וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרס”ר נגד המשתמטים

איגוד הכדורסל ביטל את פתיחת אימוני הנבחרת בשל ”נטישת שחקנים מובילים וניסיונות השתמטות מהנבחרת”. מחר דיון חירום באיגוד

פתיחת אימוני נבחרת ישראל לקראת טורניר ההזדמנות האחרונה לאליפות אירופה, שתוכננה למחר (רביעי), נדחתה למועד בלתי ידוע – כך נקבע על ידי יו"ר איגוד הכדורסל, בתאום עם יו"ר הוועדה המקצועית והצוות המקצועי של נבחרת ישראל בראשות המאמן צביקה שרף.

בהודעה ששלח איגוד הכדורסל נכתב, כי "ההחלטה התקבלה בעקבות נטישת שחקנים מובילים וניסיונות השתמטות מהופעה בנבחרת הלאומית, אשר אמורה להשתתף במשחקי ההזדמנות האחרונה של אליפות אירופה בקיץ הקרוב".

"למרות שהצוות המקצועי הלך לקראת השחקנים אשר ביקשו הקלות באימונים בשל העומס שהיה עליהם במהלך העונה, ולמרות שנעשו כל ההתאמות, עדיין נוצר מצב שבו שחקנים מרכזיים נוטשים את הספינה, מה שלא מעמיד לרשות הכדורסל הישראלי את הכלים הטובים ביותר על מנת לעמוד במשימה שהיא עלייה לגמר אליפות אירופה".

יו"ר האיגוד, ירמי אולמרט, זימן למחר דיון דחוף של הנהלת האיגוד, על מנת לקבל מה שהוגדר כ"החלטות דרסטיות" לגבי אופן ההתמודדות עם "תופעת הבריחה מהשתתפות במשימה הלאומית".

הרקע להודעה הדרמטית הוא בקשות של מספר שחקנים מרכזיים בנבחרת להשתחרר מהסגל שאמור היה להתכנס לראשונה מחר. הקפטן טל בורשטיין, שנותח בקרסולו בקיץ שעבר, הגיש חוות דעת רפואית שקבעה כי עליו לנוח. ליאור אליהו, הנבחן ביוסטון, מתכוון להישאר שם לטובת ליגת הקיץ. שרון ששון שוחר עוד בשבוע שעבר בשל תלונה על כאבי גב, המתאזרח ג'יימי ארנולד לא ענה לטלפונים של מנהל הנבחרת במשך שלושה שבועות עד שנופה מהסגל.

יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון, הגיב לעניין: "דיברתי עם כל השחקנים הבכירים ואף אחד מהם לא ביקש להשתחרר, גם לא טל בורשטיין. כל העונה נלחמנו על מנת ששחקנים יקבלו במה בליגה, והכל במטרה לסייע לנבחרת במשימותיה. לכן נהיה חד משמעיים אם תהיה השתמטות שלא על רקע ענייני או רפואי, ונמליץ לפעולות מרחיקות לכת כמו לא להחשיב שחקן כזה כישראלי בליגה. המטרה של צביקה היא מטרת הארגון, מה שהוא דורש מבלותנטאל הוא דורש מכל שחקן בנבחרת. אין לי בעיה עם אופן הפעולה שלו".

"נבחרת ישראל עומדת בפני משימה מאוד קשה וחשובה, וליותר מדי שחקנים יש יותר מדי בעיות", אמר הערב (שלישי) שרף לערוץ הספורט. "לכל אחד מהשחקנים הבעיה נראית חשובה, הנבחרת לא. יש גם כמה שחקנים שלא הוזמנו על סמך כל מיני תירוצים".

"אני לא רוצה להעביר ביקורת על שחקנים, אבל חלק מאלה שפצועים לא באמת פצועים", המשיך המאמן הלאומי. "יש כאלה שבאים לנבחרת בכל מצב, והם משלמים את המחיר בגלל שחקנים אחרים".

"זו גישה לא בריאה, ויש נבחרת ויש כדורסל ישראלי, ומי שזה חשוב לו צריך לשנות את כיוון החשיבה. הגיעו מים עד נפש, וצריך לעשות לזה סוף. רוב השחקנים האלה קיבלו שירות צבאי נוח, והם צריכים להחזיר תמורה. וכמו שנוביצקי מגיע לגרמניה, פארקר לצרפת וגאסול לספרד, צריך להגיע גם לנבחרת ישראל".

ליאור אליהו לא אהב את הרמיזות שלא איכפת לו. "קודם כל שלא יחשבו שהנבחרת לא חשובה לי, אבל גם להיות פה ולנסות להתקבל ל-NBA זה גם סוג של משימה בשביל המדינה", אמר הפורוורד, ששוהה באימוני היוסטון רוקטס. "אם אצליח אז אהיה הנציג הראשון שלנו בליגה. אני לא נח ולא עושה בטן-גב, אלא עובד פה כל יום בצורה אינטנסיבית".

בורשטיין על עקבים

טל בורשטיין, כאמור, הוא אחד משחקני המריבה. סלע המחלוקת בין הצוות הרפואי המלווה את בורשטיין לבין הצוות הרפואי של נבחרת ישראל נוגע למצב העקבים של השחקן – בורשטיין סבל לאורך העונה החולפת מדלקות חריפות בשני העקבים, שנגרמו כתוצאה מהלחץ הגדול והאינטנסיביות בהם היו נתונים לאורך תהליך השיקום הארוך לאיחוי גיד אכילס, אותו קרע במשחק האחרון של עונת 2006.

בשלב מסוים בעונה החולפת הדלקת בעקביו של בורשטיין החמירה עד כדי שהתקשה לדרוך על הרגליים. לבורשטיין הוצע לעבור ניתוח שיפחית מהלחץ במקום, אולם מאחר והתערבות כירורגית נוספת באזור הרגיש עשויה הייתה לגרום לסיבוכים משמעותיים, החליט בורשטיין, בעצת רופאיו הפרטיים ואנשי מכבי תל אביב, שלא לבצע את הניתוח, ולהרבות במנוחה. בורשטיין הצליח לסיים את העונה ולאחריה נועד עם הרופא שביצע בו את הניתוח לאיחוי גיד אכילס, שהורה לו לנוח במשך מספר שבועות ואף אסר עליו לנעול נעלי ספורט, שמגבירות את הלחץ סביב העקבים. את אימוני הכושר שערך מאז סיום העונה, ביצע בורשטיין כשלרגליו סנדלים בלבד.

לאחרונה שב בורשטיין לבדיקה אצל רופאו הפרטי ואכן ניכר שחל בשני עקביו שיפור משמעותי, אך הדלקת לא חלפה לגמרי. בורשטיין צווה להמשיך ולהימנע מנעילת נעלי ספורט. רופאו של בורשטיין ערך שיחה עם רופא הנבחרת, ד"ר וייס, בה שטח את מסקנותיו. ד"ר וייס זימן את בורשטיין לבדיקה נוספת, ולאחר שגילה רופא הנבחרת כי העקבים במצב סביר (הודות למנוחה להן זכו בשבועות האחרונים), קבע כי אין כל מניעה שבורשטיין יצטרף לאימוני הנבחרת. רופאיו של בורשטיין זעמו בעקבות הקביעה, שכן הם סבורים כי באם תחמיר הדלקת מחדש, היא עשויה לגרום לנזק בלתי הפיך. נראה כי בורשטיין יישמע לעצת רופאיו הפרטיים ולא ישחק הקיץ במדי הנבחרת.

בורשטיין עצמו מסר לוואלה! ספורט כי "בשלב זה, ולאור ההתפתחויות האחרונות, אני לא מעוניין להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully