וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפך טוד ל-ט'?

אביב לביא

3.7.2007 / 8:18

פרשת וורניק והסרט הערוך חיסלה את הרושם שזאב קורן ראוי לתפקיד יו"ר איגוד השופטים. שוב האיש הלא נכון הולך הביתה

חבל. אחרי עונה שבה השתרר שקט מבורך מכיוון השופטים, מהומות ירון זריף התאיידו ורמת השיפוט היתה בסך הכל סבירה ולעתים גם יותר מזה, באה פרשה אחת עם ריח רע ומחסלת את הרושם שזאב קורן הוא האיש הנכון במקום הנכון ושאיגוד השופטים מופקד בידיים טובות.

איך שלא תסתכלו על הסיפור הזה, הוא נראה לא טוב: קורן טוען בתוקף שלסמי בכר לא היתה יד ורגל בעריכת הסרט ובכתיבת הטקסט שהופך את השריקה שלו נגד טפירו לגאונות צרופה. אם כך, קורן חייב לציבור הסבר מי כתב את נאום הסניגוריה הזה, ובעיקר הוא צריך להסביר איך מתיישבת הקביעה החד משמעית שמדובר בשריקה מופתית עם הדברים המהוססים, המנוסחים בזהירות רבה ומבטאים התלבטות עמוקה, שפרסמה הוועדה המקצועית של האיגוד בראשות דוד דגן יומיים-שלושה לאחר גמר הפלייאוף.

דגן הוא הסמכות המקצועית העליונה באיגוד השופטים. אם הוא חתם על ההסבר הטרי באתר של האיגוד, מדובר בפניית הפרסה הכי חדה שהיתה כאן מאז עסקת הטיעון של מני מזוז. ואם לא הוא כתב, אז מי כן?

מלכתחילה, הבחירה לחנוך את אתר איגוד השופטים עם רגע של מחלוקת שבו עושים הכל כדי לטאטא את המחלוקת מתחת לשטיח, מעידה על תפישה מעוותת של מושג השקיפות. עם קצת יותר אומץ ויושרה, אפשר היה להקרין את קטע הווידיאו, להציג שתי דעות מנוגדות של אנשי מקצוע, ואולי אפילו לתת לסמי בכר להגן בקולו על השריקה. אבל כדי להכיל מחלוקות צריך כנראה קצת יותר בגרות וביטחון עצמי ממה שיש לשופטים שלנו.

עכשיו מתברר שאפילו את המחלוקת עם טוד וורניק זאב קורן לא יכול להכיל. אם למתוח ביקורת, חריפה ככל שתהיה, זו פלגנות וחתרנות, מעניין מהם חילוקי דעות לגיטימיים בעיני קורן. כמו שקורה לעתים קרובות מדי במקרים כאלה, האיש הלא נכון הולך הביתה, זה שהעז לפתוח את הפה וסרב להשלים עם מה שנראה בעיניו כמו מערכת שמכסה על ישבנה. איך, להבדיל, אמרה א' (מבית הנשיא)? אל תתלוננו. טוד וורניק כנראה לא ראה טלוויזיה באותו יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully