וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בכל תנאי ל-NBA

בראיון לוואלה! ספורט מספר ניקולה וויצ’יץ’, סנטר מכבי, באיזה תנאי יגיע לליגה הטובה בעולם, למה ויתר על אליפות אירופה ושהוא לא מתחרט שנשאר בת”א

ניקולה וויצ'יץ' הודיע היום (חמישי) אחר הצהריים כי החליט שלא לקחת חלק ביורובאסקט הקרוב, שייערך בספטמבר במדריד, ספרד. "אני רוצה לנסות להגיע ל-NBA בקיץ הבא, בתום החוזה שלי עם מכבי. אני מכיר את הגוף שלי, הוא צריך טיפול מיוחד. אם אשחק באליפות אירופה יהיה לי קשה מאוד להגשים את החלום", הסביר הסנטר את החלטתו במסיבת עיתונאים שכינס. "אני רוצה לנסות את ה-NBA, זה דבר שעוד לא עשיתי ואני לא יכול לחכות עוד. התקשרתי לחברי לנבחרת והסברתי להם את המצב. הם לא אהבו את ההחלטה שלי אבל הם מבינים למה אני עושה את זה. יש לי מטרה והם מכבדים אותה", הוסיף.

אולם בשיחה עם וואלה! ספורט, נשמע הקרואטי מעט אחרת. "זה לא רק ה-NBA. החלטתי לוותר על הנבחרת בגלל המון סיבות: אני לא רוצה לסכן את הגוף שלי ואת העונה הבאה עם מכבי. אני רוצה לעשות עונה טובה, רוצה לעזור לקבוצה ואם אשחק ביורובאסקט אצטרך להגיע לשיא מוקדם מאוד ואחר כך יהיה לי קשה מאוד לשחזר את הכושר הזה", אומר וויצ'יץ'.

"הייתי כבר במצב הזה בעונת 2006. ברור שאם אקבל הצעה טובה מה-NBA בקיץ הבא, כמו שאנתוני (פארקר) קיבל, אז יש אפשרות שאלך, אבל זו לא הסיבה הבלעדית", הוא ממשיך. "כדי לשחק במכבי ברמה הגבוהה ביותר שלי אני צריך להכין את הגוף בקיץ. חוץ מזה, יש את כל מה שקרה ביורובאסקט בבלגרד (קרואטיה הודחה עקב שערוריית שיפוט ולאחר המשחק הודיע וויצ'יץ' בדמעות שלא יחזור עוד לשחק במסגרות של פיב"א, א.ג.). שקלתי את ההחלטה בכובד ראש, ויש הרבה סיבות שבגללן כך החלטתי לנהוג".

עם סיום העונה המריא וויצ'יץ' לחופשה בארה"ב וכעת שב לביתו שבספליט. הוא טרם הספיק לנהל שיחה מלב אל לב עם נוון ספאחיה, אבל גם לא שש לחוות דעתו באשר לפיטורי המאמן. "זה הביזנס", נאנח וויצ'יץ', "היו לי יחסים נהדרים עם נוון והיינו מאוד קרובים, אבל אני מקבל את ההחלטה של ההנהלה. זה ג'וב קשה ודברים כאלו קורים".

ויש לו גם מסר לאלו שמיתגו את העונה החולפת ככישלון חרוץ: "עם כל הבעיות שהיו לנו, אני חושב שעשינו את המקסימום, חוץ מהגביע שהפסדנו. ביורוליג הגענו בוודאות למקסימום האפשרי, באליפות זכינו. אובדן הגביע היה הכישלון הגדול ביותר, אבל בסך הכל אי אפשר להגיד על עונה שאתה מסיים כאלוף ומגיע למשחק שלישי ברבע גמר היורוליג שהיא הייתה רעה".

"הבטחתי לקטש שאציג את הכדורסל הכי טוב שלי"

כשראית את פנאתינייקוס זוכה באליפות אירופה, לא הצטערת שלא עברת לשם כשהייתה לך הזדמנות?

"מי היה בטוח בקיץ שעבר שפאו תיקח את היורוליג? לגבי מכבי, ברור שאף אחד לא ציפה לכל כך הרבה בעיות, אף אחד לא צפה את המלחמה בלבנון. אבל זה קרה, ונשארתי במכבי כי כשאתה אוהב משהו כמו שאני אוהב את מכבי, ויש לך חיים טובים כמו שלי יש בתל אביב, אז ההחלטה להישאר, למרות כל הבעיות, הייתה קלה. הייתי עם מכבי בזמנים הטובים ביותר שלי ושל הקבוצה ולא חשבתי לנטוש אותם בזמנים הקשים יותר. לרגע לא התחרטתי שנשארתי, אפילו שהיו לי אז, כמו היום, המון הצעות.

"החלטתי להמשיך במכבי ואמשיך בקבוצה גם בעונה הבאה. אני שומע גם היום דיבורים על דינמו מוסקבה, שוב פעם פנאתינייקוס. לפני כמה ימים לקחתי סירה עם חבר והפלגנו יומיים, בלי טלפונים. כשחזרתי ראיתי שמחכות לי 300 הודעות במשיבון. שאלתי אם פרצה מלחמה. אני לא מבין מה המקור של כל השמועות האלה. אני נשאר במכבי, ואת זה אתה יכול למסור לכולם בשמי".

עוד לא הגיע יולי, וכבר אתה יודע עם מי תשחק בעונה הבאה.

"אני מכיר את וונטיגו קאמינגס כי שיחקנו נגדו, ואת בלות'נטאל אני מכיר היטב כי שיחקנו יחד שנתיים במכבי. על פייזר כמובן שמעתי, אבל אני לא מכיר אותו לעומק. גם נגד טרנס מוריס שיחקנו כמה פעמים, הוא עשה לנו הרבה צרות בגמר. אבל בכל מקרה, אני חושב שבנינו קבוצה טובה מאוד. חשוב שזו תהיה קבוצה טובה, כי שמות גדולים לא עושים לי כלום. קבוצה טובה מביאה תוצאות טובות.

"עודד קטש דיבר איתי כמה פעמים, אמר לי שהוא יצטרך אותי בשיא הכושר. הבטחתי לו שאציג בעונה הבאה את הכדורסל הכי טוב שלי. אני חושב שעודד, כשחקן שזכה באליפות אירופה, יודע איך להגיע למעמדים הגדולים ומה עושים במשחקי הגמר כדי לזכות בהם. רואים שיש לו הרבה כדורסל בראש ושהוא מבין את המשחק. זה אתגר גדול עבורו כי להוביל את מכבי זה משהו אחר לגמרי, אבל אתן את הכל כדי לעזור לו. מה שהיה בעונה החולפת, היה. עכשיו אנחנו יוצאים לדרך חדשה ואני כבר נרגש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully