד דוד מנע צו מניעה, הדורש לקבל יחס דומה לזה של הכדורגלנים רוברטו קולאוטי וטוטו תמוז, ולאפשר לו לקבל אזרחות לאלתר או לקצר את הליך האיזרוח המדורג שלו. משרד הפנים טען כי מעמדו של קאר אינו כשל קולאוטי ותמוז, וכי העתירה צריכה להידחות "וזאת מאחר שהחלטה היא סבירה ואין כל עליה להתערבות של בית המשפט בה".

משרד הפנים כתב כי החלטתו נובעת מהעובדה כי קאר שיחק בעונה האחרונה באיטליה, וקבע כי עניינו של קאר שונה מזה של קולאוטי ותמוז, שכן הם שחקני נבחרת ישראל ו'האינטרס שבהצלחת נבחרת ישראל בהקשר זה הינו בבחינת עניינה המיוחד של המדינה המצדיקה את קיצור התקופה כאמור'".

יש לציין, עם זאת, כי משרד הפנים מתעלם מהעובדה כי אילו היה קאר אזרח ישראלי, סיכוי סביר שגם הוא היה לוקח חלק בנבחרת ישראל, מה שהופך את הטיעון הזה ללא רלוונטי. עו"ד מנע ביקש מבית המשפט לענות בתשובה לדברי משרד הפנים, כשבתכנית צירוף מכתב ממאמן נבחרת ישראל צביקה שרף, התומך באיזרוחו של השחקן.

קאר, בן 31, הנשוי לישראלית, הגיע לארץ בעונת 00/01 בה שיחק במכבי רעננה. מאוחר יותר שיחק גם בגליל עליון, רמת השרון, גבעת שמואל, אליצור אשקלון ולפני שנתיים בעירוני נהריה. מתן אזרחות יאפשר לו בין השאר לשחק בארץ מבלי להחשב כשחקן זר, אך כשמדובר באדם המתגורר בישראל, מטרת הבקשה היא הרבה יותר מספורטיבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully