וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני הולך ל-NBA!"

יעל שחם, ניו יורק

1.7.2007 / 9:48

יעל שחם נכחה במדיסון סקוור גארדן, ומביאה את ההתרשמויות, הדאחקות, הציפיות והאכזבות מהלילה שיקבע את עתיד ה-NBA

ה-NBA מספק לנו עונת מלפפונים מרתקת. קובי בריאנט מככב בסרט וידאו חובבני, בו הוא מתלונן על הנהלת הקבוצה ואומר לאוהדים "לקנות חולצה של שיקגו", הספקולציות לגבי עתידו של קווין גארנט מתרבות ונהיות מוזרות מיום ליום. לאן ילך ג'רמיין אוניל, האם צ'ונסי בילאפס יישאר בדטרויט, ואיך תצליח תוכנית הריאליטי החדשה של שאקיל אוניל הן רק חלק מהשאלות המעסיקות כעת אוהדים רבים.

אבל בליל יום חמישי במדיסון סקוור גארדן כל זה לא היה חשוב. הערב הזה היה ערב של תקוות, אכזבות, וחלומות מתגשמים, ערב דראפט 2007. כמו בכל שנה הם עולים אל הבמה לצילום קבוצתי, יושבים עם המשפחות והחברות סביב שולחנות הכבוד, ובנשימה עצורה מחכים לשמוע את הקומיש קורא בשמם. רובם כבר יודעים לאן ילכו, אבל עדיין מחסירים פעימה בכל פעם שהם שומעים שם של מישהו אחר. חוץ מגרג אודן, כמובן.

מצחיק כמו שאקיל

דראפט 2007 עבר בשקט יחסי, עם בחירות צפויות ושני טריידים מפתיעים. בשבוע האחרון ניטש ויכוח נוקב בכלי התקשורת על בחירה מספר אחת – האם גרג אודן הוא הבחירה הנכונה, או שמא יהיה זה קווין דוראנט? עוד לפני ששיחק משחק אחד בליגה, כבר יש הצופים שדוראנט ייקח את תואר "רוקי השנה", אבל אודן הוא השקעה בטוחה לטווח ארוך.

פורטלנד עשתה את הדבר הצפוי (והנכון) ובחרה בגרג אודן, כי מה יכול להיות יותר טוב מסנטר צעיר, גבוה, שנועד לגדולות עוד בימי התיכון ושיודע לחסום כמו שצריך? ואם לא די בכך, הבחור גם חכם ודי משעשע. משנשאל על ההיסטוריה הידועה לשמצה של הטרייל בלייזרס (במשך כמה שנים היו שחקני הקבוצה ידועים בחיבתם לסמים קלים ובנטיה להסתבכויות עם החוק), ענה "יש לי עוצר בשעה אחת וחצי בלילה, אז אני לא יכול לבלות עד אור הבוקר".

על היריבות הסמויה שלו עם קווין דוראנט אמר אודן: "בכל פעם שאומרים גרג אודן אומרים גם קווין דוראנט, וככה זה יהיה כל עוד שנינו נהיה בליגה. אני מקווה שיהיו לי יותר טבעות משלו", הוסיף אודן בחיוך, "והוא בדרך לכאן אז אני מקווה שהוא לא שמע".

אודן, שחתם כבר על כמה חוזי פרסום, ביניהם עם "נייקי", מגיע לפורטלנד חדשה. הקבוצה שזכתה לכינוי "ג'ייל-בלייזרס" היא עכשיו קבוצה של שחקנים צעירים ומוכשרים, ביניהם "רוקי השנה" של העונה שעברה, ברנדון רוי, ומרטל וובסטר. תודות לאיזייה תומאס מהניו יורק ניקס, הטרייל בלייזרס נפרדים מזק רנדולף, שחקן מוכשר אבל בעייתי, ומקבלים את צ'אנינג פריי וסטיב פרנסיס, שודאי יעלם מהשטח במהרה. הרוקי הצעיר מאוהיו סטייט יודע שיש לו עוד הרבה מה ללמוד, אבל בעוד כמה שנים, כשהוא יהיה אחד מעמודי התווך בליגה, הוא יקח את הקבוצה שלו למעלה יחד איתו.

היה שתיים, נשאר שתיים

קווין דוראנט - מר וורסטיליות היה ברירת המחדל של סיאטל. בשעה שפורטלנד עמדה בפני החלטה קשה, כל מה שהיו הסוניקס צריכים לעשות, היה להישען אחורה, להמתין, ולקחת את מי שפורטלנד לא לקחו. אבל דוראנט אינו סתם תוכנית ב', הוא שחקן מוכשר שיודע לקלוע מכל מקום, ומתאים למשחק הריצה שהשתלט על הליגה לאחרונה. דוראנט ידע שלא ייבחר ראשון, אבל בכל זאת, כשעלה דיויד שטרן על הבמה להכריז על הבחירה הראשונה, אפשר היה לראות את המתח על פניו. "לא ידעתי מה קורה. לא ידעתי מי ייבחר. רק החזקתי לאמא שלי את היד והסתכלנו זה לזו בעיניים, וכשהוא (דיויד שטרן) אמר 'גרג', הבנתי לאן אני הולך".

בימים האחרונים אפשר היה לשמוע את הפורוורד מטקסס מדבר על איך שלא יצטרך "להציל" את הקבוצה בזכות ריי אלן. אבל מספר דקות לאחר שנבחר נודע לו על טרייד בין הבוסטון סלטיקס לסוניקס, שכלל את שילוחו של אלן לבוסטון עבור וולי שצ'רביאק, דלונטה ווסט ובחירה מספר חמש בדראפט (ג'ף גרין מג'ורג'טאון). רשארד לואיס הוא שחקן חופשי ועתידה של הקבוצה בסיאטל אינו ברור. לא התחלה קלה, אבל בהחלט אתגר עבור דוראנט, שלא יכול כבר לחכות לתחילת העונה הקרובה.

הרגע הגדול של נואה

שחקן אחר שחקן הם עולים אל הפודיום, בחליפות ועניבות, אומרים את הדברים הנכונים, מחייכים אל המצלמות וממשיכים הלאה. לא ג'ואקים נואה. הוא מגיע לאזור הראיונות ענוב בעניבת פרפר ובחליפה מפוספסת, מוציא את החולצה מן המכנסייים, מוריד את הג'קט ומתיישב בחיוך גדול מול עדת העיתונאים והצלמים. "וואו! כן, כן", הוא משחרר אנחת רווחה. "אני הולך לליגה, בנאדם".

נואה, אחד משלושה יוצאי אוניברסיטת פלורידה שנבחרו בין התשעה הראשונים, אינו מנסה להסתיר את עוצמת הרגשות המלווים ערב כזה. "זו הייתה השעה הארוכה ביותר בחיים שלי. אני מרגיש בר מזל. זה לא שלא עבדתי קשה בשביל להגיע לכאן, אבל יחד עם זאת אני מרגיש הכי בר מזל בעולם". הוא מצביע על איש העומד בכניסה ואומר: "האיש הזה היה מאמן שלי בכיתה י', זה לא נורמלי. תשאלו אותו אם חשב שאהיה כאן היום חבוש בכובע של שיקגו בולס. אם הוא יגיד שכן, תדעו שהוא משקר. הוא אפילו לא היה נותן לי לפתוח".

נואה יהיה תוספת מרעננת לשיקגו, החסרה כוח הגנתי ואנרגיה בפנים. הוא בא ממועדון שזכה בשתי אליפויות רצופות והוא גם אחד מהשחקנים היחידים שלא מקבל את הבחירה שלו כמובן מאליו, מה שאומר שהוא מוכן לעבוד קשה בשביל הקבוצה שנתנה בו את אמונה. "אתם חושבים שזה הכל עניין של כסף", הוא פונה אל אנשי התקשורת, "שאם הייתי הולך לדראפט בשנה שעברה הייתי נבחר במקום גבוה יותר ומקבל יותר כסף. בשבילי זה אושר, ומה שעושה אותי מאושר זה לנצח. יש לי תחושה שכאן, בשיקגו, אוכל לזכות בהרבה משחקים, וזה הרבה יותר חשוב". וכך הם ממשיכים בזה אחר זה, 60 שחקנים צעירים שקיבלו הזדמנות של פעם בחיים. אושר, הצלחה, ובכל זאת, גם הרבה כסף. עוד ערב במדיסון סקוור גארדן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully