וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ליגת העל לא תורחב

שגיא ניר

26.6.2007 / 20:45

יושבי ראש הקבוצות זועמים על עליית מחירי השחקנים, ועשויים להחליט על הרחבת הליגה רק בעוד שנתיים, אז לא יחול החוק הרוסי

מנהלת ליגת העל בכדורסל דנה הערב כשלוש שעות בהצעה להגדיל את ליגת העל כבר בעונה הקרובה ל-12 קבוצות. החלטה טרם נפלה, אך מסתמן כי לאור התנגדות ראשי הקבוצות הליגה לא תורחב כבר בעונה הקרובה. החלטה סופית תתקבל בישיבה הבאה, ביום שלישי הבא.

יו"ר המנהלת, אבנר קופל, שואף מזה זמן רב להרחיב את הליגה לפריסה ארצית רחבה, ובמיוחד לעיר כמו באר שבע שמעולם לא יוצגה על ידי קבוצה בליגה הבכירה. עם זאת, הרחבת הליגה ל-12 קבוצות תיפגע בהקצבה שתקבל כל אחת מעשר הקבוצות המצויות היום בליגה, ויחד עם הטרוניות מצידם של יושבי הראש על האמרת מחירי השחקנים, עשוי להתקבל הפיתרון הבא: דירקטוריון המנהלת ידחה את הרחבת הליגה לעונת 2008/9, אז לא תהיה המנהלת מחוייבת לחוק הרוסי, המהווה את האיום הגדול ביותר אליבא דיושבי הראש.

למרות הנטיה הברורה של ראשי הדירקטוריון הערב, לחץ יו"ר המנהלת אבנר קופל לדחות את ההכרעה הסופית לשבוע הבא. במהלך השבוע, צפוי קופל לפעול על מנת לאסוף תמיכה בהצעתו להרחבת הליגה כבר העונה.

במהלך הישיבה קיבלו חברי המנהלת סקירה כלכלית, לפיה במהלך עונת 2006/7 קיבלו הקבוצות סך של 8,850,000 שקלים שחולקו ביניהן, כאשר ההכנסות המנהלת הגיעו לשיא של מעל 14 מיליון שקלים. בדו"ח הכספי הוצג גם כי החל מעונת 2004/5, חל גידול של כשני מיליון שקלים לשנה בהכנסות מנהלת הליגה, כאשר המגמה היא שההכנסות יגיעו לסכום של כ-20 מיליון שקלים בשנתיים הקרובות.

תקציב המינימום לקבוצה בעונת 2007/8 יעמוד על 4,600,000 שקלים, וכ-5 מיליון שקלים לקבוצות המשתתפות במפעלים אירופאים של יול"ב. קבוצות חדשות שיעלו לליגת העל יגישו את תקציבן הראשוני לבקרה התקציבית עד ה-15 ביולי, בעוד שאר הקבוצות תוכלנה לעשות זאת עד ה-15 באוגוסט. אישור סופי של הבקרה התקציבית יינתן לקבוצות עד האחד בספטמבר.
דירקטוריון המנהלת אישרר את ההסכם שנחתם מול ארגון הכדורסל, לפיו תעביר מנהלת הליגה לאיגוד הכדורסל סכום של 1.7 מיליון ש"ח לעונה למשך השנתיים הקרובות. עוד נקבע, כי במהלך השבועיים הראשונים של חודש ספטמבר תיערך הגרלת המשחקים לקראת עונת 2007/8.

לקראת כנס יול"ב בשבת הקרובה באיטליה, מנסים במנהלת הליגה להכניס ברגע האחרון קבוצה ישראלית שלישית למפעל, שיתרחב ככל הנראה מ-24 ל-54 קבוצות. ביול"ב טרם החליטו על מספר הקבוצות או על המבנה, אך במידה וניסיון המנהלת יצלח, הקבוצה הישראלית השלישית תהיה בני השרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully