וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירנבוים צפוי להחליף את שרף

שגיא ניר

4.7.2007 / 16:22

עתיד להחליף את מאמן הנבחרת בתום הקדנציה. שרף לקראת אימון הנבחרת, שנדחה ליום א': "מצפה שבורשטיין ואליהו יופיעו". בורשטיין יגיע, אך לא יתאמן

ברני ארדוב

צילם וערך: דרור פיקלני

אפי במקום צביקה

אפי בירנבוים צפוי להיות המאמן הבא של נבחרת ישראל, במקום צביקה שרף. שרף, שהחל לאמן את הנבחרת ב-2005, ימלא את הקדנציה שלו עד לאחר טורניר ההזדמנות האחרונה, ובמידה שהנבחרת תעפיל לאליפות אירופה, ידריך אותה גם שם ואז יפנה את מקומו.

גורמים באיגוד הכדורסל מסרו כי: "אנו מרגישים ששרף מחויב למכבי ת"א. אפי היה מועמד לאמן בנבחרת כבר לפני שלוש שנים, ויש לנו מחויבות מוסרית כלפיו". בירנבוים, המאמן הותיק בליגת העל, כבר שימש בעבר שנים לא מעטות כעוזר מאמן הנבחרת, אך טרם זכה להוביל אותה בעצמו.

"מי ישמור על הכדורסל הישראלי?"

איגוד הכדורסל ערך היום (רביעי) ישיבה שהוגדרה כ"כינוס חירום" בשל מה שהוגדר כ"השתמטות שחקנים מהמשימה הלאומית של נבחרת ישראל", אך בסופה לא התקבלו החלטות יוצאות דופן. מאמן הנבחרת צביקה שרף החליט לפתוח את האימונים, שתוכננו להיפתח היום, ביום ראשון, כשייתכנו שינויים בסגל השחקנים שזומן.

במסיבת עיתונאים שערך איגוד הכדורסל בתום הישיבה, הודיע יו"ר האיגוד ירמי אולמרט כי שחקנים שיוזמנו ללבוש את המדים הלאומיים אך לא יופיעו יוענשו בצורה כספית או יורחקו ממשחקי ליגה. עם זאת, אנשי הנבחרת והאיגוד נמנעו מהתייחסות לשחקנים מסויימים, ואף אין בכוונתם להעניש שחקנים שלא זומנו לסגל 18 השחקנים של שרף, או לאלו מהסגל הנוכחי שסביב הופעתם אירע הפיצוץ הגדול, שהוביל למהלך הדרמטי של ביטול אימון הפתיחה - טל בורשטיין וליאור אליהו.

אולמרט אמר כי "המסר של הכינוס שלנו הוא להשפיע על השחקנים בצורה של השפעה והרתעה. מי שלא יתייצב לאימונים יופיע לועדת משמעת. גם מי שלא משחק בישראל עוד יועמד לדין - כי השחקנים תמיד חוזרים בסוף הביתה".

מאמן הנבחרת צביקה שרף היה נרגש, והדגיש שוב ושוב את הזכות הגדולה לשרת בנבחרת ישראל: "תמיד שמרתי על כבוד השחקנים. טטאתי מתחת לשטיח ולא הדלפתי, אבל הגיעו מים עד נפש. בשלושת החודשים האחרונים היו הדלפות ושמועות על יותר מדי שחקנים שלא רוצים להופיע לקמפיין הזה. אני יודע איזו שנה עברה על כולם - אני לא תלוש מהמציאות ולא נחתתי מהירח. אמנם התאריכים לא הכי נוחים, אבל איתם צריך להתמודד. הופעה בנבחרת היא עניין של כבוד ומחויבות".

"יצחקו על הפטריוטיות שלי, אבל לשחק בנבחרת זה כבוד. כולנו היינו שותפים לירידה לטורניר ההזדמנות האחרונה, וכולם צריכים להשתתף במאמץ לעלות לאליפות אירופה. פציעות שאיתם שחקנים משחקים בקבוצות, פתאום בנבחרת זה קשה. התחיל הלך רוח לפיו לא צריך את הנבחרת, כי יש דברים יותר חשובים כמו חופש, חוזה בחו"ל או NBA - מי ישמור על הכדורסל הישראלי?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מלחמה במשתמטים

באיגוד הזהירו מפני ענישת שחקנים שלא יופיעו לאימונים, אך בעצם דחייתם את פתיחת האימונים ליום ראשון איפשרו את הגעתם של ליאור אליהו, שנמצא ביוסטון, וטל בורשטיין. "אני מצפה מהם להגיע לאימון", אמר שרף, שהוסיף: "אנחנו נראה אם צריך לעשות שינוי בסגל, ונזמין את השחקנים ליום ראשון - בדיוק חודש לפני המשחק הראשון מול דנמרק". בימים האחרונים הבהירו בסביבתו של בורשטיין כי גם אם יגיע לאימון הנבחרת, אין בכוונתו לקחת בו חלק בכל מקרה.

שרף היה נחוש להוכיח כי מדובר באיום רציני על ה"משתמטים" העתידיים, וסיפר: "העמדתי בעבר לדין את האווי לאסוף ולו סילבר שלא רצו לבוא לנבחרת, וגם את עדי גורדון שלא רצה לבוא בגללי. אני מתנהג לשחקנים כמו לבנים שלי, אבל מרוב יועצים וספינים הם שכחו את היסודות".

כשנשאל לגבי אי זימונו של דיוויד בלותנטאל לנבחרת, למרות שמדובר במתאזרח הטוב מכולם, אמר שרף: "עברתי כבר את כל סיפורי המתאזרחים בכדורסל הישראלי, ואי אפשר לזמן איש בלי רגשות או חיבור למדינה. גם ארנולד רצה לפני שנה לשחק בנבחרת, והפעם היה צריך לשלוח את השב"כ לצוד אותו כדי להביא אותו אלינו. להתעסק בבלותנטאל זה וירטואלי - אני לא חושב שצריך לזמן אותו לנבחרת - זו החלטה מקצועית".

המאמן הלאומי הטיח ביקורת בחוסר ההענות של מאמנים ישראלים לקחת את תפקיד עוזר המאמן בנבחרת, שאויש לבסוף על ידי רוני בוסאני. "היתה ירידה גם בערך הצוות המקצועי של הנבחרת- אני אימנתי גם בקאדטים, ועברתי את כל נבחרות ישראל. על נבחרת ישראל אי אפשר להתווכח - יש נבחרת אחת, וצריך לעשות כל מאמץ שבעולם כדי להופיע אליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully