וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תישא במימון אבטחת משלחות ספורט ישראליות

24.6.2007 / 20:42

השר ראלב מג'אדלה נענה לבקשת מנכ"ל הוועד האולימפי של ישראל, אפרים זינגר, ויבחן בקרוב את העלויות לקראת תקציב 2008

שר המדע התרבות והספורט, ראלב מג'אדלה, נענה לבקשת הוועד האולימפי של ישראל לשאת בהוצאות האבטחה של משלחת ישראל למשחקי הנוער האולימפיים בחודש הבא, והורה לצוות משרדו לבחון את עלויות האבטחה למשלחות ייצוג של ישראל לקראת תקציב 2008.

לאחר הכנס שנערך במשרד המדע, התרבות והספורט, בנושא תקציב המדינה ל 2008, בו הועלו, בין היתר, סוגיות הקשורות לנושא אבטחת משלחות ספורט ישראליות לחו"ל, נפגש מנכ"ל הוועד האולימפי אפרים זינגר, עם יועץ השר לענייני ספורט, מר איצ'ה מנחם, והשר ראלב מג'אדלה. בפגישה נידונו עלויות האבטחה של משלחת ישראל למשחקים האולימפיים לנוער, שייערכו בחודש הבא בבלגרד. השלושה דנו גם בנושא אבטחת קבוצות ומשלחות ספורט מישראל בכלל.

מאז רצח 11 הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972, החליטה ממשלת ישראל שכל משלחת רשמית היוצאת את גבולות ישראל תלווה באבטחה, ובהתאם לכך מימן משרד החינוך את עלויות האבטחה למשלחות היוצאות. החל משנת 2000 חדל המימון ונטל מרבית עלויות האבטחה נופל על קבוצות ואיגודי הספורט שתקציביהם מצומצמים ממילא.

אחת לשנה מעניק הוועד האולימפי הבינלאומי עיטור לאדם או ארגון כאות הוקרה על פעילותם לקידום הרוח האולימפית בהתאם לתחום עשייה נבחר. השנה נבחר הנושא "ספורט ואולימפיזם". ואת מי בחר הגוף המכובד? איזהו הישראלי העושה יומם וליל למען הספורט האולימפי? ראש הממשלה אהוד אולמרט, כמובן.

אולמרט, שידוע כאוהד ספורט ונחשב לראש הממשלה הישראלי הכי אתלטי אי פעם, יקבל את העיטור על תרומתו לקידום הספורט בכלל והספורט האולימפי בפרט, וכהמשך למסורת של ראשי ממשלה המקבלים את העיטור בפתחה של השנה האולימפית בישראל (כגון: יצחק רבין ז"ל, אהוד ברק ואריאל שרון). ב-1 באוגוסט יציין הוועד האולימפי את פתיחת השנה האולימפית לקראת בייג'ין באירוע ממלכתי שיתקיים בכנסת במהלכו גם יוענק עיטור ה – IOC לראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully