וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטיאן אלבארז קיבל הצעה מבית"ר

אסף שקד

24.6.2007 / 1:17

מגן ריבר פלייט ונבחרת צ'ילה עשוי להגיע לבירה. אלבארז: "בית"ר זו אופציה נהדרת". קאלה חתם לשנתיים באלופה ושלח עקיצה לכיוון מכבי ת"א

טברטקו קאלה חתם הבוקר (ראשון) על חוזהו לשנתיים הקרובות בבית"ר ירושלים, ועבר באופן רשמי לשורות האלופה הטרייה. קאלה אמר לאחר החתימה: "כמו שהתחברתי לקהל של מכבי ת"א, אין שום סיבה שלא אתחבר לקהל של בית"ר. זה נכון שלא קל לבוא ולהחליף סמל כמו קורנפיין, אבל אני מקווה ומאמין שכשהעונה תתחיל החיבור בינינו יהיה טוב. הקהל של בית"ר משוגע וגם אני באופי שלי משוגע - יש חיבור יותר טוב מזה? לדעתי אני אפילו משוגע יותר מהקהל של בית"ר".

"להביא את בית"ר לליגת האלופות יהיה חלום גדול בשבילי", הוסיף קאלה לאתר הרשמי של בית"ר, "נהניתי מאוד בפגישה, ראיתי מולי אנשים מקצוענים ורציניים, שיהיה כיף עבורי לשחק בשבילם. אני מחכה בקוצר רוח למפגש שלי עם הקהל של בית"ר, מבחינתי עכשיו אני צריך להמשיך ולעבוד קשה כדי לשמור על היכולות שלי".

קאלה זכה לפני האימון לקבלת פנים חמה מאוהדי בית"ר, ובסופו אמר: "אני שמח מאוד להצטרף לבית"ר ירושלים ומודה לה על שנלחמה עלי", סיפר קאלה. "אשתדל להראות במגרש כמה שאני משוגע, אבל באופן חיובי. אני עובר ממועדון גדול למועדון גדול".

קאלה החמיא לשוערה לשעבר של בית"ר, איציק קורנפיין, אבל לא נבהל מהנעלים הגדולות אליהן הוא עתיד להיכנס. "יהיה מאוד קשה להחליף אותו, אבל אתן מעצמי את הכל והוא יעזור לי". בנושא האזרחות הישראלית שהוא עשוי לקבל במהלך העונה, סיפר: "זה אפשרי, כי חלק ממשפחתי הם יהודים-הונגרים. כבר אספתי כמה מסמכים בשביל להוכיח את זה".

שוערה של הפועל עכו בעונה הקודמת, דודו גורש, 26, הגיע היום להתרשמות בקבוצה, כחלק מהחיפושים אחר שוער שני. מאמן הקבוצה, יצחק שום, התייחס לצמד השוערים: "הפלוס הגדול של קאלה, הוא שראינו אותו בשנה שעברה. היה יותר קל להחתים מישהו שאתה יודע מי הוא ולא על סמך קלטת".

לגבי השוער השני אמר שום: "אין ספק שאנחנו מחפשים שוער שני, היום הגיע דודו גורש, שהתאמן אצלי בעבר בנבחרת האולימפית ואנחנו בודקים עוד מספר מועמדים. בסופו של דבר, לבית"ר יהיו שני שוערים טובים".

הרזומה המרשים של אלבארז

כריסטיאן אנדרס אלבארז, שחקן נבחרת צ'ילה וריבר פלייט בעונה שעברה, קיבל הצעה מבית"ר ירושלים להגיע ולשחק בקבוצה בעונה הקרובה והוא המועמד המוביל להיות אחד משחקני הרכש של הקבוצה. אלבארז בן ה-27 וחצי מתפקד כמגן ימני, אך יכול לשחק גם כבלם בשעת הצורך- כמו שעשה מספר פעמיים הן בריבר פליט והן בנבחרת.

את הקריירה החל בקבוצת אוניברסידד קאתוליקה בצ'ילה, בה התחיל גם מילובאן מירוסביץ' את הקריירה. למעשה השניים בני אותו הגיל כמעט, והם חברים טובים החל מתחילת הקריירה שלהם, ואף זכו יחד באליפות עם קאתוליקה בשנת 2002. הקשר הטוב בין הצמד המשיך גם במדי הנבחרת הלאומית והשניים נחשבים לחברים הטובים ביותר.

הופעת הבכורה של אלבארז במדי קאתוליקה הייתה בשנת 1999, ומאז ועד סוף עונת 04-05 שיחק במדיה 173 פעמים, בהן הבקיע 24 שערים - מספר מרשים מאוד לשחקן הגנה. לשיאו הגיע בעונת 04-05, בה הבקיע 8 שערים ב-18 הופעות בליגה הצ'יליאנית. בין לבין, בשנת 2000 השתתף אלבארז עם נבחרת צ'ילה האולימפית באולימפיאדת סידני, והיה בורג מרכזי בזכייה המפתיעה במקום השלישי ובמדליית הארד.

בנבחרת הבוגרת של ארצו, רשם עד היום אלבארז 16 הופעות, בהן לא הבקיע. היכולת המצוינת שלו תפסה את עיני ראשי ריבר פלייט הארגנטינית, שהחתימה את השחקן. במהלך עונת 05-06, שיחק אלבארז 21 פעמים, בהן לא הצליח להבקיע.

בתום העונה בארגנטינה חזר לביתו בקאתוליקה להשלים את העונה האחרונה במועדון על פי החוזה בין הצדדים. אלבארז המשיך להיות בורג מרכזי בקבוצה שסיימה במקום השני בליגה ובתום העונה הציעה הקבוצה לשחקן להאריך את חוזהו, אך הוא החזיר להם תשובה כי הוא מעדיף קודם לבדוק אפשרויות אחרות טרם יישאר בבית.

גם מזרחי התעניין

הקשר עם אלבארז נוצר כבר לפני למעלה מחודשיים. עוד בתקופת יוסי מזרחי גילה בו המאמן עניין רב. אך מאז הדברים השתנו, מזרחי עזב והצוות שום את שפיגל הגיע לקבוצה. השניים ששמעו כי השחקן נתן את ההסכמה שלו להגיע לישראל, ביקשו דרך אחד הסוכנים להגיש הצעה מסודרת לשחקן על מנת שינחת כמה שיותר מהר בירושלים ובכך יחזק את עמדת המגן הימני.

למעשה, מעבר של אלבארז לירושלים לא יעלה לבית"ר ירושלים כסף רב, במיוחד לאור הכישרון הטמון בו. השחקן בן ה-27 נחשב כעת שחקן חופשי ובמידה ובית"ר תרצה להחתימו היא תצטרך רק לשלם את שכרו שצפוי לנוע סביב 250-300 אלף דולר לעונה.
מלבד בית"ר ירושלים שרוצה את השחקן, מספר קבוצות נוספות רוצות את המגן, כשביניהן גם ריבר פלייט, שרוצה אותו לקדנציה שנייה, דפורטיבו לה-קורוניה של דודו אוואט, ויאדוליד העולה החדשה לליגה הראשונה בספרד וגם קבוצת הפאר הספרדית ויאריאל, שתשתתף הקיץ בגביע אופ"א. העובדה כי השחקן הינו שחקן חופשי גורמת לו להיות מבוקש במספר גדול של מועדונים.

אלבארז, שקיבל את ההצעה מבית"ר ירושלים, פנה ישר לחברו הטוב מילובאן מירוסביץ' ושאל אותו על הקבוצה מישראל. חוות הדעת של הקשר הייתה נהדרת: "שנה אחת הספיקה לי להתאהב בירושלים ובישראל", אמר לו מירוסביץ', "זה לא כמו מה שזה נראה בחדשות. המצב בישראל טוב מאוד, לבית"ר יש קהל נהדר, מזג האוויר מעולה והקבוצה בעלת שאיפות גדולות". ההמלצה של החבר עשויה לגרום לכך שהמגן ייתן בסופו של דבר את ההעדפה לבית"ר ירושלים למרות ההצעות מקבוצות אחרות.

מירוסביץ' חילק מחמאות לחברו: "אלבארז הוא שחקן נהדר שבהחלט יכול לעזור לבית"ר ירושלים. שיחקתי איתו גם בנבחרות וגם בקאתוליקה והוא מסוג השחקנים שנותנים הרבה שקט גם בחלק ההגנתי וגם בחלק ההתקפי. החלום שלי זה לשחק איתו ביחד בישראל, אבל אני לא נכנס לו למו"מ שלו עם קבוצות אחרות ולכן רק כשתהיה לו קבוצה סופית אני אדע. הוא שאל אותי על בית"ר ירושלים וסיפר לי שקיבל ממנה הצעה וכמובן שהמלצתי לו בחום להגיע ולשחק בבית"ר. אני בטוח ששחקן כמוהו יכול לשדרג את הקבוצה באופן משמעותי".

אלבארז עצמו אמר: "קיבלתי הצעה מבית"ר ירושלים כמו גם מעוד מספר קבוצות בארגנטינה ובספרד, אבל אני לא יכול לתת לכם פרטים מעבר לזה. אני כן יכול לספר לכם שמירוסביץ' המליץ לי בחום להגיע לישראל ואם הוא ממליץ לי אני סומך עליו ובית"ר ירושלים זאת אופציה נהדרת".

* בית"ר הגישה הצעה כספית לרוברט, חלוצה של בטיס, אך הוא דחה אותה על הסף.

* חלוצה של בית"ר בעונה הקודמת, כריסטיאן פביאני, סיכם בקלוז' הרומנית. בלי קשר, הארגנטינאי השמנמן "אוחז", כדברי מדורי הרכילות, בבת זוג חדשה. הלינק למטה.

* מתן קרקוב מ"הארץ" מוסיף, כי גידי דודי, לשעבר מנהל הפועל ירושלים, החליט לעזוב את בית"ר לאחר שלושה ימי התרשמות בלבד.

עדכון ראשון: 01:17, 24/06/07
עדכון אחרון: 19:00, 24/06/07

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully