וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר היורו: הולנד נגד המסורת, סרביה נגד הגזענות

19.6.2007 / 12:19

האוראנג' יחפשו זכייה שנייה ברציפות, למרות שהמארחת מעולם לא זכתה. אופ"א מאפשרת לשופט לסיים את המשחק במקרה של קריאות גזעניות

גמר אליפות אירופה לנבחרות צעירות עד גיל 21 יפגיש הערב בכרונינגן (שבת, 21:45, שידור ישיר בספורט 1) את נבחרות הולנד וסרביה. לשם ישראל כבר לא חלמה להגיע, אז אפשר להתרווח בנחת ולקוות למשחק מהנה.

נבחרת האוראנג' חוזרת לאותו מעמד, לאחר שבשנה שעברה זכתה באליפות עם ניצחון מרשים על אוקראינה. מצד שני הסטטיסטיקה עובדת נגדה כשאף נבחרת מארחת לא זכתה אי פעם בתואר. "אנחנו מקווים שהמסורת הזו תימשך" אמר מאמן נבחרת סרביה מירוסלב דיוקיץ'.

אופ"א העניקה מנדט לשופט הסלובני דמיר סקימונה להפסיק את המשחק במקרה של קריאות גזעניות. כזכור, הסרבים, שלא בוחלים באמצעים, השמיעו קריאות נלוזות מסוג זה במשחק ההפסד נגד אנגליה כלפי נאדום אונוהה. וכעת חוששים באופ"א שהשחקנים שחומי העור של הולנד יהיו מטרתם של החוליגנים הסרבים.

"אני עדיין עייף מהמשחק נגד אנגליה"

קפטן נבחרת הולנד, רון ולאר, שנפצע במשחק חצי הגמר נגד אנגליה, יחמיץ את המשחק החשוב. מי שיהנה מכך הוא דניאל דה רידר, שימשיך לקבל את הקרדיט בהרכב הראשון.

"אני עדיין עייף מהמשחק נגד אנגליה. לא ישנתי הרבה מאז. חגגנו מעט אחרי הניצחון. זה יפה שהגענו לגמר, אבל עדיין עומדת בפנינו המשימה העיקרית", אמר דה רידר.

הישראלי-הולנדי הוא אחד מהשחקנים המנוסים ביותר בסגל ההולנדי, למרות זאת מצבו בסלטה ויגו, קבוצתו הספרדית, לא ברור וייתכן כי יעבור לישראל, לקבוצת בית"ר ירושלים.

דה רידר עמד כמו כן על ההבדלים בין הקבוצה של שנה שעברה לזאת של השנה: "אחרי הניצחון 0:3 על אוקראינה בגמר בשנה שעברה, כולם אמרו שהנבחרת הזו פחות כשרונית, אבל אני חשבתי שצריך לחכות עם הקביעה הזו. אנחנו קבוצה מאוד חזקה".

בדרכה לגמר ניצחה נבחרת הולנד את ישראל (0:1) ופורטוגל (1:2) וסיימה בתיקו (2:2) עם בלגיה. היא עלתה מהמקום הראשון בבית א' ופגשה את אנגליה בחצי הגמר. לאחר 1:1 דרמטי, עם שער שיוויון שלה בדקה ה-89, ו-32 בעיטות פנדלים, שיחזרה נבחרת האוראנג' את הישגה מאשתקד.

"20,000 אוהדים יכולים להוות בעיה"

הנבחרת הסרבית העפילה מבית ב', שם העפילה מהמקום הראשון על חשבונן של נבחרות אנגליה ואיטליה. את האזורי הפתיעו הסרבים עם 0:1, ניצחון נוסף על צ'כיה (1:2) הקנה להם את העלייה. לאחר מכן הפסידו לאנגליה במשחק לפרוטוקול בלבד. בחצי הגמר ניצחו את בלגיה.

זה יהיה משחקו האחרון של המאמן מירוסלב דיוקיץ' בנחברת הצעירה, כשאחריו יתפנה המאמן להצעיד את קבוצת פרטיזן. לאחר שנפרדה ממנוטנגרו, זו תהיה הפעם הראשונה שנבחרת סרביה תשתתף בגמר כלשהו של אופ"א בתור מדינה עצמאית.

חלוצה של הנבחרת דרגאן מרדיה, שנכנס כמחליך בדקה ה-77 והבקיע את השער השני בניצחון נבחרתו על בלגיה 0:2 בחצי הגמר אמר: "זה היה אחד השערים המשמעותיים ביותר שכבשתי בחיי".

לגבי היריבה בגמר הוסיף מרדיה: "הולנד היא קבוצה חזקה, יש להם שחקנים טובים רבים ממועדונים גדולים, אבל גם לנו יש כמה כאלה. 20,000 אוהדים ידחפו אותם וזה יכול להוות בעיה עבורנו". מרדיה הפליא להסביר את השיטה המהפכנית בה תנקוט סרביה כדי לנצח ולזכות באליפות: "ראשית, אנו צריכים להגן טוב ואחר כך נוכל לצאת קדימה. אנחנו חייבים להבטיח שהולנד לא תבקיע ולהשיג שער בעצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully