וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם עידן טפירו בירושלים

שגיא ניר

26.6.2007 / 10:30

הקפטן עוזב את מלחה, וחתם לשנתיים בבני השרון. מתקרית החניקה, הזכייה בגביע עד סמי בכר, כולל המועמד להחלפה. סיום תקופה

ההעברה המשמעותית ביותר של כדורסלן ישראלי בשנים האחרונות התרחשה היום, עם הצטרפותו של מאיר טפירו לבני השרון. טפירו, בן 32.5, סיכם בקבוצה לשנתיים הקרובות ויוצג רשמית במסיבת עיתונאים שתערך בצהריים בהרצליה.

טפירו שיחק בבני השרון בעונת 2003/4, ואחרי עונה של כמעט אליפות בנאנסי חזר לשנתים בהפועל ירושלים, עימה זכה בעונה שעברה בתואר הישראלי הראשון בקריירה שלו - גביע המדינה. הסחבת במשא ומתן עם האדומים עוררה את אופציית בני השרון, וגרמה לכמה אוהדים ירושלמים לפנות במכתב לצדדים במטרה שיגיעו לפשרה כספית, מה שלא קרה.

טפירו מצטרף לניצן חנוכי, קוקי בלצ'ר, עוסמאן סיסה, ג'ייסון וויליאמס וג'וליוס פייג' שכבר חתומים בבני השרון, שמעוניינת להשאיר גם את ארז כץ ומשה מזרחי.

הקדנציה השניה - חניקה, גביע וסמי בכר

את הקריירה בליגת העל פתח טפירו במכבי קרית מוצקין, ממנה המשיך לשנתיים בהפועל תל אביב, שנתיים בהפועל אילת ושנתיים במ.כ. חיפה, ממנה הגיע לקדנציה ראשונה בת שלוש שנים בהפועל ירושלים. בעונת 2003/4, עונת הזכיה של ירושלים ביול"ב קאפ, הדיח אותה טפירו עם בני השרון מארבע האחרונות בליגת העל, ובעונה שלאחר מכן עבר לנאנסי הצרפתית, לפני שחזר למלחה.

למרות שכבר שיחק בעבר שלוש עונות בבירה, הקדנציה השניה שלו בירושלים, בשנתיים האחרונות, השאירה חותם גדול יותר.

בעונת 2005/6 הוא עלה לא מעט כשחקן ספסל מאחורי רוג'ר מייסון והוראס ג'נקינס, עימו נאבק על עמדת המנהיג בקבוצה, בעימות שהגיע לשיא במהלך משחק ליגה בהרצליה מול בני השרון, בו חנק טפירו את ג'נקינס לאחר ויכוח ביניהם. ירושלים הגיעה לגמר הפיינל פור וגמר גביע המדינה אך הפסידה בהם למכבי תל אביב, וביול"ב קאפ נכנעה בחצי הגמר לאלופה שבדרך, דינמו מוסקבה.

את עונת 2006/7, עונת הבכורה של החוק הרוסי, פתח טפירו כשחקן חמישייה, אך כבר בראשיתה נקלע לעימות עם המאמן דן שמיר, שסיפסל אותו במשחקי היול"ב מול סיינה ואקדמיק סופיה. טפירו חזר עם ספרות כפולות בכל אחד ממשחקי היולב עד סוף העונה, ובמשחק הראשון ברבע הגמר מול ז'לז'ניק בלגראד כיכב עם טריפל דאבל של 16 נקודות, 10 אסיסטים ו-11 ריבאונדים.

הזכיה בגביע, לאחר הניצחון בגמר מול בני השרון, הקנתה לטפירו תואר ראשון בקריירה בישראל, אך היוותה רק הקדמה לרגע המסתכל בקריירה שלו, בגמר הפיינל פור. אחרי שנים של הופעות כושלות מול מכבי תל אביב, הגיע טפירו בגדול למשחק האליפות, וב-20 דקות הספיק לקלוע 14 נקודות ולמסור 5 אסיסטים, אך גם להיקלע למפגש הטראגי עם דרק שארפ, שהוביל לשריקה של סמי בכר לעבירת תוקף חמישית של טפירו, שראה דקות מאוחר יותר את מכבי זוכה בעוד אליפות.

האם לימונד בדרך חזרה למלחה?

בירושלים יצטרכו כעת למצוא מחליף לטפירו, שמעבר להיותו שחקן מרכזי בחמישייה שלט גם על סגנון המשחק של האדומים. אחת האפשרויות היא החזרתו של רביב לימונד שמחזיק עדיין בחוזה במלחה, אך לא זכה להזדמנות בשנתיים וחצי ששיחק בקבוצה.

לימונד עצמו, שבעונה שעברה הוכיח את עצמו כשחקן מוביל ומרכזי בעירוני נהריה, ממתין מזה תקופה לקבוצה אירופית בכירה, ובשל כך גם לא ימשיך בקבוצה הצפונית. השחקן מחזיק בהצעה כספית גבוהה מקבוצה מרכז אירופית שתשתתף העונה במפעל אירופי בכיר, והסיכוי שימשיך לשחק בארץ הוא קלוש, גם אם תגיע הצעה משודרגת מירושלים. בסביבת השחקן לא מתלהבים מהאפשרות שיחזור לבירה, גם אחרי עזיבתו של טפירו, כשאחת הטענות היא שגם בעבר הובטח לשחקן כי יזכה למקום גבוה ברוטציה, מה שלא קרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully